توییتر یکی از حساب‌های کاربری رهبر جمهوری اسلامی را بست

توییتر امروز یکی از حساب‌های کاربری رهبر جمهوری اسلامی را در پی انتشار انیمیشنی با مضمون سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا، به طور کامل و دائمی مسدود کرد.

سخنگوی توییتر در این باره به بخش مونیتورینگ بی‌بی‌سی گفت که مسدود شدن همیشگی حساب کاربری علی خامنه‌ای به نشانی @KhameneiSite به دلیل نقض ممنوعیت‌های این شبکه اجتماعی صورت گرفته است.

پایگاه خبری آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۲۲ دی‌ و به مناسبت دومین سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، انیمیشنی را با محتوای حمله پهپادی به سکونت‌گاه دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا و تلاش برای ترور رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا منتشر کرد.



انتشار تصویر صف مهاجران غیرقانونی از ایران به ترکیه

طی روزهای اخیر تصاویری از راهپیمایی صدها مهاجر غیرقانونی در زمینهای برفی در فضای مجازی ترکیه منتشر شده است.

استانداری وان امروز اطلاعیه‌ای در این مورد منتشر و تاکید کرد: «تصاویر منتشر شده مربوط به مرزهای وان نیست و این مهاجران در خاک ایران در حال راهپیمایی هستند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «نیروهای امنیتی مانع از ورود هزار و ۱۳۷ مهاجر غیرقانونی به خاک ترکیه شده‌ و ۴۴ گروه قاچاقچی انسان نیز در این خصوص دستگیر شدند.»

ترکیه پیشتر ساخت دیواری امنیتی در مرز بین این کشور و ایران را آغاز کرده بود.



سکته مغزی یک زندانی سیاسی بر اثر «تزریق داروی اشتباه»

وبسایت حقوق بشری جوانه‌ها گزارش داد که مهدی صالحی قلعه شاهرخی از زندانیان اعتراضات دی ماه ۹۶ که در زندان دستگرد اصفهان محبوس است در پی سکته مغزی به بیمارستان الزهرای اصفهان منتقل شده است.

در این گزارش آمده است که این زندانی سیاسی ابتدا به دلیل ناراحتی از ناحیه قلب و فشار به مغز به بهداری زندان مراجعه می‌کند و در آنجا به وی دارویی تزریق می‌شود که موجب تشنج او شده و حالش رو به وخامت می‌گذارد.

مهدی صالحی با اتهام‌های «محاربه»، «بغی» و «افساد فی الارض» در ابتدا به اعدام محکوم شده بود، اما این حکم در دادگاه تجدید نظر شکسته شده است. وبسایت جوانه‌ها در ادامه گزارشش نوشت که این زندانی سیاسی در اعتراضات سال ۹۶ هدف تیر ساچمه‌ای قرار گرفت و از ناحیه سر آسیب دید.



طرح ابهامات جدید در رابطه با «نحوی مرگ» اکبر هاشمی

محسن هاشمی٬ فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی٬ در پنجمین سالگرد فوت پدرش شبهات جدیدی را در رابطه با مرگ هاشمی رفسنجانی مطرح کرد.

او در این رابطه گفت: «در بررسی پزشکان، در ریه آقای هاشمی آب نبوده است و پاسداران وقتی او را دیدند او نبض داشته است.» محسن هاشمی همچنین تاکید کرد: «نگذاشتند ما محل فوت او را ببینیم.»

محسن هاشمی در گفت‌وگوی ویدئویی با روزنامه اعتماد از قول مادرش گفت که رییس جمهوری و رییس مجلس سابق٬ و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز فوت «سرحال» بوده و مشکلی نداشته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵در حال شنا در استخر کوشک متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در نزدیکی مجموعه سعدآباد دچار عارضه قلبی شد.

فرزند اکبرهاشمی افزود که برای مقام‌های ارشد معمولا تیم پزشکی و آمبولانس در کنارشان هست اما پدرش به دلیل نبودن تیم پزشکی با ماشین حفاظت به بیمارستان منتقل شد.

محسن هاشمی در پاسخ به اینکه آیا آقای رفسنجانی کالبد شکافی شد، گفت: «موضوع کالبدشکافی هیچ وقت با ما مطرح نشد و ما هم درخواست این چنینی نکردیم.»



خبرگزاری ایسنا: بازی ایران و عراق با تماشاگر زن و مرد برگزار می‌شود

خبرگزاری ایسنا در رباطه با بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق نوشت: «اکنون هوادارن زن و مرد تیم ملی می‌توانند پس از دو سال دوری از ورزشگاه، بازی‌های تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند.»

در همین رابطه سخنگوی دولت اعلام کرد که قرار است بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور تماشاگران زن و مرد برگزار شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت٬ در حساب کابری‌اش در توییتر نوشت: «ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور، با درخواست وزارت ورزش مبنی برحضور تماشاگر در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات انتخابی جام‌ جهانی موافقت کرد.»



توافق ۲۵ ساله با چین اجرایی شد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه٬ پس از دیدار با همتای چینی خود گفت دو کشور توافق کردند از امروز اجرایی شدن توافق ۲۵ ساله را اعلام کنند.

او روز گذشته به خبرنگار تلویزیون جمهوری اسلامی گفت:«ما همزمان با گفت‌وگوهایمان در چین مقدماتی را فراهم کرده بودیم که بتوانیم امروز را روز شروع اجرای توافق همکاری‌های راهبردی جامع دو کشور اعلام کنیم.»

امیرعبداللهیان همچنین اعلام کرد که در این سفر حامل پیام کتبی ابراهیم رئیسی خطاب به رییس جمهوری چین درباره مذاکرات وین و توافق ۲۵ساله بوده است.

توافق ۲۵ ساله بین ایران و چین هفتم فروردین امسال در مراسمی در تهران به امضای محمدجواد ظریف و وانگ ئی، وزیران خارجه وقت دو کشور، رسید.

مقام‌های جمهوری اسلامی تا کنون از انتشار متن کامل و پیوست‌های این قرارداد خودداری کردند.



منوچهر بختیاری دست به اعتصاب غذا زد

آصف بختیاری، برادر منوچهر بختیاری، در ویدئویی که با حضور اعضای خانواده‌اش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، می‌گوید آقای بختیاری پیش از رفتن به زندان انفرادی در نامه‌ای که به دادستان کرج نوشته است که قاضی او را «بدون تفهیم اتهام، بدون اعلام تاریخ دادگاه، بدون اخذ وکیل» در «حکمی ظالمانه و جابرانه» او را به سه سال و نیم زندان محکوم کرده است.

برادر منوچهر بختیاری افزود: «این زندانی که در زندان انفرادی به سر می‌برد، شش روز است که اعتصاب غذا کرده است.»

او در این نامه گفته است نزد «عاملین و آمرین کشتار آبان ۹۸» مغضوب واقع شده است، چرا که «در نظام جمهوری اسلامی دادخواهی و خونخواهی جرم است و فریاد دادخواهی باید خفه شود.»

پدر پویا بختیاری از اردیبهشت ماه سال جاری در زندان به‌سرمی‌برد و علاوه بر زندان به دو سال و نیم تبعید و ممنوعیت خروج از کشور همراه است.

پویا بختیاری در آبان سال ۹۸ به‌دلیل اصابت گلوله به جمجمه‌اش در کرج کشته شد. آقای بختیاری پس از کشته شدن فرزندش توسط ماموران حکومت، بارها در اعتراض به عدم رسیدگی به این پرونده، اقدامات اعتراضی انجام داده و چند بار توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »