پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند

مهدی محمودی٬ مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور٬ از واردات یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در قالب سازوکار «پوشش بشردوستانه» کواکس به کشور خبر داد و گفت: پناهندگان با همکاری سازمان‌های بین المللی در ایران واکسینه می‌شوند.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از اخذ مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت و درمان نخستین محموله واکسن کووید ۱۹ به تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز به همراه ظروف جمع آوری ایمن سازی و سرنگ‌های تزریق را در قالب ساز و کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس تحت حمایت سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را تامین کرد و این واکسن‌ها از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.



تابلوی دفتر حسن نوروزی در رباط کریم به آتش کشیده شد

خبرنگاران محلی شهرستان رباط کریم خبر از به آتش کشیده شدن تابلوی دفتر ارتباط مردمی حسن نوروزی نماینده این شهرستان در مجلس یازدهم خبر دادند.
تعرض به دفتر این نماینده توسط مسئولان آن تایید شده است.

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم٬ بیست و سوم آبان ماه در خصوص برگزاری دادگاه بین‌المللی مردمی آبان برای رسیدگی به «جنایات» آبان سال ۹۸ گفته بود: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟»

بیشتر بخوانید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم»

او به این پرسش دیده‌بان ایران که «آیا بهتر نبود در ایران هم چنین دادگاهی برگزار می‌شد» پاسخ داد: «یعنی چی؟ دادگاه چی برگزار شود؟» و افزود: «بعد در این دادگاه کُشته‌شده‌ها را باید محکوم کنند یا قاتلین را؟»

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟! طرف آمده بانک را آتش زده است و ما هم او را کُشتیم. چه کسی را می‌خواهید محاکمه کنید؟»


https://twitter.com/SharghDaily/status/1462049493533270027

استفاده از «پلیس پیشگیری» و «یگان امداد» ناجا برای مدیریت ترافیک تهران

حسین رحیمی٬ رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که «استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت سایر سازمان‌ها به خصوص شهرداری تهران برای کاهش ترافیک تهران در دستور کار است».

به گفته این مقام انتظامی از شنبه «طرح‌های ویژه‌ای در حوزه روان‌سازی و مدیریت ترافیک با استفاده از ظرفیت سایر پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری و یگان امداد پلیس پایتخت از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در همه نقاط شهر تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد.»



توقیف یک کشتی خارجی دیگر توسط سپاه پاسداران

احمد حاجیان، فرمانده «ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار شهرستان پارسیان» سپاه پاسداران، اعلام کرد که این نهاد نظامی یک کشتی خارجی را که حامل «۱۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق» بوده توقیف کرده و ۱۱ خدمه آن را به قوه قضاییه معرفی کرده است.

احمد حاجیان گفت، این کشتی در آب‌های ایران توقیف شده ولی به ملیت افراد بازداشت شده و همچنین مالکیت کشتی توقیف شده اشاره‌ای نکرد.

سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بارها اقدام به توقیف کشتی‌های خارجی با عنوان «تخلف» یا «قاچاق سوخت» کرده است که برخی از آنها مانند توقیف نفتکش ویتنامی جنجال‌برانگیز شده است.

در پرونده نفتکش ویتنامی سپاه پاسداران پس از طرح ادعاهای متناقض درباره ربایش کشتی، این نفتکش را توقیف و پس از تخلیه محموله آن، کشتی را آزاد کرد.

دی‌ماه سال گذشته نیز سپاه پاسداران اقدام به توقیف چند روزه یک نفتکش کره‌ جنوبی به دلیل «آلودگی محیط زیستی» کرد، ولی بعدا اعلام شد که توقیف این کشتی برای افزایش فشار بر کره جنوبی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور انجام شده است.



آمریکا تحریم‌های ماهان‌ایر را تمدید کرد

آمریکا روز گذشته (جمعه) تحریم‌های شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» و ۱۲ شرکت بین‌المللی که با این شرکت همکاری داشتند را برای مدت شش ماه تمدید کرد. 

در اسناد رسمی که روز جمعه توسط دفتر امنیت و صنعت،‌ وابسته به وزارت تجارت آمریکا منتشر شده، تحریم‌های اعمال شده علیه ماهان ایر و ۱۲ شرکت برای شش ماه دیگر تمدید شده است. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت فروش هرگونه تجهیزات آمریکایی مربوط به صنعت هوایی یا قطعات یدکی به این شرکت‌ها می‌شود. از جمله شرکت‌هایی که تحریم‌ها علیه آنها تمدید شده، شرکت‌هایی در انگلیس، اردن، عراق، امارات، سوریه، ترکیه و فرانسه بوده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »