? بازداشت نرگس محمدی، ویدا ربانی و زنان معترض افغانستانی در تجمع مقابل سفارت پاکستان

زیتون ـ تجمع مسالمت آمیز معترضان ایرانی و افغانستانی در مقابل سفارت پاکستان در تهران از سوی پلیس به خشونت کشیده شد.

بر اساس گزارش‌های میدانی نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و ویدا ربانی، روزنامه‌نگار و تعدادی از زنان معترض افغانستانی در این تجمع بازداشت شدند. شاهدان عینی می‌گویند که این بازداشت با ضرب و شتم شدید بازداشتی‌ها همراه بوده و گوشی‌های تلفن همراه آنان نیز مصادره شده است.

از محل انتقال بازداشتی‌ها فعلا خبری در دست نیست اما بر اساس اظهارات شاهدان عینی، «پلیس امنیت، پلیس گاندی و پلیس آزادی» از جمله نیروهای نظامی حاضر در منطقه بودند که دست به بازداشت معترضان زدند. گفته می‌شود که تعداد بازداشت‌ها تا ۳ ون هم می‌رسد.

بر اساس گزارش‌های میدانی، پلیس معترضان را «مزدور آمریکایی» خوانده و با معترضان افغانستانی هم برخورد تحقیرآمیز داشتند.

تجمع اعتراضی در مخالفت با سیاست‌های پاکستان در دفاع از طالبان، امروز در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی در تهران برگزار شد. در این تجمع  تظاهرکنندگان  شعارهایی  را در محکومیت طالبان و پاکستان و  همچنین در حمایت از جبهه مقاومت مردمی در پنجشیر و احمد شاه مسعود سر دادند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »