? زنده| تعطیلی مراکز واکسیناسیون به دلیل کمبود واکسن کرونا

 



تعطیلی مراکز واکسیناسیون به دلیل کمبود واکسن کرونا

طی روزهای اخیر شماری از مراکز واکسیناسیون با اشاره صریح به موجود نبودن واکسن، خبر از تعطیلی موقت این مراکز داده‌اند و برخی دیگر از مراکز نیز صرفا روزهای خاصی را تعطیل اعلام کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی یزد روز پنجشنبه ۱۱ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی مراکز واکسیناسیون در این شهر عصر پنجشنبه و روز جمعه تعطیل هستند و تزریق واکسن فقط در مرکز تجمیعی حظیره انجام می‌شود.

همچنین فرزین رضاعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نیز روز پنجشنبه اعلام کرد به علت کمبود واکسن، روزهای شنبه و یکشنبه، سیزدهم و چهاردهم شهریور، در این استان واکسیناسیون انجام نخواهد شد.

پیش از این نیز آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفته بود به دلیل تامین نشدن واکسن، مراکز واکسیناسیون اصفهان تا روز شنبه تعطیل خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا دو روز پیش با اشاره به «سرگردانی گروه‌های اعلام‌شده جهت واکسیناسیون در اغلب استان‌ها» در گزارشی نوشت: «ساعت کار بسیاری از مراکز تزریق واکسن در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته و راس ساعت ۱۴ تعطیل می‌شوند.»

همچنین بابک نخستین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، نیز اعلام کرده بود که به دلیل کمبود واکسن، مراکز تزریق از روز چهارشنبه تا آخر هفته تعطیل هستند.

علیرضا طلوعی، رییس مرکز بهداشت کرمانشاه، نیز گفت که با توجه به کمبود واکسن در شهر کرمانشاه برخی مراکز واکسیناسیون تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مرکز بهداشت استان گلستان هم اعلام کرد که تا رسیدن محموله جدید واکسن و اطلاع‌رسانی از سوی وزارت بهداشت، در تمام مراکز واکسیناسیون تنها تزریق دوز دوم صورت می‌گیرد و دوز اول تزریق نمی‌شود.



فیلم جدید منیژه حکمت توقیف شد

منیژه حکمت٬ کارگردان سینما٬ از توقیف فیلم جدید خود خبر داد و در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «سانسور را نمی پذیرم و خبر توقیف را اعلام می کنم.»

این کارگردان سینمای ایران با اشاره به تغییر دولت به چرخش مدیران فرهنگی وزارت ارشاد برای همسویی با دولت رئیسی و حفظ صندلی هایشان اشاره کرده است.

او در روم خبرپارتی در کلاب‌هاوس توضیح داد: «از فیلم ۸۰دقیقه‌ای «نوزده»، ۴۰دقیقه حذف شد! اگر این روند ادامه پیدا کند،به عنوان فیلمساز مستقل،دیگر نه پروانه ساخت خواهم گرفت و نه پروانه نمایش.»

به گفته منیژه حکمت این فیلم درباره کروناست و ۹ماه پیش به ارشاد ارسال شده بود.



بازداشت پنج تن از ساکنان دو روستای کردنشین در نقده توسط اطلاعات سپاه

وب‌سایت هه‌نگاو از بازداشت «خشونت‌آمیز» دست‌کم پنج ساکن دو روستای کردنشین در شهرستان نقده استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

این وب‌سایت که خبرهای حقوق‌بشری را پوشش می‌دهد، گزارش داد که نیروهای اطلاعات سپاه در نقده روز اول شهریور، پنج شهروند را به نام‌های اسعد رامین، خالد رامین (برادر اسعد)، رامین رامین (فرزند اسعد) و سردار رامین (فرزند خالد) اهل روستای «قارنا» و داوود رحیمی اهل روستای «چقل مصطفی» بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بازداشت این پنج نفر«بدون ارائهٔ برگه قضایی و با خشونت همراه بوده» و بازداشت‌شدگان پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

هنوز گزارش رسمی از این بازداشت منتشر نشده است و از دلیل بازداشت و اتهامات احتمالی علیه آنان نیز خبری در دست نیست.

با استناد به آمار ثبت‌شده در مرکز آمار و اسناد سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، دست‌کم ۴۶ شهروند کُرد در ماه گذشته میلادی (اوت) توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.



دوربین های زندان اوین دی ماه ۹۹ هک شده بود

رییس‎ سازمان زندان‎ها تصویر دستور عزل فرمانده حفاظت زندان اوین را منتشر کرد.

حاج ‎محمدی در این باره توضیح داد: «نصب دوربین برای ثبت تخلف و پیگیری آن‎هاست و این تخلفات سابقه رسیدگی دارد. فرمانده یگان حفاظت زندان اوین در دی ۹۹ به دلیل نظارت ضعیف بر عملکرد پرسنل عزل شده است.»

یک گروه سایبری به نام «عدالت علی» از روز یک‌شنبه ۳۱ مرداد تصاویری را منتشر کرده که با هک کردن دوربین‌های امنیتی زندان اوین به دست آورده است.

گروه «عدالت علی» می‌گوید که با هدف افشاگری این ویدئوها را تهیه کرده و گفته است فیلم‌هایی نیز از داخل بندها و پرونده‌های زندانیان سیاسی و برخی مدارک محرمانه به دست آورده که آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

تصاویر اولیه حاوی اعمال خشونت علیه زندانیان بود٬ اما به مرور تصاویری از زندگی خصوصی زندانیان از جمله صحنه‌های حمام کردن آن‌ها یا خوابیدنشان منتشر شد.

عزل فرمانده حفاظت زندان اوین در دی ماه ۱۳۹۹ نشان می دهد مقامات قوه قضاییه از سال گذشته و در زمان ریاست ابراهیم رئیسی بر این قوه٬ از هک دوربین های اوین اطلاع داشته اند‌. هنوز معلوم نیست مسئولان سازمان زندان ها چرا درباره اتفاقات زندان اوین طی دو سال گذشته سکوت کردند.



امیرعباس آزرموند٬ خبرنگار٬ بازداشت شد

امیرعباس آزرم‌وند٬ خبرنگار روزنامه گسترش صنعت٬ که روز چهارشنبه در خانه والدینش از سوی ماموران امنیتی وزارت اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی بازداشت و به محل نامعلومی برده شد.

هنوز اطلاعی از علت اصلی بازداشت این روزنامه‌نگار در دست نیست ولی برخی فعالان حقوق کارگری گزارش داده‌اند که او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» دستگیر و وسایل شخصی‌اش از جمله گوشی، لپ‌تاپ و کتاب‌هایش توسط ماموران امنیتی ضبط شده است.

کمیته حفاظت از خبرنگاران روز چهارشنبه اول شهریور از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خواست تا فورا امیرعباس آزرم‌وند، خبرنگار اقتصادی، را آزاد کرده، اتهامات علیه او را پس بگیرد و اجازه دهند که او در کمال آزادی کار کند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌گوید که در ارتباط با وضعیت امیرعباس آزرم‌وند، ای‌میلی به مدیرمسئول روزنامه گسترش صنعت فرستاده ولی هنوز پاسخی دریافت نکرده است.


زاکانی شهردار تهران شد

علیرضا زاکانی که درمورد قانونی بودن یا نبودن انتخاب او به عنوان شهردار تهران شبهاتی مطرح شده بود، امروز با حکم وزیر کشور دولت رئیسی، به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

رییس شورای شهر تهران از امضای حکم «علیرضا زاکانی» شهردار جدید تهران خبر داد و گفت: روز یکشنبه زاکانی در صحن شورا حاضر و رسما فعالیت خود را در شهرداری آغاز می‌کند.

این در حالی است که صبح امروز علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران با رد شایعه مخالفت هیئت دولت با صدور حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران گفته بود: این ادعا به هیچ عنوان درست نیست و موضوع در هیئت دولت مطرح و اختیار کل کار به وزارت کشور سپرده شده است.

وی گفته بود: در آستانه صدور حکم زاکانی شهردار جدید تهران هستیم و امروز مشخص خواهد شد و اطلاع رسانی می‌شود.

زاکانی که رییس مرکز پژوهش های مجلس یازدهم بود، اخیرا از نمایندگی پارلمان استعفا داده بود تا راهی شهرداری تهران شود.


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در کاشان: رو به قبله بودن پای بیماران را در ساخت بیمارستان مدنظر قرار دهید

مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کاشان به رییس علوم پزشکی کاشان نامه زده که: «در ساخت و طراحی بیمارستان بقیه‌الله کاشان، رو به قبله بودن پای بیماران در حال مرگ در آی‌سی‌یو و سی‌سی‌‌یو مدنظر قرار گیرد.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »