مهدی کروبی خواستار «رفع عیوب نظام» شد

زیتون– مهدی کروبی٬ رییس ادوار مجلس٬ پس از یازده سال در اولین سخنرانی‌اش خواستار «رفع عیوب نظام» شد و تاکید کرد که باید «اصل نظام حفظ شود.»

پس از اعتراضات مردم به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم٬ زهرا رهنورد٬ مهدی کروبی و میرحسین موسوی، از بهمن ماه سال ۸۹ در حصر به سر می‌برند.

طی سال‌های اخیر اما به گفته محمدحسین کروبی در زمینه حصر پدرش «گشایش‌هایی» صورت گرفته است که دیدار با اعضای مجمع روحانیون مبارز و برخی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی از آن جمله است.

مهدی کروبی پیشتر نیز «تاکید موکد داشته که انتخابات ۱۴۰۰ پرشور برگزار شود.»

او شب گذشته در مراسمی که به مناسبت عزاداری پیام اسلام در منزل غلامحسین کرباسچی٬ دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی٬ برگزار می‌شد٬ به اتفاقات حین درگذشت روح‌الله خمینی اشاره و تاکید کرد که طی آن یک هفته «فضا عوض شد.»

مهدی کروبی گفت: «ما در اثنای بازنگری قانون اساسی بودیم که رییس آن هم مرحوم آیت الله مشکینی بود. یک روز بعدازظهر به ما خبر دادند که بیایید به جماران. ما آمدیم، دیدیم که هم دکتر فاضل، هم دکتر مجدزاده آمدند و گفتند که امام دیگر در کماست و مساله‌ی امام تا ۱۰ – ۱۵ ساعت دیگر تمام است. در همان لحظه برنامه‌ریزی‌هایی که شد و یک هفته هم که تعطیل بودیم، وقتی من رفتم[دیدم] یک کلمه به شما بگویم که عجب، اصلا فضا عوض شده! آن فضای هفته‌ی قبل با فضای حالا عوض شده و دگرگون شده است.»

کروبی در بخش دیگر سخنرانی‌اش به سال‌هایی که در حصر بوده٬ اشاره کرد: «یک شب که آماده می‌شدیم بیاییم یکدفعه دیدیم گفتند نیا و جلسه برگزار نشود. از آن شب دیگر برگزار نشد که نمی‌دانم تا حالا چند سال گذشت و نصیب ما نشد که در مراسم روضه و جلسه و دیدن نبود.»

این رهبر جنبش سبز که تا پیش از این در حصر به سر می‌برد٬ در خصوص نحوی شرکتش در این مراسم نیز توضیح داد: «ما گفتیم که اگر آقایان و مسئولین اجازه بدهند می‌آییم که آن آقایان هم اجازه دادند.»

انصاف نیوز خبر داد که در مراسم شب گذشته شخصیت‌های از جمله معادی خواه، امام جمارانی، عباسی فرد، آشتیانی، علی جنتی، اسماعیل دوستی، محسن هاشمی، محمد عطریانفر، حسین مرعشی، یدالله طاهر نژاد، محمد قوچانی، غلامرضا انصاری، حسین کروبی و جهانبخش خانجانی حضور داشتند.

او در پایان سخنرانی‌اش نیز گفت: «خیلی خوشحالم که شماها را می‌بینم. این طبع انسان است که می‌خواهد دوستانش را ببیند. البته چند نفر را در این مدت زیارت کردیم و عده‌ای را در این ۱۰ – ۱۱ سال ندیدیم که دیگر زیارت شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. هر لحظه به شکلی بت عیار بر آمد
    دل برد و نهان شد

    هر دم به لباس دگر آن یار بر آمد
    گه پیر و جوان شد

    گه نوح شد و کرد جهانی به دعا غرق
    خود رفت به کشتی

    گه گشت خلیل و به دل نار بر آمد
    آتش گل از آن شد

    یوسف شد و از مصر فرستاد قمیصی
    روشنگر عالم

    از دیده یعقوب چو انوار بر آمد
    تا دیده عیان شد

    حقا که هم او بود کاندر ید بیضا
    میکرد شبانی

    در چوب شد و بر صفت مار بر آمد
    زان فخر کیان شد

    می گشت دمی چند بر این روی زمین او
    از بهر تفرج

    عیسی شد و بر گنبد دوار بر آمد
    تسبیح کنان شد

    بالجمله هم او بود که می آمد و می رفت
    هر قرن که دیدی

    تا عاقبت آن شکل عرب وار بر آمد
    دارای جهان شد

    منسوخ چه باشد؟ نه تناسخ به حقیقت
    آن دلبر زیبا

    شمشیر شد و در کف کرار بر آمد
    قتال زمان شد

    نی نی که هم او بود که می گفت انا الحق
    در صوت الهی

    منصور نبود آن که بر آن دار بر آمد
    نادان به گمان شد

    رومی سخن کفر نگفته ست و نگوید
    منکر مشویدش

    کافر بود آن کس که به انکار بر آمد
    از دوزخیان شد

  2. بعد از این همه حصر هنوز متوجه نیستند که مشکل یک عیب نیست. مشکل این است که دین قادر به حکومت منطقی و عادلانه نیست. هنوز متوجه نیستند که ادمهای دیندار به معنی واقعی به تبعیض بین انسانها اعتقاد دارند و هر چه هم انرا در زبان کتمان کنند شدنی نیست. ذات دین با تبعیض همراه است.

  3. فقط مانده که آقای میرحسین نظرات گوهربارشان را بیان کنند تا تکلیف خواسته هایشان را با ایرانیان ایراندوست و آزادی خواه روشن نمایند ، بلاخره هر چی باشه ایشون آخرین چشم امید مردم ایران در داخل میباشند چون آقای کروبی بعد از ۱۱ سال لطف نمودند و دهان باز کردند و فرمودند که مسئله اصلی برایشان حفظ نظام است نه ایران

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »