ضرب و شتم معترضان و بازداشت دست‌کم ۱۵ معلم در ششمین تجمع سراسری معلمان

ششمین تجمع سراسری معلمان در سه ماه گذشته، ماموران امنیتی در کرج با حمله به تجمع معلمان، دستکم ۱۵ نفر را بازداشت کردند.

کانون صنفی معلمان ایران گزارش داد که ماموران امنیتی در کرج با حمله به تجمع، معلمان را مورد ضرب و شتم قرار داده و گروهی از آنان را بازداشت کرده است. کانال کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، شمار بازداشت شدگان را ۱۵ نفر اعلام کرده است.

معلمان در تهران در مقابل مجلس تجمع کردند و شعارهایی از جمله «با اهل قلم هرکه در افتاد ور افتاد» سر دادند.

در دیگر مراکز استان‌ها و شهرهای نیز معلمان در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کرده و شعارهایی از جمله «وعده های پوشالی، عدالت توخالی» و «معلم زندانی آزاد باید گردد سر دادند.»

«معلم به پا خیز برای رفع تبعیض»، «از تهران تا خراسان ،معلمان در زندان»، «مدعی عدالت، خجالت خجالت» ،«سفره ما خالیه، پز رئیسی عالیه»، « معلم کارگر، اتحاد اتحاد» «خواسته ما یک کلام رتبه بندی والسلام» و «خواسته ما یک کلام رتبه بندی والسلام» از جمله شعارهای معلمان بود.

تجمع معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی معلمان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در شهرهای ایران برگزار شد.



نرگس محمدی در بیمارستان بستری شد

تقی رحمانی٬ همسر نرگس محمدی٬ از گرفتگی عروق قلب این فعال حقوق بشر در بیمارستان خبر داد.

رحمانی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «به گفته پزشکان یکی از عروق قلب نرگس(محمدی) دچار گرفتگی شده است،که باید بالون گذاری شود.
بعد از این عمل وی باید دارو مصرف کند تا گرفتگی تکرار نشود.»

۲۸ بهمن ماه همسر نرگس محمدی٬ از انتقال این فعال مدنی از زندان قرچک به بیمارستان خبر داد.

تقی رحمانی در توییترش اعلام کرد:«مشکل تنفسی علت این انتقال بوده است.
نرگس در نامه‌ای به وضعیت زندان قرچک اعتراض کرده بود.از وضع او اطلاع دقیقی نداریم. مسولان از وضع جسمی نرگس اطلاع دقیق دارند.»

پیشتر تقی رحمانی خبر داده بود که «براساس شنیده‌ها همسرش در دادگاهی ۵ دقیقه‌ای به ۸ سال زندان و بیش از ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی محکوم شده است.»

به‌گفته او، این حکم جدید علاوه برمحکومیت۳۰ ماه زندان و شلاقی است که برای خانم محمدی در خرداد ماه صادر شده است.

خرداد ماه گذشته، در حالیکه شکایت نرگس محمدی از مسئولان زندان اوین به جایی نرسید، اما دادگاهی او را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح» به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم کرد.

نرگس محمدی پس از دستگیری مجدد در آبان ماه، حدود دو ماه در سلول انفردای بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری شد و سپس به زندان قرچک منتقل شد.



توقیف کشتی متعلق به فرزندان علی شمخانی در هند

ایلنا گزارش داده است که کشتی کانتینربر «کابل» متعلق به شرکت کشتیرانی «آدمیرال» در یک بندر دولتی هند توقیف شده است.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در هند به علت «نقص مدارک» از ١٠ روز پیش حکم توقیف کشتی و محموله آن را داده و این کشتی در بندر کاندلا هند توقیف شده‌ است. داده‌های شرکت ردیابی کشتی‌ها و اطلاعات دریانوردی «مَرین ترفیک» نیز نشان می‌دهد کشتی یاد شده هم‌اکنون در این بندر واقع در سواحل غربی هند لنگر انداخته است.

شرکت آدمیرال متعلق به حسن و حسین شمخانی، فرزندان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، است. فعالیت‌های اقتصادی فرزندان آقای شمخانی و همچنین برادر و داماد او در سال‌های اخیر با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در همین زمینه به ایلنا گفته است از آنجایی که این کشتی با پرچم ایران در حال تردد نیست، بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی امکان ورود به این موضوع را ندارد.

او توضیح نداده است که کشتی «کابل» با پرچم چه کشوری در حال تردد بوده، اما داده‌های «مرین ترفیک» نشان می‌دهد که این کشتی ایرانی با پرچم جمهوری لیبریا، از کشورهای آفریقای غربی، در حال تردد بوده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »