? زنده| بازداشتی‌های تجمع سفارت پاکستان آزاد شدند

 

 


بازداشتی‌های تجمع سفارت پاکستان آزاد شدند

نرگس محمدی، ویدا ربانی، احمدرضا حائری و گروهی از بازداشت‌شدگان افغانستانی که در تجمع عصر امروز در مقابل سفارت پاکستان حضور داشتند آزاد شدند. این افراد که به دلیل شرکت در یک تجمع اعتراضی مسالمت آمیز با ضرب و شتم بازداشت شده بودند بعد از چند ساعت بازداشت آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

بازداشت نرگس محمدی، ویدا ربانی و زنان معترض افغانستانی در تجمع مقابل سفارت پاکستان


«دستور قاطع» سپاه برای واکسیناسیون با «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی»

حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران در جلسه‌ای که امروز با وزیر بهداشت داد گفت به همه فرماندهان استانی سپاه «دستور قاطع» می‌دهد که با تمام ظرفیت به صحنه بیایند. او همچنین گفته «امروز فصل نوازش مردم ما است و ما نمی توانیم آلام و مصیبت های مردم را تحمل کنیم.»

اشاره فرمانده سپاه به طرح بهداشتی به نام «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» است که در دولت قبلی آغاز شد و هدفش همکاری وزارت بهداشت و سپاه و بسیج در زمینه کرونا بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم فرمانده سپاه دستور داده که برای جلوگیری از تجمع مردم واکسیناسیون شبانه‌‎روزی شود. او پیشنهاد داده که سپاه همه مراکزی را که امکان دارد استفاده کند.


ضرب و شتم معترضان ایرانی و افغانستانی در مقابل سفارت پاکستان در تهران

خبرها از تهران حاکی از آن است که تجمع شهروندان تهرانی و افغانستانی در اعتراض به طالبان و سیاست‌های پاکستان مقابل سفارت این کشور به خشونت کشیده شد.

 


واکنش اروپا به کابینه موقت افغانستان: طالبان خلف وعده کرد


جهانپور از وزارت بهداشت رفت


وزیر بهداشت ایران: در انبارهای وزارت بهداشت  ۲۱ میلیون دوز واکسن کووید داریم

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ایران اعلام کرده که در حال حاضر نزدیک به ۲۱ میلیون دوز واکسن کووید در انبارهای وزارت بهداشت موجود است.

او که در جلسه‌ای با حضور فرماندهان ارشد سپاه  سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود که فردا ۸ میلیون دوز و یکشنبه آینده ۱۰ میلیون دوز دیگر وارد ایران می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت «تا پایان این ماه ۴۰ میلیون دوز واکسن و شاید هم تا ۵۰ میلیون دوز در اختیار داریم و از این نظر خیالمان راحت است.»


۷۰ درصد بسیجیان وزارتخانه‌ها و ادارات تهران واکسینه شده‌اند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده بیشتر کارمندان بسیجی در سازمان‌ها واکسن کرونا زده‌اند: «تا‌کنون ۷۰ درصد از جمعیت هدف در سطح بسیجیان وزارتخانه‌ها و ادارات تهران واکسینه شده‌اند».

رمضان شریف در خبری که سپاه‌نیوز منتشر کرده، با دفاع از روند تولید واکسن در داخل ایران گفته «خط رسانه‌ای دشمن» سعی دارد هم درباره واردات واکسن هم تولید آن «شایعاتی» در فضای مجازی مطرح کند.

او اضافه کرده است: «این چه خطی است که برخی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از آن، مردم را از واکسن زدن بترسانند؛ مطمئناً بسیج در این شرایط وظیفه دارد همه مردم را برای تزریق واکسن تشویق و ترغیب کند و هیچ زمانی را هم نباید برای سرعت بخشیدن به تزریق واکسن از دست بدهیم.»


ابراز نگرانی آمریکا از سابقه اعضای کابینه طالبان


زنان در دشت برچی کابل در مقابل طالبان: کابینه بدون زن ناکام است ناکام است./ امتداد


به قله پیک پنجم کرونا در ایران رسیدیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران می گوید که نمودارها نشان می‌دهد به قله پیک پنجم کرونا رسیدیم. به گفته جلیل کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا « بر اساس آخرین اطلاعات موجود اوضاع مراجعات به مراکز بیمارستانی اندکی کاهش یافته است؛ البته این کاهش چندان زیاد و واضح نیست و به همان نسبت بستری‌ها در تهران نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است.»

کوهپایه می‌گوید میزان مرگ و میر کماکان مانند گذشته است و به نوعی به دلیل وجود بیماران بدحال کاهش آمار مرگ هم چندان واضح نیست.

او همچنین تاکید کرد که بروز پیک ششم کرونا هم محتمل است./ایسنا


سیزدهمین جلسه دادگاه حمید نوری برگزار شد


بازگشت گرد و غبار

 



ایران: ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان ضروری است

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، درباره «عدم توجه به ضرورت ایجاد یک حکومت فراگیر» ابراز نگرانی کرد.


آنتونیو گوترش: طالبان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که طالبان به کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیاز دارند.

او گفت که کمک‌های بشردوستانه می‌تواند «نقطه آغاز» تعامل با طالبان باشد، چرا که این سازمان جهانی به عملیات خود در افغانستان پس از خروج آمریکا ادامه می‌دهد.

آنتونیو گوترش در گفتگو با لورا تریولیان، خبرنگار بی بی سی در نیویورک از طالبان خواست تا شرایط را برای انجام کارشان فراهم کنند.

او در عین حال تصدیق کرد که وضعیت «تا حد زیادی غیرقابل پیش بینی است». / بی بی سی فارسی


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »