خروج «شش هزار میلیارد تومان» از بورس تهران در ماه گذشته

شاخص بورس تهران روز یکشنبه سوم بهمن ۲۵ هزار واحد سقوط کرد و همزمان خبرگزاری فارس از خروج «شش هزار میلیارد تومان» از بورس در دی‌ماه گذشته خبر داد.

شاخص بورس تهران در هفته ابتدایی دی‌ماه بالای ۱.۴ میلیون واحد بود، اما طی یک ماه گذشته روند نزولی داشت و روز یکشنبه به یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد سقوط کرد که کمترین میزان از تیرماه امسال است.

به رغم رکود اقتصادی، شاخص بورس به‌صورت تعجب‌برانگیزی از حدود ۵۰۰ هزار واحد در ابتدای پارسال به بالای دو میلیون واحد در پاییز سال ۹۹ اوج گرفت، اما دوباره با افت‌وخیزهایی روند نزولی طی کرد و کمیسیون اقتصادی مجلس آبان امسال با انتشار گزارشی، از زیان «۷۰ میلیارد دلاری» مردم از افت شاخص بورس طی ماه‌های اخیر خبر داد.

در زمان اوج‌گیری شاخص بورس، بسیاری از کارشناسان این افزایش را «حباب» خوانده و دولت را به دستکاری در شاخص بورس برای بدست آوردن سود بیشتر متهم کردند؛ موضوعی که دولت حسن روحانی منکر آن شد.



کیوان صمیمی اعلام کرد: در صورت انتقال به بند جرایم قتل، اعتصاب غذا خواهم کرد

کیوان صمیمی اعلام کرد در صورتی که تا یکشنبه به بند زندانیان سیاسی زندان مرکزی کرج منتقل نشود، دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

کیوان صمیمی، روزنامه نگار٬ کنشگر مدنی و زندانی سیاسی ۷۳ ساله، در تماسی از قرنطینه زندان مرکزی کرج به نقل از معاون زندان گفت که قرار است او را به بند یک، محل نگهداری افراد با جرایم قتل، منتقل کنند.

وی در اعتراض به این تصمیم اعلام کرد اگر روز یکشنبه، به بند مخصوص زندانیان سیاسی منتقل نشود اعتصاب غذای تر خواهد کرد.

کیوان صمیمی را اول بهمن ماه به دلیل «مطالب و نامه‌هایی» که از زندان اوین منتشر کرده به یکی از کلانتری‌های شهر کرج برده‌اند «تا به ندامتگاه مرکزی این شهر منتقل شود».

کیوان صمیمی که سردبیر نشریه ایران فردا و یکی از اعضای کانون نویسندگان ایران است، از آذر ماه گذشته در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا برای گذراندن محکومیت دو ساله خود به زندان اوین منتقل شد.

اتهام او «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» عنوان شده که مربوط به حضور این فعال مدنی در تجمع اعتراضی است که اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی کارگر در برابر ساختمان مجلس برگزار شد.

طی روزهای گذشته کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دلیل تبعید آقای صمیمی نامه‌ای است که او به دنبال جان باختن بکتاش آبتین، عضو کانون نویسندگان و زندانی سیاسی، منتشر کرد و این رخداد را «قتل شبه‌عمد» نامید.



کره‌جنوبی بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران به سازمان ملل را پرداخت کرد

کره جنوبی ۱۸ میلیون دلار از از محل پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به سازمان ملل پرداخت کرده تا حق رای ایران در سازمان ملل برگردانده شود.

بر اساس این خبر، وزارت دارایی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرده که این پرداخت روز جمعه با همکاری آمریکا و سازمان ملل صورت گرفته است.

پول‌های ایران در کره‌جنوبی که بیشتر از محل فروش نفت بوده به دلیل تحریم‌های آمریکا بلوکه شده است.

وزارت دارایی کره جنوبی گفته است که ایران اوایل ماه جاری میلادی از این کشور خواسته بود حق عضویت ایران را هر چه سریع‌تر از محل پول‌های بلوکه شده پرداخت کند.

به دلیل عدم پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »