محمد نور‌ی‌زاد آزاد شد

محمد آغاسی٬ وکیل محمد نوری‌زاد٬ خبر از آزادی موکلش داد.

محمد نوری‌زاد همراه با ۱۳ نفر دیگر، از امضاکنندگان نامه‌ای است که در آن از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواسته شده است از مقام خود استعفا دهد. همه امضاکنندگان این نامه بازداشت و برخی از آن‌ها به حبس‌های طولانی محکوم شده‌اند.

محمد نوری‌زاد به ۱۵ سال زندان، سه سال تبعید به ایذه و سه سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شده است. او اوایل خرداد ماه در پی وخامت وضعیت جسمی‌اش به صورت موقت از زندان آزاد شد.


با تصویب مجلس: واردات، نگهداری و گرداندن سگ و گربه ممنوع و مشمول مجازات شد

متن طرح صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر (الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی) که توسط نمایندگان مجلس یازدهم تهیه شده؛ منتشر شد. در متن این طرح واردات و نگهداری حیواناتی مانند سگ، گربه و…ممنوع بوده و قرار است مجلس موادی را به قانون مجازات اسلامی اضافه کند.

همچنین در صورت تصویب، گرداندن حیوانات ذکر شده در خیابان ها ممنوع و شخص خاطی به ۳ ماه حبس محکوم و خودروی وی توقیف شود.

اسامی امضا کنندگان این طرح به شرح زیر است:


واکسن‌های تزریق شده در کشور از ۱۰۰ میلیون دز گذشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، براساس آمار تفکیکی واکسیناسیون کووید ۱۹، واکسن های تزریق شده در کشور از مرز ۱۰۰ میلیون دز گذشت.

از این میزان، بیش از ۵۶ میلیون دز اول و حدود ۵۳.۵ میلیون دز دوم بوده است.

اعدادی که نشان از تزریق دز اول واکسن به حدود ۸۳ درصد جامعه هدف واکسیناسیون در کشور و همچنین تکمیل واکسیناسیون ۶۴ درصد آنها دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، بزرگی این اعداد زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم بیش از ۹۲ درصد این اتفاق در چهار ماه اخیر رقم خورده است.



وال‌استریت ژورنال:‌ از سرگیری تولید سانتریفیوژ پیشرفته در کرج

روزنامه آمریکایی وال‌استریت جورنال خبر داد ایران تولید سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت کرج را که در حمله پهپادی منتسب به سازمان جاسوسی اسرائیل آسیب دیده بود، از سرگرفته است.

بر اساس این گزارش ایران با بازیابی توان تولید دستگاه‌های گریز از مرکز برای غنی‌سازی اورانیوم، پس از حمله ۵ ماه پیش، دست‌کم ۱۷۰ سانتریفوژ پیشرفته جدید در سایت کرج تولید کرده است.

وال‌استریت جورنال به نقل از «منابع دیپلماتیک» نوشته است که ایران از نیمه تابستان، یعنی یک ماه و پس از حمله پهپادی، تولید سانتریفیوژها را از سرگرفت و از آن زمان به بعد، این تولیدات شتاب گرفته است.

ایران پس از بررسی‌ها در مورد حمله یادشده، اسرائیل را به انجام آن متهم کرد اما اسرائیل سکوت خود در این باره را تا کنون ادامه داده است.



علی خامنه‌ای: تشویق جوانان به ترک کشور خیانت است

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز در دیدار با «نخبگان و استعدادهای برتر علمی» گفت: «در برخی دانشگاه‌ها عناصری هستند که جوان نخبه را تشویق می‌کنند به ترک کشور، من صریح می‌گویم این خیانت است، این خیانت است، این دشمنی با کشور است، دوستی با آن جوان هم نیست.»

در ۳۰ سال اخیر، آمار مهاجرت ایرانیان چهار برابر شده است.
این در حالی است که به گفته رضا موسوی، کارشناس حوزه مهاجرت،آمار واقعی مهاجرت ایرانیان را ۳۰ درصد بیشتر از آمارهای رسمی است.

همچنین امروز وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد ۲۹ درصد مهاجرانی که از کانال «مانش» عبور می‌کنند، ایرانی هستند.

رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «کشور ما از لحاظ استعداد ذهنی از متوسط جهان بالاتر است این ادعا نیست، این چیز ثابت شده و مسلم است یعنی بالقوه‌ کشور ما نخبه است، ملت ما بالقوه نخبه است.»

او افزود: «یک بخش مهم جنگ نرم استعمارگران هم امروز و هم همیشه، که امروز هم هست، در گذشته هم بیش‌تر بوده، عبارت است از این‌که ملت را – حالا ملت ما را یا هر ملتی را که استعدادی دارد- از استعداد خودش غافل کنند، او را بی‌اعتنا کنند به آن استعداد یا حتی به وضعی برسانند که خود او منکر این استعداد بشود.


لغو پروانه وکالت علی‌اکبر گرجی به دلیل انتقاد

دادگاه انتظامی وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه حکم ابطال پروانه وکالت علی‌اکبر گرجی را به دلیل انتقادات او نسبت به سبک و سیاق حکومت‌داری در ایران صادر کرده است. او «معاون پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی ریاست جمهوری» دولت دوازدهم بود.

بر اساس تصویر حکمی که در فضای مجازی منتشر شده٬ ممنوعیت از وکالت آقای گرجی به دلیل ابراز عقیده و حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است.



پرونده عنابستانی با جلب رضایت سرباز عابد اکبری، مختومه شد

حاجیان، سخن‌گوی پلیس، خبر از آن داد که پرونده سیلی‌زدن عنابستانی، به یک سرباز وظیفه راهنمایی و رانندگی، با دل‌جویی نماینده از سرباز سیلی ‌خورده و گرفتن رضایتش بسته شده است.

سال گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن حامد اکبری، مامور راهنمایی رانندگی در تهران گفته بود جلوی عبور یک خودرو را که قصد داشته “بدون مجوز” از خط ویژه اتوبوس عبور کند را بگیرد؛ این سرباز گفته بود سرنشین این خودرو نماینده مجلس بود و به «صورت او سیلی زده است.»

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده اصولگرا از شهر سبزوار که سرنشین این خودرو بود در ابتدا سیلی زدن را تکذیب کرده بود.

او البته بعدا با انتشار ویدیویی بدون عذرخواهی از این سرباز، از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

هم‌زمان پلیس فیلمی از دوربین مداربسته محل حادثه منتشر کرد که در این فیلم که با کیفیت پایین منتشر شد که نشان می‌داد سرباز در اثر ضربه به عقب پرتاب شده است.

انتشار این فیلم با واکنش گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »