رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور: طرح فساد داخلی در نماز جمعه ممنوع است

 

 



رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور: طرح فساد داخلی در نماز جمعه ممنوع است

محمدجواد حاج علی اکبری٬ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور٬ اعلام کرد که از این پس «طرح فساد داخلی در نماز جمعه ممنوع است.»

حاج علی اکبری گفت: «آنچه که برخی از افراد و جناح ها تلقی دارند که امام جمعه عدالتخواه بیاید مصادیقی از فساد در منطقه را در خطبه های نماز جمعه مطرح کند این دروغ رسانهای بزرگی بود که مطرح شد تا چهره سازی مصنوعی در بین شبکه امامت جمعه اتفاق بیفتد، این‌ها نمی دانند آحاد ائمه جمعه در کشور سالهاست پای مسئله عدالت در منطقه خود ایستاده اند و پیگیری می کنند و بسیاری از دشواری ها به برکت نماز جمعه حل و فصل شده و بسیاری از این نوع فسادها از طریق دستگاه های مسئول رهگیری شده است اما ائمه جمعه می دانستند که بر اساس نظر امامین انقلاب، طرح این نوع مسائل در خطبه های نمازجمعه به صورت مصداقی ممنوع است؛ کسانی که از این ممنوعیت خارج شدند باید پاسخگو باشند.»

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: «طرح کردن اسم افراد و شرکت ها در خطبه های نماز جمعه عدالتخواهی نیست بلکه باید این کار توسط دستگاه های مربوطه خودش پیگیری شود چون انتصاب فساد به دیگران مستلزم رهگیری جدی و فنی در دستگاه قضایی و امنیتی است.»

او ادامه داد: «ائمه جمعه ناظر امین رهبری در منطقه خودشان هستند و هر جایی مشکلات را ببینند به مسئول مربوطه یادآوری می کنند و اگر توجه نشد در سطح مسئولان بالاتر دنبال می کنند. اما اگر عده ای خیال کنند از این رفتار ژورنالیستی و راه انداختن شوی عدالتخواهی اسم آن را می تواند عدالتخواهی بگذارند اینگونه نیست بلکه این رفتار خودش ضدعدالتخواهی است. دیگرانی شاید در این زمینه به روش های دیگری کار کنند اما این رفتار ربطی با امامت جمعه ندارد.»



خودسوزی یک زندانی سیاسی در زندان اوین

کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار زندانی، در کانال تلگرام خود از خودسوزی مهدی دارینی، فعال سیاسی زندانی در زندان اوین خبر داد.

به نوشته کیوان صمیمی درپی بی‌نتیجه ماندن مکاتبات و اعتراضات چند ماهه مهدی دارینی برای استفاده از عفو مشروط، وی روز چهارشنبه اقدام به خودسوزی کرد. با دخالت نگهبانان و زندانیان، پس از خاموش کردن آتش، مهدی دارینی به بهداری اوین منتقل شد.

به نوشته کیوان صمیمی، مهدی دارینی چند روز پیش به مسئولان مربوطه در زندان اوین هشدار داده و گفته بود چنانچه بازجوی پرونده به خواسته‌اش توجه نکند، اقدام به خودسوزی خواهد کرد.

مهدی دارینی خرداد ۹۸ بازداشت شده و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.



یک ورزشکار ایرانی به آلمان پناهنده شد

امید احمدی صفا٬ بوکسور ایرانی که برای حضور در رقابت‌های جهانی همراه با تیم ملی ایران راهی ایتالیا شده بود، از آلمان درخواست پناهندگی کرده است.

امید احمدی صفا پس از ورود به ایتالیا بدون اینکه به اعضای تیم ملی اطلاع دهد این کشور را به مقصد آلمان ترک کرد. رسانه‌های داخلی ایران گزارش داده بودند که این بوکسور جواب تلفن مسئولان تیم ملی را هم نمی‌داده است.



فرمانده کل سپاه پاسداران: رهبری مظهر «حکمت الهی» هستند

حسین سلامی٬ فرمانده سپاه پاسداران٬ مدعی شد: «رهبری مظهر «حکمت الهی» هستند.»

او که در آیین اختتامیه اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی بسیج (صالحین) سخن می‌گفت٬ ادامه داد: «قلب مرکزی جهان اسلام، ایران است و قلب ایران امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند.»

سلامی افزود: «دشمن قدرت خود را روی این منشأ حکمت و تدبیر متمرکز کرده‌ و در مقابل دشمن، مقام معظم رهبری در میانه میدان ایستاده‌اند و کوه آرامش هستند و تدبیر می‌کنند، چگونه ایشان توانسته‌اند این همه قدرت بسازند و صاحب راهبرد و سیاستی باشند که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نابود کند.»

او ادامه داد: «امام خامنه‌ای آموزش شجاعت، توکل، استقامت و صبر را به ما می‌دهند، دشمن در برخی مواقع می‌خواست برای نابودی ما از تمام گزینه‌ها استفاده کند؛ چه قدرتی دست‌های او را می‌بست و بی عمل می‌ماند؟ قدرت امام خامنه‌ای روی زمین حرکت می‌کنند و به رسمیت شناخته می‌شوند.»



آرامش دوستدار درگذشت

آرامش دوستدار٬ فیلسوف ایرانی٬ در شهر کلن در ۹۰ سالگی درگذشت.

او در سال ۱۳۵۰ خورشیدی مدرک دکترای خود را در رشته اصلی فلسفه از دانشگاه بن دریافت کرد. رساله دکترای دوستدار به “رابطه اخلاق و ارادهٔ سلطه‌گرا در آثار نیچه” می پردازد.

دوستدار چند سال به تدریس فلسفه در دانشگاه تهران سرگرم بود تا اینکه پس از بسته شدن دانشگاه ها و انقلاب فرهنگی از دانشگاه اخراج شد و بار دیگر برای همیشه به آلمان رفت.

او یکی از نادرترین منتقدان فرهنگ دینی در ایران به شمار می‌رفت.

از میان تالیفات او می توان به «امتناع تفکر در فرهنگ دینی»، «ملاحظات فلسفی در دین و علم»، «درخشش‌های تیره»، «خویشاوندی پنهان» و«زبان و شبه‌زبان فرهنگ و شبه‌فرهنگ» اشاره کرد.



اطلاعیه تحریریه زیتون

خوانندگان و همراهان گرامی زیتون،

به‌زودی با نسخه جدید وب‌سایت «زیتون» در کنار شما خواهیم بود. به ‌همین علت در ۷۲ ساعت آینده بخش‌هایی از سایت به‌روز نخواهد شد و یا ممکن است با اختلال‌هایی همراه باشد. تیم پشتیبانی درصدد است این جابه‌جایی داده‌ها و جایگزینی طرح جدید سایت را در کمترین زمان ممکن به‌انجام برساند.
لطفا همراه ما باشید.

با احترام و مهر
تحریریه زیتون


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »