وزیر کشور لبنان دستور داد: بررسی چمدان‌های کاروان تیم ملی فوتبال ایران در سفر به بیروت

پس از انتشار عکس‌های چمدان‌های کاروان تیم ملی فوتبال ایران در سفر به بیروت برای مسابقه با تیم ملی لبنان، بسام المولوی وزیر کشور لبنان «از دستگاه‌های امنیتی فرودگاه بیروت درخواست کرده موضوع چمدان کاروان ایران بررسی شود.»

وزارت کشور لبنان هم در بیانیه‌ای نوشت: «قاضی بسام المولوی وزیر کشور، پس از انتشار تصاویری از ورود بازیکنان فوتبال خارجی به بیروت، نامه‌ای به رئیس دستگاه امنیتی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بابت تعداد زیاد چمدان و مسائل مطرح شده پیرامون عدم بررسی این چمدان‌ها در بدو ورود به فرودگاه ارسال کرد.»
در این بیانیه آمده است که وزیر کشور لبنان «از سازمان امنیت فرودگاه خواست تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و گزارش مفصلی را به وی تحویل دهند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود»./بنا بر گزارش مهر
ایران و لبنان فردا در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف لبنان برود و پس از آن برای دیدار به سوریه عازم دمشق شود.



حکم ده سال زندان عباس واحدیان شاهرودی قطعی شد

حکم ۱۰ سال حبس عباس واحدیان شاهرودی، معلم و از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ فعال سیاسی و مدنی برای استعفای رهبر جمهوری اسلامی، قطعی شده است.
وب سایت حقوق بشری هرانا نوشته است، این حکم به دلیل عدم تجدیدنظرخواهی عباس واحدیان شاهرودی قطعی و در بازداشت به وی ابلاغ شده است.
عباس واحدیان شاهرودی چهارشنبه ۱۰ شهریور سال جاری در شهر بندر انزلی بازداشت شده است.
به گزارش هرانا، این حکم عباس واحدیان شاهرودی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد در ارتباط با پرونده سال ۹۸، به اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی صادر شده بود و به دلیل عدم تجدیدنظرخواهی آقای واحدیان شاهرودی قطعی شده است.
عباس واحدیان شاهرودی از جمله ۱۴ فعال مدنی و سیاسی داخل ایران است که ۲۲ خرداد سال ۹۸ با انتشار نامه‌ای سرگشاده خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری حکومت ایران و تغییر بنیادین قانون اساسی شدند. اکثر نویسندگان این نامه‌ها زندانی شده و احکام سنگین قضایی دریافت کرده‌اند.



احتمال وقوع «موج» ایدز در ایران در پی محدودیت روش‌های پیشگیری

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز و ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران، ضمن هشدار درباره احتمال به راه افتادن موج ایدز در کشور می‌گوید که «طرح جوانی جمعیت کاملا غیرکارشناسی است.»
ایلنا خبر داد که مردانی در این رابطه گفته است: «حتی با تایید شورای نگهبان [این طرح] دوباره باید پس گرفته شود و بر روی آن کار شود.»
به گفته مردانی، محدودیت‌های ایجاد شده برای روش‌های پیشگیری از بارداری در ایران با هدف افزایش جمعیت می‌تواند «بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد و به افزایش موارد اچ‌آی‌وی نیز در کشور کمک کند».
«طرح جوانی جمعیت»​ روز دوشنبه ۱۰ آبان از سوی شورای نگهبان تایید شد. این طرح که طبق اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک و بدون بررسی در صحن علنی مجلس تصویب شده بود برخی امتیازات مالی و شغلی به افراد صاحب فرزند اعطا می‌کند و در کنار این مشوق‌های مالی، امکان پیشگیری از بارداری و سقط جنین را محدود و ممنوع می‌کند.
بر اساس گزارش‌هایی که رسانه‌های داخل ایران منتشر کرده‌اند، این طرح که حالا تبدیل به قانون شده ارائه داروهای هورمونی جلوگیری از بارداری در داروخانه‌ها را محدود و هرگونه توزیع رایگان و ارائه اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها در شبکه بهداشتی درمانی کشور را ممنوع کرده است. همچنین وزارت بهداشت از به کار بردن عبارت‌هایی مانند حاملگی پرخطر منع شده است.



کارگزاران کرباسچی را برکنار کردند

شورای مرکزی کارگزاران سازندگی مرعشی را به‌جای کرباسچی به دبیرکلی این حزب برگزیدند.
در جلسه امروز ۳۹ عضو شورای مرکزی این حزب کرباسچی را عزل و مرعشی را به جای او برگزیدند. بر این اساس کرباسچی نیز رییس کمیته سیاسی کارگزاران شد.
پیش‌تر در آغاز تابستان و پس‌از انتخابات ریاست‌جمهوری، رسانه‌ها از اختلاف جدی میان کرباسچی و مرعشی بر سر رابطه حزب کارگزاران با محمد خاتمی و جبهه اصلاحات نوشته بودند.
حزب کارگزاران سازندگی را ۱۶ نفر از اعضای هیات دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، در آذر ۱۳۷۴ خورشیدی بنا گذاشتند.



ایران نفتکش توقیف شده ویتنامی را آزاد کرد

تانکر ترکرز، شرکت ردیابی نفتکش‌ها٬ اعلام کرد که سپاه پاسداران نفتکش توقیف شده ویتنامی سوتیس را آزاد کرده است و این کشتی در حال حاضر خالی بوده و به سمت جنوب دریای عمان در حرکت است.
به گزارش تانکر ترکرز، سپاه پاسداران نفتکش توقیف شده ویتنامی سوتیس را آزاد کرده است و این کشتی در حال حاضر خالی بوده و به سمت جنوب دریای عمان در حرکت است.
بنابر این گزارش، محموله این نفتکش ویتنامی به نفتکش ایرانی ریما منتقل شده است.
نفتکش سوتیس در مردادماه محموله‌ای شامل ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام را به چین برده بود اما به دلیلی نامشخص موفق به تحویل بار خود نشد و به سمت خاورمیانه بازگشت.
سپاه پاسداران روز ۱۲ آبان اعلام کرد که نیروی دریایی این نهاد در هفته قبل از آن با اجرای «عملیات هلی‌برن» بر روی عرشه یک نفتکش که بعدا مشخص شد همان سوتیس است، جلوی توقیف محموله نفت صادراتی ایران از طرف آمریکا را گرفته و نیروهای آمریکایی نیز با وجود تعقیب نیروهای سپاه، نتوانسته‌اند این نفتکش را پس بگیرند.
مقام‌های آمریکایی گزارش‌ها درباره توقیف این نفتکش با پرچم ویتنام را تایید کردند، اما روایت سپاه درباره رویارویی نیروهای نظامی دو کشور را تکذیب کردند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »