هک سایت وزارت ارشاد توسط مجاهدین

شماری از وبسایت‌ها و سامانه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی هدف حمله سایبری قرار گرفته و از دسترس خارج شده است.

ایسنا ضمن تایید این حمله هکری نوشت که مقام‌های جمهوری اسلامی همچنان آن را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که در پی آن سایت وزارتخانه و سایت‌های وابسته به آن برای لحظاتی از دسترس خارج شد و تصاویری از سازمان مجاهدین خلق به نمایش در آمد.

ایسنا نوشته مسئولان این وزارتخانه با وجود تماس‌ها، پاسخی در این زمینه نداده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق در این زمینه گزارش داد تا ساعت ۱۱ صبح، ۷۷ سرور و بیش از ۲۸۰ کامپیوتر وزارت ارشاد از دور خارج شده است.

بر اساس این گزارش‌ها و برخی ویدیو‌های منتشرشده، روی وبسایت‌های هک‌شده تصاویری از مریم و مسعود رجوی به نمایش در آمده است.



محکومیت یک فعال مدنی به حبس با اتهام شرکت در تجمع هشت مارس

هستی امیری٬ فعال اجتماعی با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به حبس و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

امیر رئیسیان٬ وکیل این فعال اجتماعی ضمن تایید این خبر در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «هستی امیری با اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری و منع اقامت در گردهمایی‌های دانشجویی غیر از کلاسهای موظف درسی محکوم شد.»

به گفته این وکیل دادگستری مصادیق اتهامی هستی امیری تصویر منتشره از ایشان در #۸مارس سال گذشته و مواضع ایشان درخصوص اعدام در توییتر است.



شورای وزارتی امنیت ملی عراق خواستار توضیح صریح و واضح جمهوری اسلامی شد

شورای وزارتی امنیت ملی عراق تاکید کرد که حمله به اربیل ناقض قوانین بین المللی است و عراق بارها مخالفت خود را با نفض حاکمیت خود و استفاده از اراضی عراق برای تسویه حساب‌ بین طرف‌ها و کشورهای مختلف را اعلام کرده است.

این شورا همچنین حمله موشکی ایران به اربیل را حمله به اصل حسن همجواری میان عراق و ایران و روابط تاریخی میان دو ملت دانست و افزود که عراق از کانال های دیپلماتیک خواستار توضیح صریح و واضح ایران درباره این حمله شده و منتظر موضع رهبران سیاسی ایران در رد کردن این حمله است.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که شورای وزارتی امنیت ملی عراق امروز یکشنبه به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، نشستی اضطراری به منظور بررسی حمله موشکی به شهر اربیل برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی به اربیل عراق؛ ایران متهم شد

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق پیشتر با انتشار توئیتی نوشت که حمله‌ای که اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت تعرض به امنیت ملت عراق است و در این باره با رئیس دولت اقلیم کردستان گفت‌وگو کرده و تحولات را پیگیری می‌کند.



یکی از محکومین به اعدام اعتراضات آبان ۹۸ با قرار وثیقه آزاد شد

سعید تمجیدی٬ از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، با تودیع قرار وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شد. او که پیشتر محکوم به اعدام شده بود٬ با قرار وثیقه به مرخصی آمده است.

وب سایت هرانا مبلغ وثیقه برای آزادی این زندانی سیاسی را پنج میلیارد تومان اعلام کرده است.

سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی سه نفر از بازداشت شدگان آبان ۹۸ بودند که از سوی دادگاه انقلاب تهران به اعدام و در مجموع به ۳۸ سال زندان و ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شدند.

درخواست اعاده دادرسی این سه زندانی سیاسی آذر پارسال از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته و حکم اعدام آنها نقض شد. پرونده آنها مدتی بعد برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد، اما به دلیل تغییر رئیس شعبه، جلسه رسیدگی به پرونده به اردیبهشت ۱۴۰۰ موکول شد و در نهایت به دلیل عدم حضور قاضی دوم جلسه دادگاه برای دو بار دیگر به تعویق افتاد.

امیرحسین مرادی، از دیگر بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸ نیز اوایل اسفند امسال به طور موقت و با وثیقه چهار میلیارد تومانی آزاد شد.



منوچهر متکی: جمهوری اسلامی به اسرائیل رحم می‌کند

منوچهر متکی٬ وزیر خارجه دولت‌های نهم و دهم٬ درباره حمله موشکی به اربیل عراق گفت: «رژیم صهیونیستی باید این درس را با خود زمزمه کند که جمهوری اسلامی جایی برای اعمال سیاست «بزن در رویی» نیست.»

وزیر خارجه اسبق ایران ادامه داد: «اگر پاسخ ایران به اسرائیل در تل آویو نیست، احتمالا مورد ترحم واقع شده‌اند.»

او افزود: «ما سیاست های اعلامی رژیم صهیونیستی را با سیاست های اعلامی مان جواب می‌دهیم و سیاست های اعمالی و تجاوزکارانه او را با مقابله‌ مثل جدی و پشیمان کننده پاسخ می دهیم.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »