افشای فایل صوتی از فساد و روابط مافیایی در سپاه پاسداران

رادیو فردا یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای منتشر کرده است که بخش اعظم آن به جلسه محرمانه و گفت‌وگوی محمدعلی (عزیز) جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق (میرزاحسن) ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۹۷ درباره فساد نیروهای مرتبط با نیروی قدس سپاه، بنیاد تعاون سپاه و شهرداری تهران اختصاص دارد.

در این فایل صوتی به نقش مستقیم محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران و رییس فعلی مجلس، قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، جمال‌الدین آبرومند، معاون وقت هماهنگ‌کننده سپاه و حسین طائب، مسئول اطلاعات سپاه در این پرونده فساد اشاره شده است.

بر اساس آنچه که در این فایل صوتی منتشر شده است٬ صادق ذوالقدرنیا می‌گوید محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به شدت از برخورد با پرونده فساد مرتبط با شهرداری و بنیاد تعاون سپاه ناراحت بوده و پس از این‌که تیم آبرومند در بنیاد تعاون سپاه «۸ هزار میلیارد تومان» کم می‌آورند، قالیباف از او خواسته است که یک تفاهم‌نامه ۸ هزار میلیارد تومانی برای رفع و رجوع کردن ماجرا امضا کند.

فرمانده وقت سپاه در بخش دیگری از این فایل صوتی می‌گوید که قاسم سلیمانی نیز از برخورد‌های صورت گرفته با باند آبرومند ناراحت بوده و با رهبر جمهوری اسلامی نیز در این زمینه صحبت کرده است.

صادق ذوالقدرنیا در این فایل صوتی می‌گوید علی خامنه‌ای دستور داده بود که هدف اصلی باید کمک به نیروی قدس سپاه باشد و بر همین اساس از منابع مالی باید ۹۰ درصد را به نیروی قدس سپاه بدهند و ۱۰ درصد را به سپاه.

او در همین زمینه به چهار مورد پرداختی هولدینگ یاس به نیروی قدس اشاره می‌کند: «۱۰۰ میلیارد، ۷۰ میلیارد، ۱۳۲ میلیارد و ۵۰ میلیارد» تومان داده‌اند ولی اضافه می‌کند که در جریان مبادلات مالی این گروه با نیروی قدس سپاه، ۱۰۷۱ میلیارد تومان بدهکاری بالا آمده است و کارهایی که کرده‌اند «همه‌اش خلاف» بوده است.



تهاتر نفت در برابر مصلا

در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ایران هزار میلیارد تومان به تکمیل مصلاهای نیمه‌کاره ایران و هزار میلیارد تومان دیگر هم به مصلای تهران اختصاص یافته است.

به گفته رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در مجلس، انجام این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم‌الانبیاء، بازوی اصلی سپاه پاسداران در اقتصاد واگذار شده است.

با توجه به تعیین نرخ ۲۳ هزار تومانی دلار در بودجه سال آینده، ارزش این مصوبه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار است.

قرار است سپاه معادل این مبلغ، نفت خام دریافت کند.

به نظر می‌رسد که سپاه در به‌دست آوردن این قرارداد دو هزار میلیارد تومانی به شرکت در مناقصه و رقابت با پیمانکاران بالقوه دیگر نیاز نداشته است.


پخش شعار «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» از بلندگوی بازار رضا در مشهد

بر اساس تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده شامگاه امروز از بلندگوی بازار رضا در مشهد شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و روح‌الله خمینی پخش شده است.

حسین داوری، فرماندار مشهد گفت در یکی از هشتی‌های بازار رضا از یک دستگاه کوچک سیستم صوت داخلی که با فلش مموری هدایت می‌شد، برای چند ثانیه شعارهایی پخش شد.

در ویدیو شعار «مرگ بر خامنه‌ای و لعنت بر خمینی» به گوش می‌رسد.



آخرین نسخه طرح صیانت: ضبط همه داده‌های کاربران ایرانی

روزنامه شرق متن کامل آخرین نسخه طرح محدودسازی اینترنت در ایران، موسوم به «طرح صیانت» را روز گذشته منتشر کرد. گزارش این سایت نشان می‌دهد در آن «نقش نیروهای نظامی همچنان پررنگ باقی مانده است.»

در ادامه این گزارش آمده است که این نسخه از متن، این بار با نام «طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» در دستور کار کمیسیون مشترک صیانت قرار گرفته و این نسخه که ویرایش نهم بهمن ماه است، همان ویرایشی است که قرار است به احتمال زیاد به شورای نگهبان برود و در صورت تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل خواهد شد.

در صورت تصویب این نسخه به عنوان قانون، چنان‌که در این متن آمده، از آن پس «همه داده‌ها نیز ضبط و نگهداری خواهند شد» و طبق این طرح، «ذخیره‌سازی و پردازش داده‌های کاربران ایرانی مطابق مصوبات شورا و ضوابط و مقررات مربوطه» یک روال عادی خواهد بود.

بنابر این متن، همچنین مقرر شده که ایجاد، نگهداری و بهره‌برداری از گذرگاه‌های مرزی اینترنتی از سوی بخش خصوصی و غیردولتی بعد از لازم‌الاجراشدن این قانون ممنوع شود و این امر به‌دست نظامیان سپرده خواهد شد.

طبق ماده ۹ این متن «کارگروه مدیریت گذرگاه مرزی متشکل از رئیس مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان رئیس کارگروه و نمایندگان دادستان کل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان اطلاعات سپاه ایجاد می‌شود تا نسبت به امنیت ارتباطات و اطلاعات و مدیریت ترافیک ورودی و خروجی کشور در گذرگاه‌های مرزی تصمیمات لازم را اتخاذ کند».



واکنش وزارت دفاع آمریکا به برنامه موشکی ایران: با اهداف تهاجمی طراحی شده است

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا٬ در پاسخ به سئوالی در مورد آزمایش موشک جدید سپاه پاسداران ایران به نام خیبرشکن، گفت: «ما فعالیت‌های بدخواهانه ایران را بسیار بیشتر از ارسال پیام هشدار تلقی می‌کنیم.»

او افزود: «ایران در حال پیشبرد یک برنامه موشکی بالستیکی است که برای اهداف تهاجمی و وارد کردن صدمات و آسیب‌های بالقوه مرگبار به سایر کشورها، ملل و متحدان و شرکای ما مردمان دیگر و متحدان و شرکای ما طراحی شده است.»

کربی ادامه داده است که دولت آمریکا برنامه موشکی ایران را «یک تهدید جدی علیه امنیت ملی ایالات متحده و متحدان خود در منطقه» می‌داند و افزوده است که حکومت ایران در صدد بی‌ثبات کردن منطقه بوده و «از گروه‌های تروریستی در سراسر منطقه حمایت و در کشتیرانی آزاد اخلال می‌کند.»

روز گذشته سپاه پاسداران ایران از یک موشک بالستیک با برد ۱۴۰۰ کیلومتر به نام خیبر شکن خبر داد. این آزمایش در حالی انجام گرفت که مذاکرات هسته‌ای در جریان بوده و برخی منابع از نزدیک بودن توافق دولت آمریکا با ایران خبر داده‌اند.

این موشک به یاد یکی جنگ‌های مهم مسلمانان با یهودیان در زمان پیغمبر نامگذاری شده که به پیروزی مسلمانان و تصرف قلعه‌ یا خیبر یهودیان منجر شد.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »