اعتراض معلمان در ده‌ها شهر ایران

معلمان در ده‌ها شهر ایران امروز هم در اعتراض به تصویب «ناقص» طرح رتبه‌بندی این صنف بار دیگر تجمع کردند.

بنا بر گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، تجمع‌ اعتراضی معلمان در برخی شهرها از جمله تهران با «جو امنیتی» همراه بوده و تجمع آن‌ها در شیراز «با یورش نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شده» است.

معلمان در قطعنامه پایانی این تجمع سراسری بر ادامه مطالبه‌گری خود تاکید کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در توییتی نوشت که پیش از آغاز تجمعات نهادهای امنیتی «بیش از صد فعال معلم» را احضار کرده و «با تهدید» از آنها خواسته بودند که تجمع برگزار نکنند.

دادستانی شیراز نیز پیشتر با ارسال پیامکی برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی معلمان را ممنوع و آن را موجب «سوءاستفاده عناصر معاند» اعلام کرده بود.



جایزه آمریکا برای دستگیری شهلایی همچنان پا برجاست

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ایران‌اینترنشنال گفت جایزه دولت ایالات‌ متحده برای دستگیری عبدالرضا شهلایی، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که تحت تحریم‌ و تحت تعقیب آمریکا قرار دارد، همچنان معتبر است.

این مقام وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی درباره گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که حسن ایرلو، سفیر پیشین ایران نزد حوثی‌های یمن، همان عبدالرضا شهلایی بوده پاسخ مشخصی نداد اما گفت: «تایید می‌کنیم ایرلو عضو سپاه بوده است.»

او افزود از دیدگاه ما سپاه پاسداران در یمن جایی ندارد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حمایت ایران از گروه‌های مسلح در منطقه را تهدیدی برای «امنیت منطقه‌ای، امنیت بین‌المللی،پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکا و شرکای ایالات‌متحده» دانست و بر عزم دولت بایدن برای مقابله با این تهدیدها تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، در گزارشی که پس از اندکی آن را حذف کرد، درباره حسن ایرلو نوشت که او به «سردار شهلایی» معروف بود.

بیشتر بخوانید:

ایرلو یا شهلایی؟ یک تیر و دو نشان



انتشار اسامی ۱۵ بازیگر زن تحریک کننده طلاب قم

چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بعضی سازمان‌های فعال طلاب از پانزده بازیگر زن به خاطر انتشار تصاویر تحریک کننده و معلوم بودن در صفحات مجازی‌شان شکایت کرده‌اند.

این طلاب حوزوی قم، «معلوم بودن قسمتی از سر، سینه و گوش، استفاده از ‎گلسر و کلاه لبه دار از جمله مصادیق بدحجابی» برشمرده‌اند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اسامی ۱۵ بازیگر زن تحریک کننده طلاب قم، نیوشا ضیغمی، شبنم مقدمی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، فلور نظری، آزاده صمدی، بهاره رهنما، الناز شاکردوست، الهام صالحی، صباکمالی، الهام حمیدی، ریحانه پارسا، سمانه پاکدل و لیندا کیانی می باشد.


اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »