? زنده| سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: اصلاح‌طلبان نگذاشتند واکسن وارد شود

 

مطهری: توصیه طالبان به تشکیل دولت فراگیر طنز است


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰: اصلاح‌طلبان نگذاشتند واکسن وارد شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و رییس سازمان نظام پزشکی تهران، خواستار تحقیقات قضایی درباره وارد نشدن واکسن کرونا به ایران شدند.

علی خضریان، نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، روز شنبه در یادداشتی دست‌اندرکاران دولت پیشین، از جمله مقام‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کشور را به «سیاسی‌ کردن» مساله واردات واکسن متهم کرد و از دادستانی خواست که این مساله را پیگیری کند.

او در این یادداشت نوشته است که «اصلاح‌طلبان» به دلیل مخالفت با چین و روسیه، در واردات واکسن‌های تولید این دو کشور کم‌کاری کرده‌اند.

موید علویان، رییس سازمان نظام پزشکی تهران هم در یک کنفرانس خبری از سیاست‌های درمانی در مواجهه با شیوع کرونا انتقاد کرد و گفت: «اینکه چرا واردات (واکسن) انجام نشده، باید پیگیری شود. بحث حقوقی و جان انسان‌هاست.»

این ادعا از سوی نمانده مجلس در حالی مطرح می‌شود که واردات واکسن کرونا به ایران از دی‌ماه سال گذشته و در پی دستوری از سوی رهبر جمهوری اسلامی با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد.

آقای خامنه‌ای در یک سخنرانی زنده تلویزیونی کرد که از نظر او وادرات «واکسن آمریکایی و انگلیسی» به ایران ممنوع است.


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران آمد



 نماینده مجلس: رمدسیور آلوده وارد کرده‌اند

معین‌الدین سعیدی٬ نماینده چابهار در مجلس٬ درخصوص واردات رمدسیورهای فاسد شده، ضمن تایید این خبر گفت: «گزارش‌های متقنی درباره واردات رمدسیورهای آلوده مطرح است که این بسیار نگران‌کننده است.»

او افزود: «۷۵۰ میلیون دلار برای رمدسیور اختصاص پیدا کرد که جای سوال است، اگر این منابع را همان زمان برای واردات واکسن می‌داشتیم خیلی از این فجایع رخ نمی‌داد.»

معین‌الدین سعیدی دامه داد: «مشخصا مافیای دارو به شدت فعال است و در این شرایط که ما در برابر بزگترین خطر بشریت بعد از جنگ جهانی دوم قرار داریم، باز هم این سودجویی‌ها و استفاده از رانت‌های خاص و این نگاه فاسد در حوزه دارو وجود داشت که ما از آقای عین‌اللهی بارها خواستیم و ان‌شاءالله که ایشان مبارزه با این مساله را در اولویت کاری خود قرار دهند.»

این نماینده مجلس در خصوص سیاست‌های نظام برای واردات واکسن گفت: «مطلع هستید که اکنون رهبری فرمودند که واردات واکسن کرونا باید اولویت اول باشد؛ در نتیجه واکسن فارغ از اینکه از کجا باشد، باید وارد شود. البته خط قرمز ما همان دو کشور هستند اما اگر فایزر را آلمان تولید کند، ما هیچ مساله‌ای برای واردات نداریم.»



ترک تحصیل ۲۵درصد دانش‌آموزان به‌ دلیل نداشتن گوشی هوشمند

علی‌اکبر حق‌دوست٬ معاون آموزشی وزیر بهداشت٬ در دیدار با دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که ۲۵درصد دانش‌آموزان به‌دلیل نداشتن گوشی هوشمند ترک تحصیل کرده‌اند.

به گفته‌ او، خانواده‌های این دانش‌آموزان حتا برای یکساعت در طول شبانه‌روز دسترسی به گوشی هوشمند ندارند و این یعنی «این درصد از عزیزان» ترک تحصیل کرده‌اند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که حتما با بازگشایی دانشگاه‌ها، مبتلایانی به کرونا خواهیم داشت، گفت: باید تلاش کنیم تا دانشجویان فضای ایزوله داشته باشند، خانواده‌های دانشجویان همزمان واکسن را دریافت کنند و …، اما متوقف شدن راه‌کار نخواهد بود و این غیر ممکن است.



رییس سازمان زندان‌ها گزارش‌ها درباره زندان بوشهر را «‌ادعاهای عجیب» خواند

محمد مهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها ٬در واکنش به اظهارات اخیر سپیده قلیان، در خصوص وضعیت بند زنان زندان مرکزی بوشهر، موارد مطرح شده را «ادعاهای عجیب» خواند و وعده بررسی داد.

سپیده قلیان، فعال مدنی که در زندان بوشهر زندانی است و به دلیل ابتلا به کرونا در مرخصی به سر می‌برد، در گزارشی به موضوعاتی از جمله «صیغه موقت برخی زنان نیازمند از سوی زندانی‌های مرد بند مالی با هماهنگی مسئول بند»، «اجباری بودن حجاب جز در تختخواب» و موارد متعددی از شکنجه زندانیان اشاره کرده بود.

رییس سازمان زندان‌ها گفته است که مدیرکل بازرسی سازمان زندان‌ها را برای بررسی درستی یا نادرستی این گزارش اعزام کرده است. پیش از این هم پس از انتشار رشته توییتی درباره آزار جنسی در زندان‌ تهران، آقای حاجی‌محمدی وعده بررسی داد که تاکنون اعلام نشده که نتیجه این بررسی‌ها چه بوده است.

سپیده قلیان آبان ۹۷ به دلیل حضور در اعتراضات کارگران هفت‌تپه در شهرستان شوش بازداشت شد. او ابتدا به اهواز، بعد به تهران و از ۲۰ اسفند ۹۹ با «دست‌بند و پابند» از زندان اوین به زندان بوشهر تبعید شد.


خبرهای روز گذشته را  اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »