افزایش تصاعدی آمار رسمی ابتلا به کرونا در ایران

آمار رسمی ابتلا به کرونا و درگذشت مبتلایان به این بیماری روندی افزایشی به خود گرفته است.

شمار رسمی جان‌باختگان کرونایی امروز (چهارشنبه) ۵۹ نفر اعلام شده که نسبت به ۵۰ نفر روز گذشته روند افزایشی را نشان می‌دهد.

ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر در وزارت بهداشت ایران، روز گذشته گفته بود در حال حاضر تعداد بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند ولی «گزارش نمی‌شود بیش از پنج برابر تعدادی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود».

با توجه به گفته‌های این مقام وزارت بهداشت، آمار واقعی مبتلایان به کرونا در شبانه‌روز چهارشنبه را باید دست‌کم ۱۹۰ هزار نفر برآورد کرد.

در همین حال، تقی ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم تهران، با اشاره به این که تعداد افراد بستری کرونایی افزایش یافته گفت اوایل دی‌ماه امسال «بعد از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد»، ولی با توجه به افزایش تعداد بیماران بدحال، دوباره این بخش‌ها بازگشایی شده‌اند.

ایسنا روز چهارشنبه نوشت که با این حال علی‌رغم هشدارهای داده شده هنوز محدودیت خاصی به ویژه برای حضور کارکنان جهت کنترل وضعیت موجود اعمال نشده است.

این گزارش ادامه می‌دهد: «این در حالی است که پرس‌وجو از برخی سازمان‌ها نشان می‌دهد که در مدت اخیر با توجه به شیوع سریع امیکرون، ابتلای کارکنان کم نبوده است، ولی هنوز سازمان‌ها دست به دورکاری نزده و حضور کامل، الزامی است. دلیل عدم ورود دستگاه‌ها به دورکاری نیز نبودِ ابلاغ رسمی از سوی دولت یا دستگاه‌های ذیربط است.»



جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دو هکر ایرانی

وزارت خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره دو عامل سایبری که قصد داشتند در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دخالت کنند ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، محمدحسین موسی کاظمی و سجاد کاشیان، از شرکت «ایمن نت پاسارگاد»، در یک عملیات مجازی چند مرحله‌ای که دست‌کم از اوت تا نوامبر ۲۰۲۰ در جریان بود، تلاش کردند با ایجاد اختلاف، اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی را به نظام انتخاباتی این کشور از بین ببرند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، کاظمی از طریق دسترسی به سرورها و حساب‌های ایمیل یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی تلاش کرده بود برای رای‌دهندگان ایمیل‌های تهدیدآمیز بفرستد.

این بیانیه افزود کاشیان نیز مدیریت زیرساخت شبکه این کارزار سایبری را به عهده داشته و قصد داشته به خریداری برخی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام کند.

محمد حسین موسی ۲۴ ساله و سجاد کاشیان ۲۷ ساله متهم هستند اطلاعات محرمانه انتخاباتی را از سایت انتخاباتی یک ایالت در اختیار گرفته‌اند و ایمیل‌های تهدیدآمیز برای ترساندن شهروندان آمریکا در روند انتخابات فرستاده‌اند.

شرکت ایمن نت پاسارگاد، که تحت عنوان «ایلیانت گستر ایرانیان» نیز کار می‌کند، نمونه‌ای از شرکت‌هایی است که زیر نظر امیر لشگریان، رییس «گروه شهید کاوه» فعالیت می کنند.



قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران: جامعه در حالت انفجار زیرپوستی است

رادیو فردا سندی «خیلی محرمانه‌ای» که از یک جلسه «کارگروه پیشگیری از بحران‌های امنیتی معیشت‌پایه» را منتشر کرده که در آن تاکید شده است: «جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد» و نارضایتی‌های اجتماعی در یک‌سال گذشته «۳۰۰ درصد» افزایش داشته است.

این سند متن کامل صورتجلسه هفت صفحه‌ای ۳۰ آبان ۱۴۰۰ قرارگاه ثارالله است که به ریاست سرتیپ پاسدار حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه، برگزار شده و در آن نمایندگان دادستانی تهران، سازمان اطلاعات تهران، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، اطلاعات اقتصادی بسیج، سپاه حضرت سیدالشهدا، سپاه حضرت رسول، بسیج اصناف کشور و سازمان اطلاعات سپاه حضور داشته‌اند.

با ‏توجه به اینکه فرمانده قرارگاه ثارالله خود فرمانده کل سپاه پاسداران است و او که معمولاً فرصت فرماندهی مستقیم در قرارگاه ثارالله را ندارد، در عمل اختیارات فرماندهی خود را در این قرارگاه به جانشین خود تفویض می‌کند.

محمدی از معاونت اجتماعی سازمان اطلاعات سپاه، یکی از حاضران در این نشست بوده که گفته است: «پیمایشی در جامعه صورت گرفته که نشان می‌دهد وضعیت جامعه در حالت انفجار زیرپوستی قرار دارد.»

در این جلسه، «سرهنگ کاویانی از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا» گزارشی از پیش‌بینی‌ها درباره اعتراضات چهار ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ ارائه کرده و گفته که «تجمعات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۸ درصد افزایش یافته و تعداد تجمع‌کنندگان نیز ۹۸ درصد رشد داشته است.»

او افزوده است: «تجمعات اقتصادپایه ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تجمع در محیط‌های کارگری ۱۳۶ درصد افزایش داشته و بیشتر مکان جهت برگزاری تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت کار بوده است.»

محراب از تیم اقتصادی اطلاعات سپاه نیز چنین برآورد کرده است که تاکنون تعداد ۲۰ قلم کالا از ارز ترجیحی حذف شده و «اتفاق خاصی» نیفتاده است و می‌توان این طرح را «بدون سر و صدا» اجرا کرد: حذف ارز ترجیحی با رعایت ملاحظات یعنی «ارسال پیوست‌های امنیتی و روانی نیازی ضروری» است.

این سند در ادامه تصریح می‌کند «قرار است چهار دهک بالای جامعه از یارانه‌بگیران» حذف شوند و یارانه شش دهک پایین افزایش یابد؛ سه دهک اول ماهی ۱۱۰ هزار تومان و سه دهک دوم ۹۰ هزار تومان در ماه یارانه دریافت کنند.



شبکه تلویبیون صدا و سیما هک شد

تلوبیون پلتفرم پخش زنده و آرشیو شبکه‌های صدا و سیما، روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن از سوی گروه سایبری «عدالت علی» هک شد و این گروه بر روی برنامه‌های برخی از شبکه‌های  که از این طریق پخش می‌شد محتوای سیاسی پخش کرد.

گروه سایبری «عدالت علی» روز سه‌شنبه با اعلام این خبر، ویدئویی از این هک را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. 

گروه سایبری «عدالت علی» روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رادیوفردا ویدئویی از این هک را نیز ارسال کرد و شبکه تلوبیون نیز اختلال در سیستم خود را تأیید کرد.

تلوبیون در این مورد نوشت که «زیرساخت تلوبیون روز ۱۱ بهمن از ۲ بامداد تا ۲۳ دچار اختلال شد و برنامه‌های چندین شبکه در این بازه زمانی، به شکل ناقص آرشیو شده است.»

روز سه‌شنبه در حالی که برنامه‌های عادی شبکه‌های رادیو و تلویزیون دولتی ایران در حال پخش بود این برنامه‌ها قطع شد و سپس صحنه‌هایی از تظاهرات ضد جمهوری اسلامی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» پخش شد.

پس از آن، فردی با نقاب پیامی را خطاب به «ملت ایران» با این مضمون قرائت کرد که «ما آماده‌ایم تا پایه‌های رژیم فاسدی که بر کشورمان مسلط شده را به لرزه بیندازیم. دیگر ما را ساکت نخواهند کرد. ما دهه زجر [فجر] را به عزایشان تبدیل می‌کنیم. حجاب بی‌حجاب. حجاب را می‌سوزانیم. بت‌هایشان را می‌شکنیم. قصرهای زورگویان را افشا می‌کنیم تا ملت حسابشان را برسند. رژیم ضرب شست ما را دیده و باز هم خواهد دید».

در پایان نیز شعار «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» پخش می‌شود که از شعارهای اعتراضات چندین سال اخیر علیه نظام جمهوری اسلامی بوده است.


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »