وزارت صنعت، خودروسازان را در موضوع باز نشدن ایربگ‌ها مقصر ندانست

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت: بررسی آخرین گزارش باز نشدن ایربگ‌ها درحادثه تصادف محور بهبهان- رامهرمز و بازخوانی ACU ایربگ‌ها نشان داد درهیچ یک ازخودروهای یاد شده مشکل از کیسه هوا نبوده است.

در تصادف زنجیره‌ای در ۲۰ دی امسال در جاده بهبهان – رامهرمز پنج نفر کشته و ۴۱ نفر مصدوم شدند.

در پی این حادثه رئیس پلیس راهور ایران با انتقاد از خودروسازان داخلی که به قول او «ارابه‌ مرگ» می‌سازند، گفته بود که در تصادف زنجیره‌ای بهبهان، ایربگ هیچ یک از بیش از پنجاه خودرو در این حادثه باز نشده بود.

در گزارش‌های رسمی نوع و مدل خودروهای تصادف‌کرده اعلام نشده، اما در عکس‌های منتشرشده، اغلب خودروها پراید، سمند و انواعی از پژو بوده‌اند.

او گفت: «اینکه ما همه راه‌ها را بسته‌ایم و هیچ مقایسه‌ای وجود ندارد، نه خودروی خارجی وارد می‌شود و نه بخش خصوصی را تقویت می‌کنیم و عملا به شکل انحصاری بازار در اختیار این خودروسازان است، دیگر انگیزه‌ای برای بهتر شدن ندارند.»

واردات خودرو به ایران چند سالی است با فشار لابی خودروسازان متوقف بوده است و این لابی چنان قوی است که طرح واردات خودرو مجلس توسط شورای نگهبان به مجلس ایران بازگشت خورده است.

کارشناسان معتقدند که حمایت‌های زیاد از تولید خودرو در ایران سبب شده این صنعت مانند کودک ۵۰ ساله همچنان به رشد مناسب نرسیده باشد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »