? زنده| دستور وزیر نیرو برای استفاده از دعا برای بارش باران در وزارت‌خانه

 



دستور وزیر نیرو برای استفاده از دعا برای بارش باران در وزارت‌خانه

سرپرست امور دینی وزارت‌ نیرو در خوزستان نامه‌زده که بنابر چون محرابیان، وزیر نیرو جدید، در شورای‌ فرهنگی این وزارت‌خانه دستور داده در اداره‌های آب و برق خوزستان، در نمازخانه‌ها دعای نزول باران خوانده شود، و در اداره‌ها و فضای مجازی برای آن فضاسازی و از آن فیلم و کلیپ ساخته شود.



فرمانده سپاه پاسداران اقلیم کردستان عراق را تهدید کرد

محمد پاکپور٬ فرمانده نیروی زمینی سپاه٬ با ادعای حضور «گروهک‌های تروریستی و مسلح» در اقلیم شمال عراق برای «ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران»، تاکید کرد: «ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست ها خواهیم داد.»

خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ به نقل از فرمانده نیروی زمینی سپاه نوشت: «به رغم تاکیدات چندباره و آگاه سازی مسئولین اقلیم شمال عراق نسبت به تحرکات گروهک های تروریستی و مسلح در منطقه آنها برای رخنه و انجام اقدامات ضد امنیتی علیه کشورمان و عدم برخورد با این پدیده، سال ها است که گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این خصوص به دولت عراق و مسئولین اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است.»

او ضمن تهدید دولت عراق و اقلیم کردستان گفت: «نباید به تروریست ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند» و تاکید کرد: «هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می دانیم.»



دانشگاه آزاد از اجرای حکم اخراج بیژن عبدالکریمی عقب نشست

با عقب نشینی دانشگاه آزاد٬ اجرای حکم اخراج بیژن عبدالکریمی متوقف شد.

محمدمهدی طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد، به رییس مرکز حقوقی این دانشگاه دستور داد: «با بررسی گزارش‌ها درباره حکم بازخرید بیژن عبدالکریمی»، استاد فلسفه دانشگاه آزاد تهران شمال، «لازم می‌دانم با اعمال بند «د» ماده ۲۷ آیین‌نامه نحوه سیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، موضوع مجددا در هیات عالی تجدیدنظر بررسی و اجرای حکم تا زمان رسیدگی در این هیات متوقف شود.» ب

بیژن عبدالکریمی روز گذشته حکم اخراج خود را از این دانشگاه دریافت کرد.

این خبر را ابتدا خبرگزاری مهر منتشر کرد، اما ساعتی پس از انتشار بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد. دانشگاه آزاد تاکنون توضیحی در رابطه با این خبر نداده است.

به گزارش مهر در بخشی از این حکم اخراج این استاد دانشگاه آمده است: «نامبرده فاقد صلاحیت جهت عضویت در هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است…بنا به این حکم، کد استادی بیژن عبدالکریمی از روز گذشته (شنبه ۱۳ شهریورماه) باطل گردیده و رای صادره قطعی و لازم الاجراست.»

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران تاکید کرد: «این استاد دانشگاه به علت موضوع سخنرانی‌ اش در وزارت کشور که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ایراد شد، اخراج شده است.»

این فرد آگاه اضافه کرد: «سخنرانی آقای عبدالکریمی در وزارت کشور به، دعوت خود این وزارت خانه بوده است.»



احمد مسعود فراخوان قیام علیه طالبان داد


موافقت عراق با اعزام هوایی ۳۰ هزار نفر برای اربعین

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اعلام کرد دولت عراق فقط با اعزام ۳۰ هزار نفر از ایران به عراق برای شرکت در مراسم اربعین از طریق مرز هوایی موافقت کرده و تمامی مرزهای زمینی ایران و عراق بسته است.

به گفته او ایران قصد دارد از این ظرفیت تنها برای «موکب داران اربعینی» استفاده کند و امسال نیز زائرین عادی به عراق نخواهند رفت.

ذوالفقاری به ایلنا گفت شرط وزارت بهداشت ایران برای این افراد، زدن واکسن کرونا و نداشتن بیماری زمینه‌ای است و شرط وزارت بهداشت عراق داشتن جواب منفی تست پی‌سی‌آر ۷۲ ساعت ‌پیش از اعزام به عراق است.

او تاکید کرد: «دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده و چنانچه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد.»

همزمان ایرنا از «توقف ثبت‌نام زائران اربعین» خبر داد و نوشت کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین در حال بررسی تصمیم تازه طرف عراقی در این ستاد است.

پیشتر ابراهیم رئیسی، رییس‌ جمهوری، حضور ایرانیان در مراسم اربعین را منوط به موافقت دولت عراق دانسته بود



زمستان امسال ایران با کمبود گاز مواجه خواهد شد

جواد اوجی، وزیر نفت٬ خبر از پیش‌بینی کمبود گاز در فصل سرما به‌میزان دویست میلیون متر مکعب٬ داد.

وزیر نفت در حاشیه نشست کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که «با روند کنونی مصرف گاز طبیعی در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم حدود دویست میلیون متر مکعب کسری گاز در فصل سرما داشته باشیم»، وعده داد که وزارت نفت «تلاش خواهد کرد در بخش خانگی مردم دچار مشکل نشوند».

ایران در سال‌های گذشته نیز در فصل سرما با کسری شدید گاز مواجه می‌شد، اما سال گذشته کمبود گاز ایران از پاییز آغاز شد. دولت در فصل‌های سرد سال تحویل گاز به پتروشیمی‌ها، کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌های برق را به شدت کاهش می‌دهد.

بر اساس آمارهای مرکز پژوهش‌های مجلس، دولت پارسال به خاطر کمبود گاز، ۶ میلیارد لیتر سوخت بسیار آلایندۀ مازوت (نفت کوره) را در نیروگاه‌ها استفاده کرد که موجب آلودگی شدید هوای کلانشهرها شد. نیروگاه‌های برق ایران پارسال همچنین نزدیک ۱۱ میلیارد لیتر گازوئیل سوزاندند.

بخش عمده‌ای از کسری گاز در فصل سرما به‌خاطر افزایش سه‌برابری مصرف خانگی گاز برای گرم کردن منازل و ساختمان‌هاست.

از مجموع ۲۳۳ میلیارد مترمکعب مصرف گاز طبیعی کشور در سال ۱۳۹۹، ۱۲۲ میلیارد مترمکعب سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، ۲۴ میلیارد مترمکعب سهم صنایع عمده و ۶۶ میلیارد مترمکعب گاز تخصیص‌یافته به نیروگاه‌ها بوده است.



جمهوری اسلامی حملات شب گذشته به پنجشیر را محکوم کرد

سعید خطیب‌زاده٬ سخنگوی وزارت امور خارجه٬ در مورد آخرین تحولات پنجشیر و اخبار منتشر شده در مورد همکاری پاکستان با طالبان در کشتار مردم پنجشیر گفت : «اخباری که از پنجشیر می‌رسد ، اخبار نگران کننده‌ای است . حملات دیشب به اشد وجه محکوم است.»

او همچنین در ادامه فرماندهان جبهه ملی مقاوت را که دیشب در پنجشیر کشته شدند٬ «شهید» خواند.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »