وزیر کشور: خیال گران کردن بنزین را نداریم

اختلال گسترده در جایگاه‌های سوخت در آستانه آبان ماه

زیتون- شهروندان از سراسر ایران از بامداد امروز (سه شنبه) خبر از «هک» شدن پمپ‌های بنزین دادند.

بنا به گزارش‌های رسیده امکان استفاده از کارت‌های سوخت و دریافت بنزین ۱۵۰۰ تومانی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد؛ و حتی جایگاه‌داران نیز نمی‌توانند از کارت‌های سوخت مخصوصشان استفاده کنند.

همچنین گفته‌شده که در صفحه دیجیتال پمپ‌های بنزین پیامی حاوی یکی از شماره تلفن‌های دفتر آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ دیده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا اولین رسانه‌ داخلی بود که به این خبر پرداخت و آن را با تیتر «حمله سایبری» منتشر کرد. ایسنا به نقل از همایون صالحی، رییس انجمن کانون جایگاه‌داران سوخت، از حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران خبر داده بود٬ هر چند این خبر ساعتی بعد از خروجی این خبرگزاری حذف شد.

آبان ماه سال ۹۸٬در پی افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین٬ اعتراضات عمومی در کشور آغاز به سرعت به اعتراضی ضدحکومتی تبدیل شد. اعتراضات آبان ماه سال ۹۸ با خشونت و برخورد بی‌سابقه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی علیه معترضان مواجه شد.

به گفته وزیر کشور وقت ایران، بین ۲۰۰ تا ۲۲۵ نفر در این اعتراضات کشته شدند، اما سازمان عفو بین‌الملل مشخصات ۳۰۷ نفر از کشته‌شدگان را اعلام و تأکید کرده است که شمار کشته‌شدگان می‌تواند بسیار بیشتر از این تعداد باشد. خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان را حدود ۱۵۰۰ نفر عنوان کرده است.

در همین رابطه همزمان برخی از کاربران شبکه‌های مجازی امروز تصاویری از هک شدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی در شهرهای تهران و اصفهان خبر دادند. روی این تابلو‌ها نوشته شده است: «خامنه‌ای بنزین ما کو؟» و ««بنزین مجانی در پمپ‌بنزین جماران»

ساعتی پس از انتشار خبر ایجاد اخلال در سیستم سوخت رسانی٬ همایون صالحی، رییس انجمن کانون جایگاه‌داران سوخت، موضوع حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران را «تایید» کرد و گفته بود: «این مشکل در حال بررسی است.»

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد وحیدی٬ وزیر کشور٬ ساعتی پس از انتشار این خبر٬ با تأکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: «مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.»

او در باره اختلال در سامانه کارت سوخت و خارج شدن آن از مدار نیز گفت: «اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.»

در همین رابطه علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت، نیز این «اختلال» را تائید کرده و گفته:‌ «مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت سوخت موجب وقفه در فرایند سوخت‌رسانی شد، اما مردم می‌توانند مانند سابق از بنزین با نرخ آزاد جایگاه‌ها استفاده کنند.»

سخنگوی وزارت کشور از تلاش کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای رفع مشکل خبر داده و به مردم نیز اطمینان داده که با توجه به این که سامانه کارت سوخت «آفلاین است سهمیه‌های آن‌ها ذخیره شده و مشکلی برای سهمیه‌های ذخیره شده در کارت‌ها به وجود نمی‌آید.»

علی فروزنده همچنین مدعی شده که به‌دلیل این اختلال، شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است.

روابط عمومی وزارت نفت با تایید اختلال در سامانه کارت سوخت در جایگاه های پمپ بنزین نیز طی اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه سوخت گیری در جایگاه سوخت با بنزین آزاد با مشکل مواجهه نیست عنوان کرد که مردم می‌توانند از پمپ بنزین ها سوخت گیری بنزین را با قیمت آزاد استفاده کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

وزیر کشور: خیال گران کردن بنزین را نداریم

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »