آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد متر مکعب کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت:وسعت دریاچه ارومیه به ۲۲۷۳ کیلومتر مربع رسید.

دستگاهی بااشاره به وضعیت دریاچه ارومیه افزود: تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۰.۷۴ متر است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۴۲ متر بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه ۲۲۷۳ کیلومتر مربع است، گفت: وسعت دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۲۲۶ کیلومتر کاهش دارد.

دستگاهی تصریح کرد: حجم فعلی آب دریاچه ۳ میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه حجم آب در مخازن سدهای استان ۱۲۰۷ میلیون مترمکعب است، گفت: حجم آب در سدهای استان طی مدت مشابه سال گذشته ۱۳۲۸ میلیون مترمکعب بود.



اعلام آتش بس ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی با یمن

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی با هدف ایجاد «فضایی مثبت در ماه رمضان» و برای کمک به مذاکرات طرف‌های یمنی، از روز چهارشنبه در ارتباط با یمن آتش‌بس اعلام می‌کند.

ترکی المالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف، اعلام کرد این تصمیم به تقاضای شورای همکاری خلیج فارس صورت می‌گیرد.

المالکی با تاکید بر پایبندی نیروهای ائتلاف به این آتش‌بس گفت ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از مواضع سیاسی و نظامی دولت قانونی یمن حمایت خواهد کرد.

این آتش‌بس در حالی اعلام می‌شود که در هفته‌های اخیر حمله‌های حوثی‌های مورد حمایت ایران علیه تاسیسات غیرنظامی عربستان سعودی و امارات متحده عربی افزایش یافته است.



برگشت خوردن بیش از ۳۲۷ تریلیون تومان چک در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰

آمارهای بانک مرکزی ایران نشان می‌دهد در ۱۱ ماهه پارسال هفت میلیون و ۵۶۶ هزار فقره چک به ارزش بیش از ۳۲۷ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است.

بر اساس این گزارش، چک‌های برگشتی از لحاظ ارزش رشدی هفت درصدی را نسبت به دور مشابه سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.

آمارهای بانک مرکزی ایران بیانگر آن است که نسبت چک‌های برگشتی از لحاظ ارزش به کل چک‌های مبادله شده در ایران طی یک سال منتهی به بهمن سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲ درصد بوده است.

در کل، طی بازه زمانی یاد شده، بیش از ۸۴ میلیون فقره چک به ارزش دو هزار و ۷۱۳ میلیارد تومان مبادله شده است که از لحاظ ارزش رشدی ۳۰ درصدی نسبت به دور مشابه سال ۹۹ داشته است.



حمله با گاز اشک آور و باطوم به زنان در اطراف ورزشگاه امام رضا

شب گذشته و در جریان بازی فوتبال بین تیم‌های ملی ایران و لبنان٬ باز هم درهای ورزشگاه به روی زنان بسته ماند.

فیلم‌های منتشر شده از اطراف ورزشگاه «امام رضا» مشهد نشان می‌دهد که زنان زیادی با وجود خرید بلیت، نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

آن‌ها یک‌صدا شعار می‌دادند: «ما اعتراض داریم» و در گفت‌وگوی تصویری با سایت‌های خبری، بلیت‌های خود را نشان داده و تاکید می‌کردند که ساعت‌ها پیش از آغاز بازی، خودشان را به ورزشگاه رسانده‌اند. در نهایت اعتراض این زنان با گاز اشک‌آور پاسخ داده شد.

فدراسیون فوتبال تاکید کرده بود که بلیت فقط از طریق سایت فروخته می‌شود و مشخص نیست با این‌که به زنان بلیت فروخته‌اند، چرا از ورود آن‌ها جلوگیری شده است.

کامرانی‌فر، دبیر فدراسیون فوتبال، مدعی شده است: «نظر فدراسیون، حضور بانوان است. با توجه به تاکیداتی که از سوی فیفا شده نظر ما بر حضور آقایان و بانوان در کنار هم است».

او توضیح نداده که چرا با وجود آگاهی از مخالفت تندروهای مذهبی، بازی را به مشهد بردند و چرا فدراسیون نتوانسته است نظر خود و فیفا را در این شهر اعمال کند.

مسئولین فدراسیون فوتبال درباره احتمال واکنش تند فدراسیون جهانی فوتبال نیز اظهار نظری نکرده‌اند.

بیشتر صندلی‌های زیر جایگاه ویژه، همچنین دو سمت جایگاه که بلیت‌هایش را به زنان فروخته بودند، خالی بود.

فدراسیون فوتبال ایران به فیفا تعهد کتبی داده بود که زنان طبق قوانین فیفا از حق برابر با مردان برای تهیه بلیت و ورود به ورزشگاه برخوردارند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »