? زنده| به دستور رهبر جمهوری اسلامی واردات لوازم خانگی کره‌ای ممنوع شد

 

 


به دستور رهبر جمهوری اسلامی واردات لوازم خانگی کره‌ای ممنوع شد

طی نامه‌ای از سوی رییس دفتر ریاست جمهوری به وزرای صمت و اقتصاد، واردات هرگونه لوازم خانگی کره‌ای به کشور ممنوع شد.

این دستور در پی درخواست تعدادی از شرکت های داخلی تولید لوازم خانگی از علی خامنه‌ای برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی صادر شده است. عصر امروز رییس دفتر رییس جمهور خطاب به وزرای اقتصاد و صمت دستور جلوگیری از واردات لوازم خانگی از دو کشور کره را مکتوب کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهور اعلام کرد که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به او نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.



وزیر بهداشت: دستور دادم جلوی واردات فایزر از همه کشورها گرفته شود

بهرام عین‌اللهی٬ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی٬ ضمن تاکید بر اینکه دستور داده است تا «جلوی واردات فایزر از همه کشورها گرفته شود»٬ گفت: «به کوری چشم آمریکا و اسرائیل تحریم‌ها را شکست داده و شر این بیماری از کشور ما ریشه کن خواهد شد.»

صبح امروز وزارت بهداشت از منتفی شدن واردات واکسن فایزر از بلژیک برای زنان باردار خبر داد و در اطلاعیه‌ای با اشاره به تصمیم کمیته علمی کرونا با نظارت وزیر بهداشت اعلام کرده بود که برای زنان باردار واکسن سینوفارم تزریق خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است: «اعضای کمیته ملی واکسن در جلسه اخیر خود با تکیه بر شواهد علمی به این نتیجه رسیدند واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم ادامه یابد و دیگر تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.»

وزارت بهداشت افزوده بود که به دنبال ارجاع موضوع واکسیناسیون زنان باردار از سوی بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، به کمیته علمی کرونا، «اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ در جلسه اخیر خود با اجماع و تکیه بر شواهد معتبر علمی به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون این افراد کماکان با واکسن سینوفارم که یکی از معتبرترین واکسن‌های حال حاضر دنیا و دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است، ادامه یابد.»

در این اطلاعیه‌ که سه‌شنبه شب انتشار یافت، همچنین آمده است: «از آنجا که بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.»



گروهی از برندگان جوایز نوبل، پولیتزر و تونی خواستار آزادی اعضای کانون نویسندگان شدند

انجمن قلم آمریکا خبر از آن داد که گروهی از برندگان جوایز نوبل، پولیتزر و تونی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار آزادی سه تن از نویسندگان دربند ایرانی شدند.

این نجمن خبر داد که فهرست معتبری از برندگان نوبل، برندگان جایزه پولیتزر، نمایشنامه‌نویسان برنده جایزه تونی و نویسندگان پرفروش جهانی با امضای نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی خواستار آزادی بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی از زندان در ایران شدند.

در میان کسانی که این نامه را امضا کرده‌اند می‌توان به بازیگرانی چون الک بالدوین و مریل استریپ، نویسندگانی چون جان گرین، مارگارت اتوود، جنیفر اگان و خالد حسینی، آهنگسازانی چون استیون سوندهایم و ده‌ها فرد مشهور دیگر اشاره کرد.

در این نامه آمده است: «زمان آن فرا رسیده که دولت ایران به حق بیان نویسندگان، شاعران و اندیشمندان ایرانی احترام بگذارد.»

امضاکنندگان نامه می‌افزایند: «از شما، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، می‌خواهیم به حبس ناعادلانه بکتاش آبتین، کیوان باژن و رضا خندان مهابادی پایان دهید و همه کسانی را که در ایران به دلیل استفاده از حق آزادی نویسندگی زندانی هستند، آزاد کنید.»



تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» رییس سازمان سینمایی شد

محمد خزائی را به‌عنوان رییس جدید سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منصوب شد.

پیش از این، حسین انتظامی عهده‌دار این مسئولیت در سازمان سینمایی بود.

محمد خزاعی متولد ۱۳۵۵ و از سینماگران نزدیک به حاکمیت محسوب می‌شود که عموما تهیه و تولید فیلم منطبق بر دیدگاه‌های تبلیغی جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارد، از جمله فیلم پرحاشیه «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که درباره اعتراضات سال ۸۸ ساخته شد و با تبلیغات گسترده در بهار سال ۹۱ به نمایش درآمد.

«قلاده‌های طلا» که به گفته سازنده‌اش با حمایت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ساخته شد، پس از اکران عمومی واکنش‌های گسترده‌ای به‌همراه داشت. محور اصلی قصه فیلم، نفوذ سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به میان ماموران وزارت اطلاعات ایران در جریان اعتراض‌های سال ۸۸ بود که حتی واکنش کارکنان این وزارتخانه را به‌دنبال داشت.

برخی منتقدان و کنشگران نیز این فیلم را به «تحریف تاریخ» متهم کردند، از جمله محمد نوری‌زاد، فیلم‌ساز، فعال مدنی و از منتقدان علی خامنه‌ای، که در آن زمان گفته بود «قلاده‌های طلا» را «نیمه‌ی اطلاعاتی آقای طالبی» ساخته‌است.



در خواست دادگستری مازندران برای معرفی زنان باردار برای جلوگیری از سقط جنین

معاون دادگستری استان مازندران در نامه‌ای به رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان و دانشگاه بابل خواستار ایجاد ارتباط با آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی برای پیشگیری از «سقط جنین جنایی» شد.

کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران از نگرانی‌های حکومت و به‌ طور خاص رهبر جمهوری اسلامی است و آیت‌الله خامنه‌ای بهمن سال ۹۹ در سخنانی بار دیگر بر «ازدواج بهنگام و فرزندآوری» به‌عنوان «نیازهای حیاتی امروز و فردای کشور» تأکید کرده بود.

پس از این سخنان بود که مخالفت با سقط جنین در ایران از سوی حکومت به مسئله جدی‌تری تبدیل شد تا جایی که تلاش‌هایی برای ایجاد مانع بر سر غربالگری در دوران بارداری هم شکل گرفت.

علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر جمعیت مرکز آمار ایران، عنوان کرد که «عوامل مداخله‌ای» خارج از کارشناسی‌های جمعیتی همچون «غربالگری ساماندهی‌نشده» و «سقط جنین غیرضابطه‌مند»، باعث کاهش‌ زاد و ولد شدید در ایران شده است.



کاهش پنجاه درصدی مصرف سرانه گوشت در کشور

افشین صدر دادرس٬ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در یک برنامه تلویزیونی گفت: «مصرف سرانه گوشت در کشور از ۱۲ کیلوگرم در سال به ۶ کیلوگرم رسیده و به عبارتی با ۵۰ درصد کاهش مصرف مواجه شده است.»

افشین صدر دادرس در برنامه تیتر امشب ادامه داد: «مصرف سرانه گوشت در کشور از ۱۲ کیلوگرم در سال به ۶ کیلوگرم رسیده و به عبارتی با ۵۰ درصد کاهش مصرف مواجه شده است.»

او افزود: «علت اینکه دامدار اقدام به کشتار دام‌های مولد می‌کند بخاطر کاهش توان نگهداری دام (سبک و سنگین) است ضمن اینکه نظام توزیع در کشور دلال محور است.»

منصور پوریان، رییس شورای تامین کنندگان دام کشور٬ نیز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ۷ میلیون راس دام روی دست دامدار مانده است، گفت: «علت کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز، تعطیلی‌های کرونایی بوده که باعث توقف یا کاهش فعالیت هتل‌ها، رستوران‌ها و تالارها شده است.»

پوریان ادامه داد: «صادرات گوشت تنها راه نجات دامدار است. امروز دامدار اقدام به کشتار دام مولد می‌کند، چون توان نگهداری و پرداخت هزینه‌ها را ندارد.»

ربیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: «واردات گوشت برزیلی نه تنها مشکل گوشت کشور را حل نکرد بلکه باعث افزایش قیمت گوشت در بازار شد.»



نماینده مجلس: علت فوت بیماران مبتلا به قارچ سیاه را در گواهی فوت نمی‌نویسند

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت علت فوت بیماران قارچ سیاه در گواهی فوت آن‌ها ذکر نمی‌شود تا برای پزشک و بیمارستان مشکل پیش نیاید.

این نماینده مجلس همچنین اعلام کرد: «علت فوت بیماران مبتلا به قارچ سیاه در گواهی فوت آن‌ها ذکر نمی‌شود و عناوین دیگری نوشته می‌شود.»

سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا درباره ذکر نشدن این علت، اضافه کرد: «برای این ذکر نمی‌کنند که برای پزشک و بیمارستان مشکلی پیش نیاید.»

او همچنین برخی از پزشکان را به رعایت نکردن پروتکل‌های درمانی و در نتیجه شیوع بیشتر قارچ سیاه متهم کرد و گفت: «زمانی بیمار باید کورتون‌تراپی بشود که وضعیتش به صورت جدی بحرانی باشد اما متاسفانه در دوران پیک کرونا تجویز رمدیسیور و کورتون‌تراپی یک موضوع شایع شده بود.»

با وجود شیوع بیماری قارچ سیاه در ایران طی ماه‌های گذشته، هنوز وزارت بهداشت آمار دقیقی از افراد مبتلا به این بیماری منتشر نکرده است.

چند روز پیش علیرضا زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران از بستری بودن ۵۶ بیمار مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های پایتخت خبر داد.



یک دانش آموخته دانشگاه امام صادق رییس صدا و سیما شد

پیمان جبلی٬ معاون برون‌مرزی صداوسیما٬ با حکم علی خامنه‌ای به عنوان رییس این نهاد معرفی شد.

پیمان جبلی که یکی دیگر از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق است٬ پیش از این معاونت خبر رسانه ملی ،عضویت در هیئت علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت رسانه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر و مدیرکلی اخبار شبکه العالم را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید: امام صادقی‌ها



تایید خبر کشف چندین دستگاه ماینر در ساختمان بورس تهران

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در اطلاعیه‌ای باتایید کشف تعدادی ماینر در ساختمان بورس تهران،اعلام کرد پرونده این تخلف در معاونت حقوقی سازمان بورس کشور درحال رسیدگی است. این در حالی است که پیشتر یک مقام شرکت توانیر اخبارمربوط به کشف چنددستگاه ماینر در ساختمان بورس تهران را کذب خوانده بود.

صبح روز گذشته (سه شنبه) محمد خدادادی بهلولی، مجری تامین برق مراکز استخراج رمز ارز شرکت توانیر، روز دوشنبه و درپی انتشار اخباری درباره «کشف چند دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان شرکت بورس تهران»، این اخبار را «کذب» خوانده و گفته بود که چنین موضوعی صحت ندارد.

با این حال شامگاه دوشنبه روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در اطلاعیه‌ای «در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته است در ساختمان این شرکت کشف شده است.»

سازمان بورس و اوراق بهادار ایران افزود که پس از کشف ماینرها در ساختمان بورس تهران و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که نصب این ماینرها در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت بورس تهران به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، این موضوع به معاونت حقوقی سازمان بورس ارسال شده است.

اطلاعیه سازمان بورس ایران همچنین از احضار مدیران بورس تهران خبر داد و افزود: رسیدگی به موضوع کشف چند دستکاه ماینر در ساختمان بورس تهران به طور فوق‌العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات، مدیران بورس تهران فراخوانده شده‌اند.



وزارت بهداشت: واردات واکسن فایزر برای زنان باردار منتفی شد

وزارت بهداشت از منتفی شدن واردات واکسن فایزر از بلژیک برای زنان باردار خبر داد و در اطلاعیه‌ای با اشاره به تصمیم کمیته علمی کرونا با نظارت وزیر بهداشت اعلام کرد که برای زنان باردار واکسن سینوفارم تزریق خواهد شد. در این اطلاعیه آمده است: «اعضای کمیته ملی واکسن در جلسه اخیر خود با تکیه بر شواهد علمی به این نتیجه رسیدند واکسیناسیون زنان باردار با واکسن سینوفارم ادامه یابد و دیگر تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.»

وزارت بهداشت افزود که به دنبال ارجاع موضوع واکسیناسیون زنان باردار از سوی بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، به کمیته علمی کرونا، «اعضای کمیته ملی واکسن کووید۱۹ در جلسه اخیر خود با اجماع و تکیه بر شواهد معتبر علمی به این نتیجه رسیدند که واکسیناسیون این افراد کماکان با واکسن سینوفارم که یکی از معتبرترین واکسن‌های حال حاضر دنیا و دارای تاییدیه سازمان جهانی بهداشت است، ادامه یابد.»

در این اطلاعیه‌ که سه‌شنبه شب انتشار یافت، همچنین آمده است: «از آنجا که بر اساس آخرین شواهد علمی معتبر کمیته علمی کرونا، واکسیناسیون زنان باردار در مراکز واکسیناسیون توسط شبکه بهداشتی با واکسن سینوفارم انجام می‌شود، تصمیمی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »