نماینده ویژه آمریکا در امور ایران: تنها چند هفته برای احیای برجام فرصت داریم

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حال نزدیک شدن به قابلیتی است که بتواند در آینده نزدیک سلاح هسته‌ای بسازد، هشدار داد برای احیای توافق هسته‌ای ایران تنها چند هفته فرصت باقی مانده است.

مالی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «اگر آنها با سرعت کنونی ادامه دهند، فقط چند هفته فرصت داریم و نه بیشتر. در چنین نقطه‌ای، نتیجه‌گیری این خواهد شد که توافقی نمانده که بخواهد احیا شود.»

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران افزود: «در آینده‌ای نزدیک، ناچار می‌شویم نتیجه‌گیری کنیم که دیگر برجام در کار نیست و باید برای یک توافق کاملا متفاوت مذاکره کنیم و قطعا وارد دوره‌ای از بحران‌ فزاینده شویم.»

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در نشست خبری روز سه‌شنبه خود از ارائه یک چارچوب زمانی مشخص درباره مذاکرات هسته‌ای ایران خودداری کرد و در عین حال گفت که فرصت برای احیای برجام «بسیار، بسیار، بسیار کوتاه» می‌شود.

بلینکن خروج ایالات متحده از برجام را «بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا در یک دهه گذشته» خواند و گفت بر خلاف آنکه قرار بود آمریکا با خروج از برجام فشارها را بر ایران زیاد کند به یک توافق قوی‌تر برسد، تهران از محدودیت‌های برجام عبور کرده و در منطقه هم اقدامات خصمانه‌تری انجام می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما همچنان در اینکه ببینیم آیا می‌توانیم برنامه هسته‌ای ایران را به همان جعبه‌ای که بود برگردانیم نفع بزرگی داریم، اما اگر به دلیل عدم حسن نیت ایران، نتوانیم این کار را انجام دهیم، فعالانه به دنبال گزینه‌ها و راه‌های جایگزین هستیم.»



برخورد دو قطار مترو درخط تهران – کرج

ساعت ۷:۱۰ دقیقه امروز٬ صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود با قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد.

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد که باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

در ادامه این بیانیه توصیه شده است: «مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.»

اخبار روزهای گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »