توزیع فلفل دلمه‌ای‌های مرجوع شده از روسیه در جنوب تهران

نهادی با نام «قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب‌غرب تهران»، فلفل دلمه‌هایی مرجوعی از روسیه را در میان مردم جنوب تهران توزیع کرده است.

پیشتر این فلفل دلمه‌ها را روسیه بابت غیر استاندارد بودن سموم کشاورزی استفاده شده در فرایند تولید و پروش آن٬ به ایران مرجوع کرده بود.

این نهاد در پست اینستاگرامی‌اش مدعی شده این فلفل‌ها را روس‌ها به‌دلیل اشباع بازارشان برگردانده‌اند.

مهدی حسینی یزدی، رییس انجمن وارد‌کنندگان سم و کود، گفت اکنون میزان استفاده از سموم پرخطر در بخش کشاورزی ایران ۲۳ درصد است و سهم سموم نسل جدید و کم‌خطر فقط ۵ تا ۷ درصد است.

حسینی یزدی در گفت‌وگو با روزنامه همشهری که روز چهارشنبه هشتم دی منتشر شد، تاکید کرد میزان استفاده از سموم پرخطر در برخی کشورها صفر است و نباید این سموم وارد بازار شود.

این مقام صنفی با اشاره به این که «نیاز بازار کشورمان به کودهای شیمیایی هیچ‌گاه به‌درستی اعلام نمی‌شود»، اضافه کرد: «سهم سموم نسل جدید از بازار کشورمان بسیار کم و در حد ۵ تا ۷ درصد است.»



عباس واحدیان شاهرودی به «یازده سال حبس» محکوم

عباس واحدیان شاهرودی٬ فعال سیاسی٬ به یازده سال حبس محکوم شده است.

هرانا در گزارشی نوشت دادگاه انقلاب مشهد این حکم را صادر کرده است.

عباس واحدیان شاهرودی از یکی از امضا کنندگان «بیانیه ۱۴فعال سیاسی و مدنی برای استعفای» رهبر ایران بود.

اتهامات او اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام عنوان شده است.

در حکم جدید شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، اتهاماتی از جمله «تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه‌های مخالف نظام» دلیل صدور حکم ۱۱ حبس دیگر برای این فعال سیاسی اعلام شده است.

این در حالی است که کمتر از دو ماه پیش، در آبان‌، حکم ۱۰ سال حبس عباس واحدیان شاهرودی، معلم و از امضاکنندگان بیانیه ۱۴ فعال سیاسی و مدنی برای استعفای رهبر جمهوری اسلامی، به‌اتهام «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» قطعی اعلام شده بود.



اومیکرون در ایران در گردش است

حمیدرضا جماعتی٬ دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا، گفت که «اومیکرون در حال حاضر در ایران در گردش است.»

او افزود که با این حال اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و واکسن تزریق کنند، می‌توان تا حدود زیادی جلوی غلبه ویروس اومیکرون را گرفت.

حمیدرضا جماعتی افزود که اگر مردم این موارد را رعایت نکنند ممکن است در چند هفته آینده با پیک جدیدی با ااومیکرون مواجه باشیم.

پیش از این ایران اعلام کرده بود برای مقابله با شیوع سویه اومیکرون «ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافر از هشت کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را به مدت ۱۵ روز ممنوع” کرده و گمرزهای زمینی و دریایی طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا به مدت ۱۵ روز به روی گردشگران بسته است.»


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »