سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد: افزایش غنی سازی اورانیوم تا سطح کشورهای دارای بمب هسته‌ای

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی٬ با اعلام اینکه ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده ایران به ۲۵ کیلوگرم رسیده است گفت: «به جز کشورهای دارای سلاح هسته‌ای، هیچ کشوری قادر به این میزان از غنی‌سازی اورانیوم نیست.»

کمالوندی روز چهارشنبه در مراسمی در محل سفارت سابق آمریکا در تهران گفت در حالی که بر اساس مصوبه مجلس ایران باید ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد تولید می‌شد، ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ایران به ۲۱۰ کیلوگرم و ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد به ۲۵ کیلوگرم رسیده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش فصلی خود که شهریورماه منتشر شد، میزان ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد غنی‌شده ایران را ۱۰ کیلوگرم و ذخایر اورانیوم ۲۰ درصدی ایران را ۸۴ کیلوگرم اعلام کرده بود.


دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در لندن از دولت بریتانیا ۱۰۹ هزار پوند کمک گرفت

«مرکز اسلامی انگلیس» در لندن، وابسته به دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای، از دولت بریتانیا بیش از ۱۰۹ هزار پوند برای جبران خسارات ناشی از کرونا دریافت کرده است.
ایران اینترنشنال به نقل از روزنامه تایمز لندن نوشت که بر اساس اطلاعاتی که از این مرکز در کمیسیون خیریه‌های بریتانیا ثبت شده، مرکز اسلامی انگلیس سال گذشته ۳۱ هزار پوند نیز با فروش کتاب و کاست، اجاره دادن سالن اجتماعات، خواندن خطبه عقد، دریافت پول از بیمه و دیگر فعالیت‌ها کسب کرده است.
در این گزارش آمده است بر اساس داده‌های ماه گذشته مرکز شرکت‌های بریتانیا، مرکز اسلامی انگلیس مبلغ ۱۰۹ هزار و ۴۷۶ پوند را در قالب کمک‌هایی که به موسسات و شرکت‌ها برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا و حفظ مشاغل پرداخت می‌شود دریافت کرده است.
مرکز اسلامی انگلیس ویژه برگزاری مراسم مختلف برای شیعیان مقیم بریتانیا است و به عنوان دفتر خامنه‌ای نیز از آن استفاده می‌شود.
هاشم موسوی به عنوان نماینده خامنه‌ای در این مرکز مشغول به کار است.



هفت تن از بازداشت شدگان مراسم سالروز قتل ستار بهشتی آزاد شدند

در حالی که پیشتر خبر بازداشت حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دموکراتیک ایران،‌ به همراه شش عضو شورای مرکزی این گروه منتشر شده بود٬ امروز هرانا خبر داد که این افراد آزاد شدند.
این هفت نفر روز چهارشنبه پس از حضور بر مزار ستار بهشتی، در آرامستان «امامزاده محمد تقی» در شهرستان رباط کریم، بازداشت شده بودند.
یاسمین حنیفه، اسماعیل مفتی‌زاده، محمد رضا خسروی، پرویز سفری، آرش سلیمانی و علی رستمی شش نفری بودند که به همراه حشمت‌الله طبرزدی، دبیرکل این تشکل، روز چهارشنبه به دست نیروهای لباس شخصی و «با خشونت» بازداشت شده بودند.
با این حال از سه بازداشتی دیگر، شامل گوهر عشقی مادر ستار بهشتی، سحر بهشتی خواهر ستار، و مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی، خبری در دست نیست.
به دعوت بنیاد ستار بهشتی، قرار بود روز پنجشنبه ۱۳ آبان با حضور مادران دادخواه و برخی از فعالان مدنی مراسم سالگرد او و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان برگزار شود.



زمان آغاز دور جدید مذاکرات ایران با ۱+۴ مشخص شد: هشتم آذر

ایران و اتحادیه اروپا بر سر تاریخ ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای توافق کردند.
سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کمیسیون مشترک برجام، ۲۹ نوامبر (هشتم آذر) کار خود را در وین به صورت حضوری آغاز می‌کند.»
طرف‌های مذاکره به بحث درباره امکان بازگشت آمریکا به برجام ادامه می‌دهند و اینکه چگونه اطمینان پیدا کنند همه طرف‌ها این توافق را کامل و موثر اجرا می‌کنند.
علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران و مسئول این مذاکرات هم در توییتر نوشت گفتگوها از هشتم آذر در وین آغاز می‌شوند و این تاریخ در گفتگوی تلفنی با انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران تعیین شده است.



گوهر عشقی و سحر بهشتی بازداشت شدند

گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
بنیاد ستار بهشتی،‌ وبلاگ نویس کشته شده در بازداشتگاه پلیس ایران٬ در این رابطه گزارش داد که ماموران امنیتی ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه با «یورش» به منزل سحر بهشتی ‌ضمن بازرسی و جمع آوری لوازم ارتباطی آنان، «اعضای خانواده» ستار بهشتی را بازداشت کردند.
طبق این گزارش، مصطفی اسلامی همسر سحر بهشتی که به رفتار ماموران با همسر و مادر همسرش اعتراض کرده بود، نیز «مورد ضرب و‌شتم شدید قرار» گرفت و بازداشت شده است.
بنیاد ستار بهشتی همچنین خبر داد که بازداشت خانواده ستار بهشتی در حالی صورت گرفته که قرار بود روز پنجشنبه به دعوت این بنیاد مراسم سالگرد کشته شدن ستار بهشتی و یادبود کشته‌شدگان اعتراضات آبان با حضور گوهر عشقی و فعالان سیاسی برگزار شود.
ستار بهشتی در سال ۱۳۹۱ به دلیل انتشار مطالب انتقادی از جمهوری اسلامی در وبلاگ خود توسط پلیس امنیت سایبری بازداشت شد و بر اثر آسیب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت، جان خود را از دست داد.
دادگاه مرگ ستار بهشتی را «قتل شبه عمد» تشخیص داد و قاتل او را که از مأموران نیروی انتظامی بود، به سه سال زندان محکوم کرد.



علی نوری‌زاد، فعال مدنی،‌ از زندان به مرخصی هفت‌روزه آمد

علی نوری‌زاد، فعال مدنی زندانی روز ۱۲ آبان به مرخصی هفت‌روزه آمد.
نرگس محمدی، فعال سیاسی و مدنی، ضمن انتشار تصاویر استقبال از این فعال مدنی نوشته است که مرخصی یک‌هفته‌ای این فعال مدنی با دهمین روز اعتصاب محمد نوری‌زاد، پدر زندانی او همزمان شده است.


علی نوری‌زاد که به دلیل شرکت در تجمع اعتراض به ساقط شدن هواپیمای اوکراینی با موشک‌های سپاه به سه سال و نیم حبس محکوم شده مهرماه سال گذشته برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.
محمدحسین آقاسی، وکیل خانواده نوری‌زاد همان زمان اعلام کرده بود که با توجه به این که جرم انتسابی به علی نوری‌زاد سیاسی است و دادگاه انقلاب آن را صادر کرده،‌او باید در زندان اوین که پدرش در آن زندانی است، نگهداری شود، اما به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان و قوه شهویه» کوشیدم نشان دهم این حجم بالای اسارت رهبر

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو

ادامه »