وزیر ارشاد: صدور مجوز اکران فیلم ۵۰ کیلو آلبالو اشتباه بود

زیتون- علی جنتی٬ وزیر ارشاد صدور مجوز اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» از سوی این وزارت‌خانه را اقدامی «اشتباه» اعلام کرده و گفته که این فیلم «اشکالات فراوانی» دارد.
وزیر ارشاد در ادامه توضیح داد که پس از اعتراض‌ها٬ این فیلم را مورد بازبینی قرار داده و معتقد است «این فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است.»
به گفته علی جنتی فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» فروپاشی و سقوط «خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد.»
جنتی در بخش دیگری از سخنانش که توسط فارس منتشر شده، افزود: «من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم و کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند که این جزء اشتباهات آنان است.»
۵۰ کیلو آلبالو فیلمی به کارگردانی مانی حقیقی، نویسندگی فرهاد توحیدی و مانی حقیقی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته و محمد شایسته ساخت سال ۱۳۹۴ است.
داستان این فیلم از مجلس عروسی مرجان آغاز می‌شود. در میانه‌های عروسی مأموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می‌شوند و میهمانان هم فرار می‌کنند.
در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می‌شود و اتفاقات ناخواسته‌ای برای آنها می‌افتد.
اکران این فیلم با اعتراض گسترده محافظه‌کاران تندرو در ایران مواجه شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »