? زنده| احمد مسعود خطاب به رهبران جهان: بی طرفی را کنار بگذارید

 

 




احمد مسعود خطاب به رهبران جهان: بی‌طرفی را کنار بگذارید

احمد مسعود٬ رهبر جبهه ملی مقاومت برعلیه طالبان در پنجشیر نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبران جهان نوشت.

در این نامه آمده است: «طالبان یک گروه تندرو است که از نام دین و مذهب جهان را به چشم افراطی و تندگرایی می‌بیند. این گروه افراطی در همکاری با دولت‌های هدفمند به‌عنوان یک بازیگر در افغانستان پرچم سفیدش را بلند کرد. هدف از تقویت افراط‌گرایی طالبان روشن و معلوم است و پی آیندِ گسترش دایره تندروی این گروه، امروز یا فردا کل کشورهای آسیای میانه، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه و جهان را نیز فرا خواهد گرفت.»

رهبر جبهه ملی مقاومت افغانستان ادامه داد: «درحال حاضر، رهبران این گروه در مورد پیوستن به تشکیلات‌های بین‌المللی تروریستی مانند القاعده و داعش علیه نیروهای آزادی‌خواه وادی پنجشیر اظهارات مشخصی داشته‌اند. اکنون دسته‌های رزم‌جوی داعش و القاعده و دیگر گروه‌های افراطی در همکاری با طالبان در پنجشیر و منطقه شمال افغانستان به نسل‌کشی اقلیت‌های ملی شروع کرده است. مسئول این همه بی‌ثباتی آنهایی‌اند که طالبان را رسمیت داده و به آنها نیروی معنوی و مادی بخشیده‌اند.»

به نوشته فرزند احمد شاه مسعود نیروهای آمریکا و ناتو در درازای ۲۰ سال اخیر، تعداد زیاد سلاح، لوازمات جنگی و تجهیزات حربی را وارد افغانستان کردند و همه این تسلیحات را از روی طرح و نقشه قبلی با اشرف غنی، در اختیار طالبان، داعش و القاعده قرار داده و این جنگ‌ابزارهای مهیب در آینده علیه انسانیت استفاده خواهند شد.

او ادامه داد: «اکنون جهان شاهد است که طالبان بر خلاف وعده‌های اعلام شده در مورد رعایت حقوق انسان‌ها، با این همه تسلیحات عظیم، زندگی کودکان و زنان پنجشیر و ساکنان دیگر مناطق افغانستان را آماج گرفته و این جنایت علیه بشریت را از نگاه مذهبی و قومی توجیه می‌کند.»

احمد مسعود افزود: «اصولاً برای آنها ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و انسانی افغانستان و منطقه مفهومی ندارد و حاضرند همه را تبدیل به ویرانه کرده و یادگاری‌های تاریخ ۴ء۵ هزار ساله را منهدم و مضمحل کنند. این گروه جنایت‌پیشه سعی در جآندازی حکومتی قاتل و غاصب به نام امارت اسلامی دارند تا جهان را ترغیب کنند که آنان را به رسمیت بشناسند. متأسفانه برخی از دولت‌ها از دهشت طالبان به ترس و هراس افتاده، شناسایی آنان را در دستور کار قرار داده و به خوش آمدگویی روی آورده‌اند.»

رهبر جبهه ملی مقاومت نوشت: «جبهۀ مقاومت ملی افغانستان علیه این جفای بزرگ درحق مردم افغانستان در سنگر مبارزه ایستاده و با تمام نیرو از حقوق مردم پنجشیر و افغانستان دفاع خواهد کرد. ما امروز نه تنها برای پنجشیر بلکه برای حفظ کل افغانستان و برای دفاع از حقیقت و حقوق بشری همه دنیا ایستاده‌ایم. اگر وحشت طالبان به همین سان ادامه یافته و جلو دهشت فزاینده این گروه در همکاری با گروه‌های مختلف تروریسم جهانی گرفته نشود، خطرات کابوسی این گروه افراطی همه‌گیر شده و امروز یا فردا، با شتابی فراگیر، نظم جهان را متأثر خواهد ساخت. من به جهان یاد آور می‌شوم که فردا برای ایستاندن جهال چندملیتی در افغانستان دیر خواهد بود.
من جامعه جهانی خواستار عمل و اقدام هستم تا جلو فاجعه ترسناک علیه بشریت در افغانستان منطقه و جهان را سد شوند و بی‌طرفی را کنار بگذارند. پیکار کنونی ما بر ضد چند فرد نیست و برای حراست از پنجشیر و سراسر کشور و همچنین نظم امنیتی منطقه و جهان می‌جنگیم.»

او در پایان تاکید کرد: «هرگاه، هیچ مرجعی هم در کنار ما نه ایستد و دست همیاری به ما دراز نکند، مبارزه ما بر ضد دشمنان افغانستان و بشریت، ادامه خواهد داشت.بگذار همه آگاه باشند که قربانی‌های ما رمز آزادی انسانیت در افغانستان و منطقه است.»



اخراج استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد با اتهام دفاع از «خاندان پهلوی»

بیژن عبدالکریمی، دانشیار گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از دانشگاه، اخراج شد.

او روز گذشته حکم اخراج خود را از این دانشگاه دریافت کرد.

این خبر را ابتدا خبرگزاری مهر منتشر کرد، اما ساعتی پس از انتشار بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد. دانشگاه آزاد تاکنون توضیحی در رابطه با این خبر نداده است.

به گزارش مهر در بخشی از این حکم اخراج این استاد دانشگاه آمده است: «نامبرده فاقد صلاحیت جهت عضویت در هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است…بنا به این حکم، کد استادی بیژن عبدالکریمی از روز گذشته (شنبه ۱۳ شهریورماه) باطل گردیده و رای صادره قطعی و لازم الاجراست.»

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران تاکید کرد: «این استاد دانشگاه به علت موضوع سخنرانی‌ اش در وزارت کشور که در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ ایراد شد، اخراج شده است.»

این فرد آگاه اضافه کرد: «سخنرانی آقای عبدالکریمی در وزارت کشور به، دعوت خود این وزارت خانه بوده است.»

این استاد فلسفه دانشگاه آزاد از سال ۱۳۸۰ در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده است و حدود ۲۰ سال سابقه تدریس دانشگاهی دارد.

در جستجوی معاصریت، دن‌کیشوت‌های ایرانی، هایدگر در ایران از جمله آثار تالیفی عبدالکریمی است. از وی ترجمه های بسیاری مثل تکنولوژی رسانه‌ای از منظری انتقادی نوشته یوست ون لون و بررسی روشنگرانه اندیشه‌های نوشته مارتین هایدگر، والتر بیمل نیز منتشر شده است.عبدالکریمی مدیر انتشارات نقد فرهنگ هم است.



بازگشت آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونا به بیش‌ از ۶۰۰نفر

بنابر اعلام وزارت بهداشت، آمار مرگ‌ومیر روزانه کرونا باز هم به بیش از ششصد نفر باز گرشته است.

در شبانه روز گذشته ۶۱۰ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر رسید.

همچنین بر اساس این گزارش از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۸۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۰ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۴۰۷ نفر رسید.



یک نماینده مجلس خواستار محاکمه روحانی با استناد به سریال گاندو شد

جواد نیک‌بین٬ نماینده کاشمر در محلس٬ امروز در تذکری گفته که بهتر است هیأت رئیسه مجلس دستوری به صدا و سیما بدهد که یا فیلم گاندو را تعطیل کند یا اینکه محاکمه حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق را شروع کند.

این نماینده مجلس با استناد به آنچه در «سریال گاندو» پخش می‌شود گفته «مصلحتی که در عدم محاکمه حسن روحانی و تیمی که خیانت کرده‌اند، درست نیست. یا فیلم گاندو که هم اکنون پخش می‌شود دروغ است یا اینکه صحت دارد؛ اگر دروغ است بهتر است پخش آن را قطع کنند و اگر موضوعات مندرج در فیلم گاندو صحت دارد باید هر چه سریع‌تر روحانی و تیم منتسب به او را محاکمه کنند.»

بیشتر بخوانید: حسن روحانی دادگاهی می‌شود؟



طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی تصویب شد

مجلس طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی تصویب کرد.

علی خضریان، سخنگوی اصل ۹۰ مجلس و درخواست کننده طرح تحقیق و تفحص، گفت که ده‌ها خانه در مناطق شمالی تهران به صورت اقساطی و با قیمت پایین به مدیران سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شده است.

او همچنین اعلام کرد که میلیون ها دلار از پول این سازمان را برای خریدهای مربوط به سازمان بازنشستگی به حساب یک فرد واریز شده و او از ایران فرار کرده است.

به گفته خضریان، مقام‌های سازمان بنادر برای تمدید قرارداد پیمانکاران را مجبور می کنند که مقامات این سازمان را در شرکت های خود شریک کنند.

او همچنین گفت که باید واگذاری اراضی بندر رجایی به مدیران شرکت «دریا پیکر» بررسی شود.



محسنی اژه‌ای: لوطی‌ها از شورای‌ حل اختلاف گاهی بهترند

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه‌قضایی، مدعی شد که باید از «لوطی‌گری در حل اختلف استفاده کرد.»

به گزارش میزان او در این رابطه گفته است: «اعتماد مردم از مهم ترین سرمایه های نظام است مثلا گاهی ممکن است کاری که از دست لوطی در یک محله برمی‌آید، از شورای حل اختلاف ساخته نباشد.»

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: «هنوز آنگونه که باید از ظرفیت های مردمی در جهت صلح و سازش و حل اختلافات استفاده نکرده‌ایم.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »