لغو نشست «۴هزار روز در محاصره» در کلاب‌هاوس با تهدید مقامات امنیتی

نهادهای امنیتی از برگزاری برنامه‌ای در کلاب‌هاوس، که قرار بود امروز به میزبانی فعالان داخل کشور، به مناسبت چهارهزارمین روز حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز انجام شود، جلوگیری کردند.

وب سایت کلمه٬ نزدیک به میرحسین موسوی خبر داد که نیروهای امنیتی تهدید و تاکید کرده‌اند که «جنبش سبز» (به تعبیر حکومتی، «فتنه»)، «خط قرمز نظام» است و با برگزارکنندگان آن در ایران برخورد خواهند کرد.

برمبنای اعلام قبلی، قرار بود امروز یکشنبه ۱۰ بهمن برنامه‌ای به مناسبت چهارهزارمین روز حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد برگزار شود. اردشیر امیرارجمند، تقی کروبی، علیرضا رجایی، علیرضا بهشتی شیرازی، و مرتضی کاظمیان از جمله سخنرانان این برنامه اعلام شده بودند.



آغاز موج ششم کرونا در ایران: افزایش شهرهای قرمز

در آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور دماوند و فیروزکوه، تربت حیدریه، زرند، رامسر، اراک، جاسک و میبد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور:
?۱۵ شهرستان قرمز
?۶۱ شهرستان نارنجی
?۲۷۴ شهرستان زرد
?۹۸ شهرستان آبی


انتقاد آیت‌الله خامنه‌ای از دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد: اگر همراهی بیشتری می‌کردند، وضع‌مان بهتر بود

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز ضمن گلایه از دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی٬ گفت: «به نظر من اگر در این سال ها مسئولان دولتی همراهی بیشتری می کردند، رعایت بیشتری می کردند ما افتخارات بیشتری بدست می‌آوردیم، وضعمان از اینی که امروز هست قطعاً بهتر بود.»

علی خامنه‌ای در ادامه گفت که آمارهای کلان اقتصادی دهه ۹۰ از جمله رشد تولید ناخالص داخلی، تشکیل سرمایه، تورم و رشد نقدینگی «خرسند کننده نیست.

او افزود: «هدف دشمنان از این جنگ فروپاشی اقتصاد ایران بود، قصدشان این بود. حالا فروپاشی اقتصاد البته یک مقدمه بود، برای اینکه با نابودکردن اقتصاد ایران مردم را در مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار بدهند و مقاصد سیاسی خباثت‌آمیز خودشان را از این طریق عمل کنند.»

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی صبح امروز ادامه داد: «سنگر تولید و اقتصاد کشور بحمدالله زنده است، پابرجا است، آن لشکری که در مقابل دشمن ایستاد شماها بودید، افسران این دفاع مقدس کارآفرینان و مدیران شایسته‌ اقتصادی بودند، رزمندگانش هم کارگران بودند، کارگران، رزمندگان با اخلاص و با صفای این میدان بودند همه‌ شماها و همه‌ فعالان اقتصادی در این افتخار شریکند، افتخار حفظ اقتصاد کشور.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش همچنین گفت که با وجود «این همه حمایت در طول این سال‌ها» از صنعت خودرو«کیفیت خودرو خوب نیست و مردم ناراضی‌اند.»



مرتضی طلایی٬ رییس سابق پلیس تهران٬ مسافرت به کانادا را تایید کرد

شب گذشته ویدیو و عکس‌هایی در فضای مجازی از مرتضی طلایی، نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی و رییس پلیس سابق تهران بزرگ٬ منتشر شد که واکنش‌های بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی در این باره صورت گرفت. در این ویدیو مرتضی طلایی در یکی از باشگاه‌های ورزشی کشور کانادا مشغول ورزش کردن است که بیشتر انتقادها از این بابت است که چطور مسئولانی که شعار«ماندن در وطن» می‌دهند خودشان در کانادا زندگی می‌کنند.

سردار مرتضی طلایی درباره ویدیوی منتشر شده ضمن تایید خبر عبدالله عبدی مبنی بر مسافرت به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: «مگر مسئله شخصی افراد باید در فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود؟ چرا باید در فضای رسانه من بیایم بگویم که به فلان سفر رفتم یا نرفتم؟ اصلا من صد تا سفر رفتم باید پاسخگو باشم؟ من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما باید جواب بدهید که زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟»

طلایی در ادامه با تاکید بر این قضیه که دشمنان برای ضربه زدن به چهره و اعتماد مردم این تصاویر را منتشر می‌کنند، گفت: «به هر حال بنده در میان دوستان و خانواده خودمان تاثیرگذار هستم و متاسفانه کسانی وجود دارند که به دنبال ضربه زدن هستند، زدن سردار طلایی هم موضوعیت پیدا می‌کند.»



بیش از ۴۰۰ فعال فرهنگی و مدنی خواستار آزادی فوری همه زندانیان سیاسی و عقدتی در ایران شدند

بیش از ۴۰۰ فعال فرهنگی و مدنی با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه ۹ بهمن ضمن اعتراض به شرایطی که منجر به جان باختن بکتاش آبتین، نویسنده و زندانی سیاسی، شد خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط همه زندانیان عقیدتی – سیاسی و نویسندگان دربند شدند.

امضاکنندکان بیانیه‌شده در ادامه عنوان کرده‌اند: «همگان می‌دانند که در زندان‌های ایران، سیستم ایمنی افراد در معرض تخریبِ مداوم است. محبوسان و به‌ویژه زندانیان عقیدتی و سیاسی به لحاظ روانی تضعیف می‌شوند. موانع امنیتی و اداری از ارائه‌ی درمان‌های فوری و ضروری جلوگیری می‌کنند یا دریافت خدمات پزشکی را به تعویق می‌اندازند و اکنون با ظهور پی‌درپی سویه‌های جدید ویروس کرونا، زندانیانی که بارها به این بیماری و دیگر بیماری‌های مهلک دچار شده‌اند، بی‌دفاع‌ و دست ‌و پا بسته‌تر از همیشه، گوش به صدای حق‌طلبانِ بیرون زندان‌ها سپرده‌اند.»

این بیانیه هشدار می‌دهد که «تداوم حبس زندانیان بی‌گناه عقیدتی و سیاسی، در چنین شرایطی مصداق روشنِ آگاهی و بی‌تفاوتی حاکمیت نسبت به قربانیانِ آتی است» و از این رو بر «آزادی بی‌قید و شرط و فوری همه‌ زندانیان عقیدتی-سیاسی و نویسندگانِ دربند از جمله رضا خندان مهابادی، کیوان باژن و آرش گنجی» تاکید می‌کند.

این نامه که به امضای چهره‌هایی چون شهریار مندنی‌پور، محسن یلفانی، بیژن بیجاری، مهدی غبرایی، نیلوفر بیضایی، اردشیر رستمی و رضا علامه‌زاده٬ هوشیار انصاری‌فر، علیرضا آبیز، عنایت سمیعی، علیرضا بهنام، قاسم شعله سعدی، شهرام اقبال‌زاده، پدرام اکرم‌نیا، پرستو فروهر، باربد گلشیری، اسماعیل نوری علا، پرتو نوری علا، حسین نوش‌آذر و آسیه امینی رسیده است.



دادستان سابق تهران مسافرکشی می‌کند

روزنامه شرق در یادداشتی نوشت که عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان سابق انقلاب و عمومی تهران٬ مسافر کشی می‌کند.

علی ایوبی٬ روزنامه انگار٬ در این یادداشت نوشت: «او که تا سال ۹۸ و به مدت ۱۰ سال دادستان پایتخت بود، بدون کت‌و‌شلوار همیشگی خود، با پیراهن معمولی که آستین‌های آن را بالا زده بود، با پرایدش جلوی مسافران می‌ایستاد و آنها نیز بدون آنکه او را بشناسند، سوار و پیاده می‌شدند.»

او در ادامه نوشته است: «منتظر ماندم تا مسافرها پیاده شوند و سر صحبت را باز کردم، وقتی پرسیدم آیا شما آقای جعفری‌دولت‌آبادی هستید، از آینه من را نگاه کرد و با لهجه اصفهانی تأیید کرد و گفت بازنشسته شده و برای تفریح مسافرکشی می‌کند.»


خبرهای روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »