حسن روحانی پس از ماه‌ها با رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد

محمد مهاجری٬ فعال رسانه‌ای اصولگرا٬ خبر از دیدار حسن روحانی٬ رییس جمهوری سابق٬ با رهبر جمهوری اسلامی داد. او در حساب کاربری‌اش در توییترش نوشت: «حتی اگر از محتوای دیدار اخیر یکساعته حسن روحانی با رهبر معظم‌ انقلاب، هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر، پیام مهمی دارد برای اهالی سیاست. چه راست، چه چپ، چه دلواپس، چه…»

به نوشته مهاجری: «حتی اگر از محتوای دیدار اخیر یکساعته حسن روحانی با رهبر معظم‌ انقلاب، هیچ خبری منتشر نشود، اصل خبر، پیام مهمی دارد برای اهالی سیاست. چه راست، چه چپ، چه دلواپس، چه…»

اگرچه ساعتی پس از انتشار این خبر مشخص شد که این دیدار جدید نیست و چیزی در حدود یک ماه پیش انجام شده‌است.

یک منبع آگاه در خصوص محتوای این نشست به «مدارا» گفت: «گفته می‌شود که محتوای نشست بیشتر در مورد تشریح دستاوردهای دولت بوده‌است. گویا آقای روحانی گلایه‌هایی از مخدوش ساختن دستاوردها و اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم مطرح کرده‌اند و رهبری هم به ایشان پاسخ داده‌اند.»

همچنین این منبع آگاه افزود: «گفته می‌شود که آقای روحانی در مورد ادعای خالی بودن خزانه و نقدینگی که از سوی برخی چهره‌های دولت مستقر بیان شد در این نشست مطرح و در مورد آن توضیح داده شده‌است. همچنین در مورد واردات واکسن صحبت شده‌ و آقای روحانی گفته که تمام این ۱۱۰ میلیون دز واکسن از قبل خریداری شده و پول آن هم پرداخت شده‌بود.»

او اضافه کرد: «مکالمه خاصی اتفاق نیفتاده و از قرار معلوم همین مباحث مطرح شده‌است. بیشتر جلسه نوعی استمالت بوده و احوال‌پرسی. اما به هر حال اصل رخ دادن این جلسه و خبر آن مهم است.»



تجمع بازنشستگان معترض به وضعیت معیشتی

بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز، بازنشستگان مخابرات در تهران و بازنشستگان صنعت فولاد در سه شهر اهواز، دامغان و اصفهان تجمعاتی اعتراضی برپا کردند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اهواز در تجمع خود به پایین بودن حقوق و مستمری‌ها و مشکلات بیمه تکمیلی اعتراض کرده و خواستار همسان‌سازی حقوق خود شدند.

آنان شعارهایی از جمله «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم»، «تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم» سر دادند.

همچنین جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اهواز، اصفهان و دامغان نیز روز یکشنبه تجمع کردند.

بازنشستگان صندوق فولاد اهواز هر یکشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان دست به تجمع می‌زنند.

بازنشستگان مخابرات نیز روز یکشنبه در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان، از جمله پرداخت معوقات و حل مشکل بیمه تکمیلی، در برابر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دست به تجمع زدند.

تصویب لایحه «متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی» یکی از مطالبات تجمع‌های اخیر بازنشستگان بوده است.



موافقت دادستان تهران با آزادی مشروط ‎علیرضا گلی‌پور

با مساعدت دفتر رییس قوه‌قضاییه و موافقت کتبی ضابطان قضایی، دادستان تهران با آزادی مشروط علیرضا گلی‌پور موافقت کرده است و پرونده جهت تصمیم‌گیری نهایی به شعبه ۱۵ ‎دادگاه انقلاب ارسال شده است.

علیرضا گلی‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان که در طول بیش تر از ۹ سال حبس خود بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته است غیر از ابتلا به کنسر روده به صرع شدید هم مبتلا است و بارها دچار تشنج می‌شود.

در کانال تلگرامی «خبرپارتی» در این باره توضیح داده است که کمیسیون پزشکی قانونی و بهداری زندان اوین مکررا مخاطرات جدی باقی ماندن او در زندان را به مقامات قضایی اعلام و جهت جلوگیری وخامت بیشتر حال این زندانی سیاسی_ امنیتی درخواست آزادی او را از مقامات قضایی کرده‌اند.

با توجه به پیگیری دفتر رییس قوه قضاییه و موافقت ضابطان قضایی و دادستان تهران به نظر میرسد به زودی شاهد آزادی او باشیم. خانواده این زندانی از مقامات مسئول بخاطر موافقت و پیگیری تشکر و قدرانی می‌کنند.



وضع قوانین جدید برای مقابله با کرونا: سفر به ترکیه ممنوع شد

هم‌زمان با شناسایی موارد جدیدی ابتلا به «اُمیکرون» در ایران ستاد کرونا تصویب کرد که از روز شنبه، چهارم دی، سفر اتباع خارجی از هشت کشور آفریقایی شامل بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی (سوازیلند)، لسوتو، موزامبیک، زیمباوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک به مدت ۱۵ روز ممنوع شده است.

جواد هدایتی، مدیرکل حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری، نیز از ممنوعیت سفرهای گردشگری به ترکیه و بسته بودن مرزها خبر داده و گفته است که تنها گروه‌های هفت‌گانه از جمله دیپلمات‌ها، دانشجوها و دو تابعیتی‌ها تا اطلاع ثانوی امکان سفر به این کشور را دارند.

ممنوعیت سفر به ترکیه در پی آن صورت گرفت که بنا بر اعلام وزارت بهداشت ترکیه، سویه امیکرون به سرعت در حال گسترش در این کشور است و هم‌اکنون ۱۰ درصد از موارد ابتلای جدید در این کشور مربوط به این سویه است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت ایران در روز یک‌شنبه، پنجم دی تاکنون ۱۴ مورد ابتلا به امیکرون در شهرهای تهران، مشهد، هرمزگان و بابل شناسایی شده‌اند.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »