دادگاه تجدید نظر حکم انحلال «جمعیت امام علی» را تائید کرد. این جمعیت مردمی در بیانیه‌ای از «تغییر تیم قضات» خبر داد و نوشت «بهترین قضات مردم هستند»

دادگاه تجدیدنظر در حالی حکم قطعی انحلال جمعیت دانشجویی امام علی را صادر کرده است که بالغ‌ بر ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور به‌صورت داوطلبانه با جمعیت امام علی همکاری می‌کنند و حدود چهار هزار کودک محروم و حاشیه‌نشین تحت حمایت این نهاد مردمی قرار دارند.

انحلال جمعیت امام علی اسفند ۱۳۹۹ و در پی شکایت وزارت کشور دولت روحانی، در دادگاه بدوی صادر شد. مقام‌های دولتی وقت در همان زمان مدعی شدند که به دلیل «انحراف از اساسنامه» و «تمکین نکردن از تذکرهای وزارت کشور» علیه این نهاد مردمی شکایت کرده‌اند.

جمعیت امام علی روز سه‌شنبه، سوم خرداد، با انتشار بیانیه‌ای، صدور حکم قطعی انحلال را تایید کرد و نوشت: «تغییر تیم قضات قبلی و صدور ناگهانی رای بدین شکل همراه با احضار تنی چند از اعضای جمعیت به دادسرای امنیت برای دفاع آخر و نیز نامه محرمانه وزارت کشور مبنی بر توقف خدمت‌رسانی‌ها یک روز قبل از صدور حکم، همگی از حرکتی حساب‌شده و هماهنگ در راستای تضعیف نهادهای مدنی حکایت دارد.»

تغییر تیم قضات قبلی و صدور ناگهانی رای بدین شکل، همراه با احضار تنی چند از اعضای جمعیت به دادسرای امنیت برای دفاع آخر و نیز نامۀ محرمانۀ وزارت کشور مبنی بر توقف خدمت‌رسانی‌ها یک روز قبل از صدور حکم، همگی حکایت از حرکتی حساب شده و هماهنگ در راستای تضعیف نهادهای مدنی است، آن‌هم در روزگاری که همه روزه تماس‌های مکرر با دفتر جمعیت، برای حمایت‌های معیشتی و درمانی حاد و به‌خصوص سرپناه، از طرف قشر آسیب‌پذیر بیشتر می‌شود و بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش این جمعیت از گذران امور یومیه و معیشتی خود ناتوان بوده و هزاران کودک، تنها در پوشش خدمات این سازمان از یک وعده غذا در روز و دسترسی به نیازهای ابتدایی برخوردار هستند.

به نظر می‌رسد سنبه تمامیت‌خواهان برای دستگاه قضا، بسیار پرزورتر از دست نحیف عدالت است، اما اطمینان داریم کسانی که در تضعیف فعالیت‌های داوطلبانه با حسن نیت به قیمت تمامیت‌خواهی و اعمال تحمیلی سلایق اداری خود فروگذار نکرده و با تسری نگاه امنیتی و پلیسی و مداخله‌ جویی‌های مدنی ستیز، درهای گسترش خیر عمومی را بسته و مناع‌الخیر گردیدند، به وطن و مستضعفان و نیت‌های خیر مدیون خواهند بود و روزی باید به ملت ایران پاسخگو باشند که در هنگامه شداید و تنگدستی فزاینده و جولان خط فقر، به جای کاربست اقتدار در مبارزه بی‌مداهنه با فساد و اصلاح روندهای مختل در خدمت به مردم و تحقق عدالت توزیعی و اجتماعی، مشایعت در اعدام و تشییع یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین تشکل‌های مدنی بمثابه انحلال آن کردند.

جمعیت تاکنون به ‌گونه‌ای عمل کرده است که در دادگاه الهی و نزد مردم ایران سربلند و روسفید باشد و بهترین قاضی نیز همانا مردم فهیم و اگاه ایران هستند…

منبع: کانال تلگرامی کلمه، کانال ایران من

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »