? زنده| زالی: ۹۰ درصد بستری شدگان مبتلا به کرونا واکسن نزده‌اند

 



زالی: ۹۰ درصد بستری شدگان مبتلا به کرونا واکسن نزده‌اند



همسر امام موسی صدر درگذشت

وب‌سایت لبنان ۲۴ خبر داد پروین خلیلی همسر امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان درگذشت.

او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت.

امام موسی صدر در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ربوده شد. در حالی که بسیاری گزارش‌ها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارش‌ها حاکی از اسارت او در زندان‌های لیبی می‌داد.



بالاگرفتن تنش بین جمهوری اسلامی و آذربایجان: ارتش رزمایش برگزار می‌کند

همزمان با ادامه درگیری‌های لفظی بین ایران و جمهوری آذربایجان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این نیرو در شمال‌غرب کشور رزمایش برگزار می‌کند.

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش، روز پنجشنبه ۸ مهرماه گفت رزمایش « فاتحان خیبر» روز جمعه با حضور یگان‌های زرهی، توپخانه، پهپاد، ‌جنگال و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز برگزار می‌شود.

به دنبال جدال لفظی ایران و جمهوری آذربایجان بر سر بازداشت رانندگان ایرانی و مسدود شدن چندروزه مسیر ایران به ارمنستان، سپاه پاسداران نیز از برگزاری رزمایشی در شمال‌غرب ایران خبر داده بود.

با این حال فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت که رزمایش‌های نیروهای مسلح در این منطقه و نقاط مختلف کشور بر اساس «برنامه تقویمی اجرای رزمایش‌های یگان‌ها» انجام می‌شود.

الهام علی‌‌اف، رییس جمهوری آذربایجان، روز پنجم مهرماه در واکنش به برگزاری رزمایش از سوی ایران گفته بود که چرا جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته در نزدیکی این سرزمین‌ها که پیش از این «تحت اشغال ارمنستان بود» رزمایش برگزار نکرد؟

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این سخنان را «مایه تعجب» خواند و گفت که این رزمایش «برای آرامش و ثبات کل منطقه انجام می‌شود».

او در عین حال اعلام کرد که ایران حضور اسرائیل در نزدیکی مرزهای خود را «تحمل نخواهد کرد.»



آغاز بررسی طرح «صیانت از فضای مجازی» در هفته آینده

علی یزدی‌خواه٬ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس٬ خبر از آن داد که ترکیب نمایندگان منتخب برای حضور در کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی تکمیل شده و از هفته آینده اولین جلسه این کمیسیون تشکیل می شود.

علی یزدی‌خواه گفته که پیش از این ۷ کمیسیون تخصصی مجلس، نمایندگان خود را برای حضور در کمیسیون مشترک اعلام کرده بودند.

او همچنین ابراز امیدواری کرده که ظرف ۴ تا ۵ ماه بررسی ها به سرانجام برسد.

در اوایل مرداد ماه سال جاری نمایندگان مجلس ایران بعد از یک جلسه غیرعلنی، به کمیسیون مشترک تخصصی اجازه دادند اجرای آزمایشی طرحی را که هدفش محدود کردن پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خصوصا شبکه اینستاگرام است، تصویب کند.

بر اساس تصمیم نمایندگان، این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی می‌شود و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تایید، به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.



امسال هم بهایی‌ها از تحصیل در دانشگاه‌ها محروم ماندند

در پی اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، تاکنون دست‌کم ۱۴ بهایی در ایران اعلام کرده‌اند که از تحصیل در دانشگاه‌های کشور بازداشته شده‌اند.

سایت حقوق بشری هرانا در آخرین آماری که روز چهارشنبه، هفتم مهر، منتشر کرد هویت این افراد را تارا تمدنی، نورا ترانه‌دوست، سمیر زکائی ارانی، رزا مخلصی، نگار سبحانی عزابادی، الینا قلیزاده روشنکوهی، نورا نبی پورکلنکاری، مصباح میثاقی، پارسا چرخند، فروزان نیکوکار، نسیم شهریاری، مهسا فروهری، فروتن رحمانی، و لنا کامجو اعلام کرده است.

بنا بر این گزارش، فروتن رحمانی رتبه ۱۰۹ در کنکور رشته ریاضی و فیزیک کسب کرده و مهسا فروهری برای دهمین سال پیاپی از ورود به دانشگاه منع شده است.

سال گذشته نیز ۲۱ شهروند بهایی اعلام کرده‌ بودند که در جریان کنکور ۹۹ از ادامه تحصیل محروم شده‌اند.

به نظر می‌رسد آمار واقعی بهاییان بازمانده از تحصیل بیش از ارقام اعلام‌شده باشد و بسیاری از آن‌ها به دلایل امنیتی از علنی کردن هویت خود اجتناب می‌کنند.



گمرک: با توجه به نامه دفتر رهبری از ورود هر گونه لوازم خانگی جلوگیری می‌کنیم

مهرداد جمال ارونقی٬ معاون فنی گمرک٬ اعلام کرد: «با توجه به نامه دفتر مقام معظم رهبری گمرک با هماهنگی دیگر دستگاه های مرتبط از ورود هر گونه لوازم خانگی به کشور جلوگیری می کند.»

مهرداد جمال ارونقی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود:«با در نظر گرفتن این نکته که برای ورود لوازم خانگی به کشور کالا اول باید به گمرک اظهار شود و برای اظهار شدن به گمرک هم باید ثبت سفارش از طرف وزارت صمت داشته باشد تا زمانی که کالایی ثبت سفارش نداشته باشد امکان ورود به کشور را نخواهد داشت.»

طی نامه‌ای از سوی رییس دفتر ریاست جمهوری به وزرای صمت و اقتصاد، واردات هرگونه لوازم خانگی کره‌ای به کشور ممنوع شد.

این دستور در پی درخواست تعدادی از شرکت های داخلی تولید لوازم خانگی از علی خامنه‌ای برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی صادر شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »