استاندار در مراسم معارفه «سیلی» خورد

زیتون– استاندار جدید آذربایجان شرقی و از فرماندهان سابق سپاه٬ در جریان مراسم معارفه‌اش «سیلی» خورد.

در حالی که عابدین خرم٬ استاندار جدید استان آذربایجان شرقی پشت تریبون مشغول سخنرانی بود٬ یک نفر به روی سن رفت و به او سیلی زد؛ این سیلی واکنش‌های زیادی در پی داشت.

در این مراسم که احمد وحیدی، وزیر کشور٬ نیز حضور داشت٬ پس از خارج کردن فرد ضارب٬ عده‌ای در مخالفت و عده‌ای در موافقت با استاندار جدید شعار سر دادند.

عابدین خرم نیز پس آرام شدن نسبی فضای جلسه معارفه گفت: «من این فرد را نمی‌شناسم. او را در صف دشمنان می‌دانم، اما می‌بخشم.»

برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه از جمله خبرگزاری فارس فرد سیلی‌زننده را علیزاده، از پرسنل نیروهای مسلح معرفی کرده است. این در حالی است که منابع دیگر، از جمله خبرگزاری مهر علیزاده را از اعضاء سپاه و سرهنگ سپاه عاشورا نامیده‌اند.

خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه٬ اما در همین رابطه مدعی شده است که علت این حادثه این بوده است که همسر فرد ضارب٬ سرهنگ علیزاده، روز گذشته برای تزریق واکسن کرونا به یکی از مراکز درمانی استان مراجعه کرده که در آن مرکز، به علت نبود واکسیناتور زن، یک واکسیناتور مرد اقدام به تزریق واکسن برای همسر وی کرده است که همین موضوع، باعث عصبانیت شدید نامبرده شده است.

این خبرگزاری نوشت: یکی از مسؤولان ارشد استانداری آذربایجان شرقی که از جزئیات این اتفاق مطلع شده بود پس از پایان مراسم، درباره علت بروز این مشکل تصریح کرد که مراکز متعددی برای آقایان و خانم‌ها در سراسر استان به‌صورت مجزا و با رعایت حدود شرعی و اخلاقی در نظر گرفته شده که فرد مذکور می‌توانست به این مراکز مراجعه کند با این حال، ظاهراً به مرکزی مراجعه کرده که در آن روز، استنثناءً واکسیناتور زن حضور نداشته و یک واکسیناتور مرد اقدام به این کار کرده در حالی که خانم ایشان می‌توانست مانع از تزریق واکسن توسط واکسیناتور مرد شود که البته همین موضوع هم در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در واکنش به این اتفاق دستور فوری برای بررسی حادثه حمله به استاندار آذربایجان شرقی را صادر کرد.

عابدین خرم درجه سرتیپ دوم پاسدار را دارد و از ابتدای دهه ۷۰ از فرماندهان ارشد سپاه در آذربایجان شرقی بود.

او همچین از جمله فرماندهان سپاه بود که در سال‌های اولیه جنگ داخلی سوریه گروگان گرفته شده و پس از مدتی آزاد شدند.

عابدین خرم از سال ۱۳۹۶ فرمانده سپاه آذربایجان شرقی شد.

در دوران فرماندهی او باشگاه تراکتورسازی تبریز از مالکیت سپاه درآمد و به محمدرضا زنوزی مطلق واگذار شد. نام زنوزی مطلق در پرونده‌های فساد مالی و به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی مطرح بوده است.

سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرقی اما با استقبال گسترده کاربران فضای مجازی مواجه شد.

https://twitter.com/Farbodforotan1/status/1451866961323995137

 

 

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »