معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه: رواج تکنولوژی، انجمن خیریه و ترویج بهداشت از راه‌های نفوذ دشمنان است

وب‌سایت بصیرت متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی‌ولی‌فقیه در سپاه، طی گزارشی به آنجه «نفوذ فرهنگی» خوانده، پرداخته است.
در بخشی از گزارش این وب‌سایت آمده «استعمارگران روش نفوذ را از طریق سیاست‌های فرهنگی با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، انجمن‌های خیریه، ترویج بهداشت و… در پیش گرفته و تلاش دارند از این طریق به اهداف شوم خود برسند زیرا فهمیده‌اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها نفوذ در فرهنگ مذهبی و تحت‌الشعاع قرار دادن اعتقادات آنهاست.»
در ادامه این گزارش آمده است که «تخریب بنیان‌های فکری، اعتقادی، ارزشی و اخلاقی با ایجاد تردید در آنها- انزوای روحانیت و بی‌ارزش نمودن مبلغان و مدافعان اصیل دین- قداست زدایی از دین و شعائر دینی- ترویج فساد و رذالت‌زدایی از آن مانند شیطان‌پرستی در دنیای معاصر از جمله راه‌ها و برنامه‌های دشمن برای نفوذ و شبیخون از طریق فرهنگ است.»
این گزارش اعتقاد دارد «ترویج لیبرالیسم و فمنیسم هم از طریق جریان‌های دست نشانده و وابسته از دیگر برنامه‌های دشمن برای رخنه و ناتوی فرهنگی در ایران اسلامی است.»
در پایان گزارش از «اندیشمندان و کارشناسان ایران اسلامی» خواسته تا «امروز هوشیار و بیدارتر از دیروز وارد عرصه مقابله با این نوع تقابل دشمن شوند.»



پاکستان: نفت ایران می‌تواند با برنج پاکستانی تهاتر شود

عبدالرزاق داود٬ مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد که پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می‌توانیم این کالاها را با هم تهاتر کرده و پولی پرداخت نکنیم.
جواد ساداتی نژاد٬ وزیر جهاد کشاورزی٬ امروز با عبدالرزاق داود مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) دیدار کرد.
عبدالرزاق داود در این دیدار با اشاره به ظرفیت تهاتر در دو کشور گفت: «پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.»
مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری پاکستان افزود: «ما به شرایط تحریمی ایران واقف هستیم و به دنبال یک ساز و کار برای ایجاد ارتباط موثر و مفید با برادرمان ایران هستیم به همین دلیل پیشنهاد تهاتر را مطرح می کنیم.»
او ادامه داد: «محصولات دیگری که می‌توانیم به ایران صادر کنیم شامل کینوا، انبه و مرکبات است و امیدواریم مشکلات موجود برای تبادلات تجاری در سایه روابط برادرانه با ایران مرتفع شود.»



ابوالفضل قدیانی در سالگرد آبان ۹۸: مطالبه مردم برچیدن کرسی «سلطنت فقیه» است

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در بیانیه‌ای که به مناسبت دومین سالگرد سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ منتشر کرده، با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر، قتل زندانیان، شکنجه و سرکوب معترضان، نوشته است: «خامنه‌ای هر روزه دست‌اندرکار قتل‌عام مردم بی‌پناه ایران است.»

قدیانی از سرکوب اعتراض‌های آبان ۹۸ به‌عنوان «فصل جدیدی» در «کارنامه سیاه و طولانی کشتارهای» حکومت ایران یاد کرد و گفت مطالبه اکثریت مردم ایران عزل رهبر جمهوری اسلامی و «برچیدن کرسی سلطنت فقیه» است.

این زندانی سیاسی سابق در بیانیه خود جمهوری اسلامی را حکومتی فاسد و اصلاح‌ناپذیر خوانده و نوشته است: «تا زمانی که نظام استبداد دینی حاکم است و تا خودکامه امروز ایران علی خامنه‌ای به زور سرنیزه بر این کشور حکومت می‌کند، ملت ایران روی سعادت نخواهد دید.»

قدیانی به سیاق نامه‌های یشین خود به رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد داد کناره‌گیری کند چرا که در غیر این صورت توسط مردم «به زیر کشیده» خواهد شد.


بازداشت ۱۵ متهم در پرونده تخلف مالی شهرداری کهریزک


احسان پارسا خبرنگار و فعال محیط زیست درود لرستان به دلیل بازنشر فیلم کول‌سواری مدیر کل محیط زیست لرستان بر دوش یک محیط بان بازداشت و به زندان منتقل شد.

دیده‌بان ایران ضمن انتشار این خبر نوشت: مدیر کل محیط زیست لرستان هنگام عبور از یک گودال آب برای این که لباسش خیس نشود روی کول یک محیط بان سوار می شود تا او را به آن سمت گودال ببرد. البته بقیه افراد هر کدام برای عبور از این گودال راهی پیدا می کنند تا سوار کول کسی نشوند.



ترور ناموفق نخست وزیر عراق

مصطفی کاظمی٬ نخست وزیر عراق٬ خبر از آن داد که او از یک حمله به سکونتگاهش در بغداد پایتخت عراق به سلامت جان به در برده است.
ارتش عراق ضمن تایید این حمله خبر از آن داد که ساعت ۲ و ۱۵ بامداد یکشنبه محل سکونت مصطفی کاظمی در منطقه سبز بغداد هدف حمله یک پهپاد پر از مواد منفجره قرار گرفته و آن را تلاشی برای سوءقصد خواندند.
ارتش عراق در بیانیه‌ای اضافه کرده است، اقامتگاه مصطفی کاظمی در منطقه سبز امنیتی بغداد دست‌کم با یک پهپاد انفجاری هدف قرار گرفته شده است.
هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »