پاسپورت بریتانیایی نازنین زاغری به او پس داده شد

تولیپ صدیق، نماینده پارلمان بریتانیا، روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند در توییتی نوشت: «بسیار خرسندم بگویم که پاسپورت بریتانیایی نازنین زاغری‌رتکلیف به او بازگردانده شده و او اکنون در خانه اقوامش در تهران است.»

این نماینده پارلمان بریتانیا همچنین خبر داد که در حال حاضر تیمی از مذاکره‌کنندگان بریتانیایی در تهران حضور دارند.

ساعتی پیش از آن هم وکیل زاغری درباره «خبرهای خوب» اظهار امیدواری کرده بود.

حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری، در پاسخ به این سوال خبرگزاری رویترز که او چه زمانی آزاد خواهد شد گفت: «امیدوارم به زودی خبرهای خوبی داشته باشیم.»

روز سه‌شنبه همچنین حساب‌های منتسب به سپاه پاسداران با اشاره اینکه بریتانیا حاضر شده بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی خود به ایران را پرداخت کند، نوشتند که نازنین زاغری «در روزهای آینده» آزاد خواهد شد.



مصوبه مجلس درباره واردات خودرو برگشت خورد

سخنگوی شورای‌نگهبان اعلام کرد که مجلس در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای درباره واردات خودرو داشت که این مصوبه مفادی نزدیک به مصوبه اولیه‌ای است که در ارتباط با طرح ساماندهی بازار خودرو مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

بنابراین این مصوبه بودجه‌ای نیز با ابهام شورای نگهبان مواجه شده و به مجلس ارجاع داده شده است.



هاآرتص: در جریان حمله ماه گذشته اسرائیل به کرمانشاه شمار زیادی از پهپادهای ایران نابود شد

هاآرتص گزارش داده است در جریان حمله ماه پیش اسرائیل به یک پایگاه هوایی در کرمانشاه، صدها پهپاد ایرانی از انواع مختلف نابود شده‌اند.

به نوشته هاآرتص، در جریان آن حمله شش پهپاد اسرائیلی با حمله به این مقر نظامی، تعداد زیادی از پهپادهای موجود در محل را نابود کردند.

برخی از رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در لبنان و عراق، از جمله شبکه تلویزیونی المیادین، مدعی شده‌اند حمله موشکی شامگاه شنبه ایران به اربیل عراق در واکنش به حمله کرمانشاه بوده است.

المیادین همچنین مدعی شده محلی که در اربیل هدف موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت محل «هدایت» پهپادهای حمله‌کننده به مقر نظامی در کرمانشاه بود.

المیادین نیز تعداد پهپادهای اسرائیلی در آن حمله را شش پهپاد ذکر کرده است.



سپاه پاسداران مدعی شد: دستگیری اعضای شبکه‌ای که قصد «خرابکاری» در فردو را داشت

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، دستگیر شدند.

سازمان اطلاعات سپاه عصر امروز در بیانیه‌ای گفت که «افسران اطلاعاتی» اسرائیلی برای نزدیکی به یکی از کارمندان تاسیسات هسته‌ای فردو، ابتدا یکی از همسایگان وی را جذب کرده و با «دادن پول نقد و خریدن لپ‌تاپ، توکن و موبایل در مدت کوتاهی نحوه ارتباط‌گیری امن را به این فرد نشان می‌دهند».

این سازمان در ادامه مدعی شده که «افسر جاسوسی اسرائیل در پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد و در این ارتباط سفارش نرم‌افزاری می‌دهد و مرحله به مرحله به این مسئول نزدیک می‌شود.»

این نهاد امنیتی جمهوری اسلامی در بخش دیگری از ادعای خود گفته که این شبکه تلاش داشت «تا قبل از تعطیلات نوروز» دست به «یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تاسیسات هسته‌ای کشور» بزند ولی «فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه» مانع آن شدند.

سایت هسته‌ای فردو در شمال شرقی شهر قم در نزدیکی روستای فردو قرار دارد.



تلاش اطلاعات سپاه برای ممنوع‌الخروج کردن مدیران نفت و گاز دولت سابق

گروه «عدالت علی» از طریق شبکه تلویزیونی «ایران اینترنشنال» اسنادی را درباره برنامه‌ریزی سازمان اطلاعات سپاه برای ممنوع‌الخروجی ۳۷ مدیر میانی دولت روحانی منتشر کرده است که ۲۲ نفر از آن‌ها مدیران حوزه نفت و گاز هستند.

در این اسناد احتمال داده شده است که افراد یاد شده از کشور فرار کنند و اطلاعات سری فروش نفت ایران و روش‌های دور زدن تحریم‌ها را به خارج از کشور منتقل کنند.

این فهرست روز ۱۵ شهریور امسال در قالب یک نامه از طریق معاون حقوقی سازمان اطلاعات سپاه برای علی القاصی‌ مهر، دادستان تهران، ارسال شده است.

سازمان اطلاعات سپاه در این نامه از مقام‌های قضایی خواسته است که دو نفر از مدیران شرکت نیکو که مستقر در سوئیس است و مسئول اصلی فروش نفت ایران در بازارهای بین‌المللی است را با طراحی به داخل کشور بکشانند و ممنوع‌الخروج کنند.

علاوه بر این سعید خشرو، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، متهم به «ارتباط چند لایه با شبکه‌های نفوذ و [گروه] نایاک» شده و خواسته شده است که «با طراحی ممنوع‌الخروج گردد.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »