? زنده| حسینیه نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو بسته شد

 



حسینیه نماینده رهبر جمهوری اسلامی در باکو بسته شد

وزارت کشور جمهوری آذربایجان به‌ دلیل آنچه «افزایش شیوع کرونا در مناطقی از باکو» عنوان کرده است، از بسته شدن حسینیه متعلق به نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در باکو خبر داد.

این مسجد با نام «حسینیه اهل بیت ایرانیان مقیم باکو» سال‌هاست که زیر نظر علی‌اکبر اجاقی‌نژاد، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در باکو فعالیت می‌کند و دفتر خود آقای اجاقی‌نژاد نیز در همین حسینیه قرار دارد.

وزارت کشور جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه اعلام کرد بررسی‌ها از افزایش شیوع کرونا در این منطقه خبر می‌دهد و به غیر از حسینیه یاد شده، برخی اماکن دیگر نیز بسته شده و اقدامات ضد کرونا در این محل‌ها در حال انجام است.

توقف فعالیت این حسینیه در حالی است که طی هفته‌های گذشته روابط تهران و باکو به شدت تنش‌آلود شده و ارتش ایران مانور نظامی خود در مرزهای مناطق آزاد شده آذربایجان از اشغال ارمنستان را آغاز کرده است.



محمد حبیبی مجدد بازخرید و از آموزش و پرورش اخراج شد

محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران در آستانه روز جهانی معلم مجددا از آموزش و پرورش اخراج شد.

دیدبان ایران خبر داد که هیئت تجدید نظر بررسی تخلفات وزارت آموزش و پرورش با ارسال نامه ای به اداره اموزش و پرورش شهریار ، با اعلام حکم قطعی ،رای به بازخرید اجباری و اخراج این معلم از اموزش و پرورش داد‌‌‌.

پیش از این در اردیبهشت ماه سال ۹۹ هیئت تخلفات وزارت اموزش و پرورش در شرایطی که این فعال صنفی دوران حبس خود را می گذراند، حکم بازخرید و اخراج را صادر کرده بود، که با شکایت به دیوان عدالت اداری و بنا برحکم دیوان ، حکم اخراج و بازخرید به صورت موقت متوقف شده بود.

باحکم جدید هیئت تجدید نظر این معلم و فعال صنفی برای بار دوم از اموزش و پرورش اخراج شد و امکان حضور در فضای آموزشی از ایشان سلب شد.



در خواست آمریکا از جمهوری اسلامی برای آزادی باقر نمازی

آنتونی بلینکن،وزیر خارجه و رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران، در توییت‌هایی با اشاره به اینکه باقر نمازی برای آزادی فرزندش سیامک نمازی به ایران رفت ولی خود نیز بازداشت و ممنوع الخروج شد،گفتند او نیاز به جراحی فوری دارد و ایران باید به باقر نمازی اجازه خروج از کشور را بدهد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه در حساب کاربر‌اش در توییتر تاکید کرد که باقر نمازی ۸۴ ساله اکنون نیازمند انجام فوری درمان و انجام عمل جراحی است و جمهوری اسلامی باید به او اجازه دهد برای انجام جراحی و حضور در کنار خانواده‌اش از ایران خارج شود.

رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، نیز در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت که باقر نمازی در سال ۲۰۱۶ برای کمک به آزادی فرزندش سیامک نمازی که به اشتباه بازداشت شده بود، به ایران رفت ولی از آن زمان خروج وی از ایران ممنوع شده است.

نماینده آمریکا در امور ایران تاکید کرد که باقر نمازی نیاز فوری به مراقبتهای پزشکی دارد و ما از ایران می‌خواهیم به او اجازه سفر، و انجام جراحی و بهبودی در کنار خانواده‌اش را بدهد.

پیشتر نیز در روز دوشنبه وکلای باقر نمازی، شهروند ۸۴ ساله ایرانی‌آمریکایی که پس از آزادی از زندان همچنان از ایران ممنوع‌الخروج است، از جمهوری اسلامی خواستند تا اجازه دهد او از کشور خارج شود.



بازپرس صادر کنند دستور فیلترینگ تلگرام به زندان محکوم شد

سخنگوی دستگاه قضا با اعلام حکم دیگر متهمان پرونده طبری گفت: «بیژن قاسم‌زاده سنگرودی-بازپرسی که دستور فیلتر تلگرام را صادر کرد-در این پرونده مجرم شناخته و به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.»

بیژن قاسم‌زاده٬ بازپرس شعبه ۵ دادسرای فرهنگ و رسانه٬ مهرماه سال ۹۸ با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است.

دهم اردیبهشت سال‌ ۹۷ ٬ بیژن قاسم‌زاده٬ بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران٬ دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. متاسفانه باید به این روحانیون گفت که وضعیت اقتصادی مردم ما شاید از زمان امام حسن نیز بدتر شده است. اما وضعیت معیشت شما را نمی دانیم….
    وقتی کسی میره باکو، شاید نیازی نداشته باشد که دیگر به حسینیه و مسجد برود . پس لطفا این هزینه ها را در مملکت خودمان بکنید. مرسی

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »