همسر نازنین زاغری دست به اعتصاب غذا زد

 



همسر نازنین زاغری دست به اعتصاب غذا زد

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، زندانی ایرانی-بریتانیایی محبوس در ایران، در اعتراض به ناکارآمدی دولت بریتانیا برای آزادی زاغری، مقابل دفتر ساختمان نخست‌وزیری این کشور اعتصاب غذا کرد.

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال‌نیوز، همسر زاغری گفت چهار وزیر خارجه بریتانیا اظهارات بوریس جانسون مبنی بر این که بریتانیا از هیچ تلاشی برای آزادی زاغری فروگذار نخواهد کرد، تکرار کرده‌اند اما هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است.

روپرت اسکیلبک مدیر موسسه خیریه ریدرس به عنوان نماینده قانونی زاغری و همسرش نیز گفت: «این بسیار نگران‌کننده است که ریچارد رتکلیف مجبور شده بار دیگر برای جلب توجه به وضعیت ناامیدکننده خانواده خود به یک اقدام تهدیدکننده زندگی متوسل شود.»

رتکلیف در سال ۲۰۱۹ نیز به مدت ۱۹ روز و هم‌زمان با اعتصاب غذای نازنین زاغری در زندان، مقابل سفارت جمهوری اسلامی در لندن دست به اعتصاب غذا زده بود.

چند روز پیش، حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری شهروند ایرانی‌-بریتانیایی، خبر داد شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران بدون برگزاری جلسه رسیدگی، عینا حکم دادگاه بدوی را در پرونده دوم موکلش تایید کرد.



صبا کردافشاری به مرخصی آمد

صبا کردافشاری٬ فعال مدنی و زندانی سیاسی٬ به مرخصی آمد.

این زندانی زندانی سیاسی امروز شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ از زندان قرچک ورامین به مرخصی ۵ روزه درمانی اعزام شد.

صبا کردافشاری که از فعالان مخالف حجاب اجباری است از مدت‌ها پیش از مشکل گوارشی، درد معده و خونریزی معده رنج می‌برد.



 واکنش مصباحی مقدم به قرار گرفتن مجدد نام ایران در لیست سیاه FATF: اتفاق مهمی نیست

غلامرضا مصباحی مقدمی٬ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ درباره قرار گرفتن مجدد نام ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF و وضعیت مراودات اقتصادی ایران گفت: «گروه ویژه اقدام مالی هر سه ماه یک بار لیست خود را بروز کرده و گزارش جدید ارائه می‌دهد.»

او که از مخالفان پیوستن ایران به «گروه ویژه اقدام مالی» است٬ ادامه داد: «اگر کشوری شروط این گروه را پذیرفته و به آن عمل کرده باشد، از این لیست حذف می‌شود در غیر این صورت اسم آن تکرار می‌شود. بنابراین هیچ اتفاق تازه ای رخ نخواهد داد چون کار FATF همین است.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: « FATF در مورد برخی کشورها اعلام می‌کند که این کشورها در لیست کشورهای غیرهمکار هستند؛ معنا و مفهوم آن این است که این کشورها استانداردهای این گروه را رعایت نکردند.»

مصباحی مقدم ادامه داد: «در واقع این گروه نه داغی دارد و نه درفشی. فقط در این حد اعلام می‌کنند که این کشورها غیرهمکار هستند و در این موضوع نتیجه را دولت‌ها و شرکت‌ها می‌گیرند.»

او اضافه کرد: «آنها کشورها بخواهند می‌توانند به توصیه های این گروه ترتیب اثر بدهند، معنای آن این است که این هشدار را جدی تلقی کرده و بر اساس آن در تعاملات اقتصادی خود احتیاط می‌کنند، در کشوری سرمایه‌گذاری نکرده و یا با شرکتی که منطبق با شرایط مقرر در FATF عمل نمی‌کند، تعامل نمی‌کنند اما اگر بخواهند همچنان ادامه بدهند هم می‌توانند به مراودات خود ادامه دهند و کسی نمی‌تواند مانع آنها شود.»



تایید حضور چینی‌ها نیز در طرح ساخت «یک میلیون مسکن در سال»

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، شب گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی، با تایید مذاکره با چینی‌ها برای حضور در این پروژه ساخت «یک میلیون مسکن در سال»، گفته است این مذاکرات برای «ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت» صورت گرفته تا «سرعت، کیفیت و قیمت تمام شده» مسکن‌های تولید شده، مدیریت شود.

او در این ‌گفت‌وگو جزییاتی درباره حضور چینی‌ها در این پروژه نداده ولی پیش از این مقام‌های سپاه پاسداران از حضور خود در این پروژه خبر داده‌اند و غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج، گفت «طی تفاهم‌نامه با راه و شهرسازی، قرار شد سالانه ۱۰۰ هزار واحد» مسکن ساخته شود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران که پیش‌تر فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه بوده، در هفته‌های گذشته وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال آینده را داده و بخشی از این پروژه را به سازمان بسیج واگذار کرده است.

علاوه بر سپاه، دیگر پیمانکار نظامی این حوزه وزارت دفاع است که قرار است ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را به روش صنعتی بسازد. دولت ایران همچنین مذاکراتی با شرکت‌های ترکیه‌ای برای حضور در پروژه ساخت یک میلیون مسکن در سال انجام داده است.



معترضان، خط انتقال آب زاینده رود به یزد را شکستند

محمدمهدی جوادیان‌زاده٬ مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد٬ خبر از تعرض به  تاسیسات خط انتقال آب این استان داد و تایید کرد: «تا پایان عملیات بازسازی آب انتقالی یزد قطع است.»

محمدمهدی جوادیان زاده در پی قطع شدن آب در برخی مناطق و کم شدن فشار آب شرب در منازل توضیح داد: «بر اساس اعلام اتاق فرمان یزد و بررسی‌های میدانی مشخص شده که متاسفانه برای چندین بار به خط انتقال آب استان یزد تعرض شده است.»

او افزود: «بنا بر گزارش کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای یزد، تعدادی از معترضان به بحث انتقال آب شرب به یزد کویری در محدوده شرق استان اصفهان نسبت به تخریب تاسیسات آب انتقالی اقدام کردند و به این واسطه آب زیادی از خط لوله انتقال آب در حال نشست و هدر رفتن است.»

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: «با توجه به بررسی‌های اولیه، پیش بینی می‌شود فرآیند تعمیر و فعالیت مجدد خط انتقال آب استان یزد به بیش از ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد.»

جوادیان زاده تاکید کرد: «به محض اطلاع از جریان تعرض بلافاصله، سه اکیپ فنی با تجهیزات کامل بازسازی در نزدیکی محل مورد تعرض مستقر و در حال اجرای عملیات بازسازی خطوط تخریب شده هستند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »