حدادعادل: فضای مجازی متمرکز شده که نسل جوان ایران را از کشور و انقلاب بدزدد

غلامعلی حدادعادل در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان نخبه گفته «همه شما در معرض خطر وسوسه دشمن هستید و با استعدادی که دارید به شما خواهند گفت برای چه می‌خواهید در کشورتان بمانید؟».

او افزود که «به شما خواهند گفت کشور شما گرفتاری دارد، پارتی بازی دارد و کسی قدر شما را نمی‌داند، خواهند گفت کشور شما عقب مانده است و ما همه چیز فراهم، بیایید آمریکا و اروپا، رشد و پرورش پیدا می‌کنید. فضای مجازی هم متمرکز شده که نسل جوان ایران را از این کشور و انقلاب بدزدد و شماها باید تصمیم بگیرید و این لحظه تاریخی برای زندگی شما است».

بنا به گزارش ایسنا حدادعادل ادامه داد «اگر برویم جایی که مشکل نداریم، پس چه کسی ایران را بسازد و مسائل را حل کند؟»



آمریکا هشدار داد: پنجره فرصت احیای برجام بسیار بسیار کوچک شده است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر خطاب به جمهوری اسلامی هشدار داد که «پنجره فرصت» برای احیای توافق برجام «بسیار بسیار کوچک» شده است.

او ادامه داد: «ما در شرایط نامطلوبی قرار داریم که حاکی از فرصت بسیار بسیار کوتاه در مذاکرات وین است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا «فرصت» رسیدن به توافق در وین را از آن رو «بسیار بسیار اندک» توصیف کرده که، به گفته او، «اگر پیشرفت‌های هسته‌ای‌ ایران، مزایای منع اشاعه هسته‌ای مصوب در برجام را از بین ببرد، بازگشت به برجام دیگر فایده‌ای نخواهد داشت.»

ند پرایس به صراحت هشدار داد که در صورتی که چنین اتفاقی رخ بدهد، دیگر منافع امنیت ملی ایالات متحده و متحدان آن با بازگشت متقابل به برجام تامین نخواهد شد و «باید دنبال مسیر دیگری باشیم.»

او دو روز پیش از این نیز زمان برای نجات برجام را «خیلی کم» عنوان کرده و از «افزایش فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک» آمریکا بر ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین خبر داده بود.



عاقبت شعار مرگ بر آمریکا: لغو سفر تیم کشتی ایران به این کشور

علیرضا دبیر٬ رییس فدراسیون کشتی ایران٬ اعلام کرد که به دلیل سفر تیم کشتی ایران به آمریکا «امکان حضور تیم ملی ایران در این کشور» وجود ندارد.

طبق توافقی که در اسلو، محل برگزاری مسابقات جهانی کشتی صورت گرفت، قرار بود تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا بیست و سوم بهمن مسابقه‌ای دوستانه را در تگزاس برگزار کنند.

علیرضا دبیر در نامه‌ به بوریس بومگارتنر رئیس فدراسیون کشتی آمریکا گفته است: «بسیار متاسفم اعلام کنم که به دلیل عدم اعطای روادید به ۶ نفر از اعضای تیم، امکان حضور و شرکت در مسابقه دوستانه با آمریکا وجود ندارد.»

ماجرای سفر کشتی‌گیران ایرانی به آمریکا، با شعار «مرگ بر آمریکا» توسط دبیر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، وارد حاشیه‌ شد. او سپس در نشست خبری، تاکید کرد که از آمریکا خوشش نمی‌آید.

این در حالی است که هرگونه نفرت پراکنی سیاسی نسبت به کشورهای عضو اتحادیه جهانی کشتی، مغایر با مقررات این ارگان است.

علیرضا دبیر قهرمان المپیک سیدنی که سابقه عضویت در شورای شهر تهران را دارد، سال‌ها از گرین کارت آمریکا برخوردار بوده و به این کشور در رفت و آمد بوده است.

او به همتای آمریکایی‌اش گفته است: «تا این لحظه ویزای دو کشتی گیر، مربی تیم، سرپرست تیم، داور المپیکی فدراسیون و اینجانب صادر نشده. لذا چاره‌ای جز اعلام لغو سفر باقی نمانده است.»



موج ششم کرونا در ایران۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند

آخرین تغییرات در نقشه رنگبندی شهرستان‌های ایران نشان می‌دهد که شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرند رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، براساس اپلیکیشن ماسک، روند بستری و مبتلایان به بیماری کرونا، نشان دهنده افزایش سریع شهرستان‌های قرمز در ایران است. ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان نارنجی، ۱۸۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی هستند.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »