نرخ دلار به ۳۰ هزار تومان نزدیک شد

امروز قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید. این بیشترین میزان افزایش قیمت دلار در مقابل ریال از زمان آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی تاکنون محسوب می‌شود.

قیمت یورو نیز امروز ۳۲ هزار و ۶۴۵ تومان و قیمت سکه طلا هم ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان گزارش شد.

افزایش قیمت ارزهای خارجی و طلا در ایران در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و برگزاری دور تازه‌ای از مذاکرات احیای برجام از هفته آینده در وین رخ می‌دهد.

نرخ دلار در بازار آزاد ایران در اواخر آبان‌ماه به ۲۸ هزار و ۷۴۰ تومان نیز رسیده بود که بالاترین نرخ دلار از اواخر آبان پارسال به شمار می‌رفت.



گروسی پس از مذاکره در تهران: به نقطه‌ بی‌بازگشت نزدیک می‌شویم

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تاکید بر اینکه نتوانسته در سفرش به تهران به توافقی با مسئولان ایرانی برسد، گفت: «به نقطه‌ای نزدیک شده‌ایم که دیگر نتوانم نسبت به مطلع بودن [از فعالیت‌های اتمی ایران] تضمینی بدهم» و افزود: «این یعنی نقطه بی‌بازگشت.»

ایسنا خبر داد که گروسی در تهران به‌ویژه به دنبال توافقی با ایران برای نصب مجدد چهار دوربین آژانس در مرکز تولید قطعات سانتریفیوژ تسا در کرج بود.

ایران ادعا کرده که در حمله خرابکارانه اسرائیل به این تأسیسات، یکی از دوربین‌های آژانس نیز آسیب دیده‌ است. تهران با این حال اجازه ورود بازرسان آژانس به این تأسیسات را نداده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «علی‌رغم تلاش‌های من، دیروز نتوانستیم به توافق برسیم و زمان توافق با ایران در مورد دوربین‌های مرکز تولید قطعات سانتریفیوژ رو به اتمام است.»



سردادن شعار علیه دولت در چهارمین روز اعتراضات در چهارمحال و بختیاری

گروهی از مردم در چهارمحال و بختیاری بار دیگر در اعتراض به بی‌آبی و انتقال آب از این استان، در نقاطی از شهرکرد مرکز این استان تجمع کردند. معترضان در این تجمع شعارهایی علیه دولت سر دادند.

معترضان امروز مقابل ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد تجمع کردند.

در این تجمع، معترضان شعارهایی چون «بردن آب محاله، اینجا چارمحاله» را فریاد می‌زنند. آنها همچنین در شعارهای خود فریاد زدند «دولت خودش مافیاست.»

شبکه محلی صداوسیما در شهرکرد نیز اعلام کرد مردم از سراسر نقاط استان چهارمحال و بختیاری برای پیگیری مشکلات حوزه آب و طرح‌های انتقال آب، در میدان امامزادگان دو خاتون شهرکرد تجمع کردند و خواستار رفع این مشکلات شدند.
بر اساس آمارهای رسمی که صداوسیما اعلام کرده، نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری برای تامین آب شرب خود دچار مشکل هستند و به ۳۰۰ روستا در این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

اعتراضات اخیر در چهارمحال و بختیاری از روز یکشنبه آغاز شد و گروهی از مردم این استان مقابل ساختمان استانداری در شهرکرد تجمع کردند.



حسن عباسی: دانشگاه امام صادق عامل وضع کنونی اقتصاد کشور است

حسن عباسی٬ تئوریسین جریان پایداری٬ درباره دانشگاه امام صادق گفت: «کل اعضای هیئت علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق در بیست سال گذشته از مسئولین اقتصادی کشور بودند. چرا اقتصاد کشور، اسلامی نشده است؟»

او افزود: «مگر رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق یعنی آقای مصباحی مقدم، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نبود؟ ایشان مگر عضو مجلس خبرگان رهبری نیست؟مگر ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؟ آقا مگر شما چند مسئولیت باید داشته باشید تا بتوانید کار کنید؟ می‌گویند اگر من عضو مجلس خبرگان بودم باید کمیته اقتصادی خبرگان از موضع آقا یعنی از بالا به پایین راه بیفتد.»



آرمان عبدالعالی، کودک‌مجرم، اعدام شد

حکم اعدام آرمان عبدالعالی، کودک مجرم، امروز اجرا شد.

خبر انتقال آرمان عبدالعالی به سلول انفرادی برای ششمین بار جهت اجرای حکم روز گذشته منتشر شده بود.

مرکز رسانه قوه قضاییه بامداد چهارشنبه اعلام کرد: «حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد.»

آرمان عبدالعالی به اتهام قتل دوست‌دخترش، غزاله شاکر در اسفند ۹۴ و زمانی که ۱۷ سال بیشتر نداشت محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

آرمان عبدالعالی ابتدا در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شد. گزارش‌ها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را تحت شکنجه و آزار از او گرفته‌اند و بعدا تمامی آن‌ها را پس گرفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »