? زنده| ایران اینترنشنال: مرگ واکسینه‌شده‌ها در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است

 



ایران اینترنشنال: مرگ واکسینه‌شده‌ها در ایران ده‌ها برابر استاندارد جهانی است

مرکز آمار و اطلاعات وزارت بهداشت ایران درباره افزایش مبتلایان به کرونا و مرگ و میر افرادی که واکسن زده‌اند، هشدار داده است. این هشدار نشان‌دهنده شکست کامل برنامه واکسیناسیون در کشور است.

ایران اینترنشنال مدعی شد بر اساس خبری که به دستش رسیده، آمار مرگ افرادی که واکسن زده‌اند به ویژه شهروندان بالای ۶۰ سال، ده‌ها برابر استاندارد جهانی است.

مرکز اطلاعات وزارت بهداشت با بررسی این وضعیت در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرده است: «فاصله‌بندی نامنظم بین دوزهای اول و دوم و بی‌توجهی به نوع واکسن استفاده شده درباره افراد عامل افزایش مرگ است.»

در گزارش تحلیلی این مرکز آمده: «تاکنون بیش از ۹۱ هزار نفر از کسانی که دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند بعد از دو هفته به کووید-۱۹مبتلا شده و به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند. میانگین سن این افراد بین ۶۰ تا ۹۰ سال است.»

از بین بستری‌شدگان حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر فوت کرده‌اند.

طبق این سند، افراد فوت‌شده بعد از دریافت دوز اول که به کرونا مبتلا شدند بیشتر در سنین ۷۰ و ۸۰ سال بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، در میان افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرد‌ه‌اند و گفته می‌شود کامل واکسینه‌شده‌اند، حدود ۲۳ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.



نیروی انتظامی قم: نمی‌توانیم به زور جلوی دسته‌جات عزاداری را بگیریم

محمدرضا فرح‌بخش٬ معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قم٬ گفت که پلیس توان جلوگیری از برگزاری مراسم مذهبی و عبور دسته‌جات را ندارد.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قم به خبرگزاری ایسنا گفت: «نیروی انتظامی نمی‌تواند به‌زور جلوی حضور دسته‌جات را بگیرد» و «شورای هیئت‌های مذهبی و سازمان تبلیغات باید زودتر مدیران دسته‌جات را اقناع می‌کرد».

ایران هم‌اکنون به گفته مقامات بهداشتی چند هفته‌ای است که «پیک پنجم» همه‌گیری کرونا را طی می‌کند و در این مدت رکورد تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس چند بار شکسته شده است.

با این حال همزمان با ایام محرم در کشور عده زیادی از مردم در مراسم مذهبی در مکان‌های بسته و خیابان‌ها شرکت می‌کنند و عده زیادی نیز به رغم دستور مقامات راهی سفر به استان‌های شمالی کشور شده‌اند.



حریرچی: روزانه ۲۲۰ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا می‌شوند

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به ثبت ۲۳۰ هزار تست مثبت کرونا در یک هفته گذشته گفت با در نظر گرفتن افرادی که تست نمی‌دهند، احتمالا روزانه تا ۲۲۰ هزار نفر از مردم به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که استان کرمان در «پیک پنجم» جزو بدترین استان‌ها از نظر شدت ابتلا به کرونا بوده و هم‌اکنون هزار و ۸۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند.

به گفته حریرچی که در مقایسه با پیک آبان‌ماه گذشته، شمار بیماران بستری با افزایش ۶۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: «در حال حاضر از میان ۳۱ استان کشور، روند ابتلا و روند بستری در ۱۴ استان ثبات پیدا کرده و مقداری رو به کاهش است، اما میزان مرگ و میر تا سه هفته دیگر، روند صعودی را طی خواهد کرد.»

بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، مجموع قربانیان کووید ۱۹ به بیش از ۹۹ هزار تن رسیده و این در حالی است که سازمان نظام پزشکی پیشتر آمار واقعی قربانیان در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی وزارت بهداشت برآورد کرده است.



نصب آبشار جدید برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی در نطنز

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید ایران یک آبشار جدید از سانتریفیوژها با هدف سرعت دادن به غنی سازی ۶۰ درصدی در تاسیسات اتمی نطنز نصب کرده است.

بر اساس گزارش ها آژانس اقدام جدید ایران را به اطلاع کشورهای عضور رسانده است. پیشتر رافائل گروسی مدیرکل آژانس غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد را منحصر به کشورهایی دانسته بود که بمب اتمی تولید می کنند.

غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران پس از آن آغاز شد که فروردین ماه امسال در تاسیاست اتمی نطنز انفجاری رخ داد که باعث آسیب به سانتریفیوژهای ایران شد. مقام های ایرانی ابتدا خسارات وارد شده را گسترده خواندند اما سپس ابعاد آن را کوچک توصیف کردند.

در جریان این واقعه کارخانه موقت مونتاژ سانتریفیوژهای ایران که در انفجار تابستان سال گذشته تخریب شده بود و پس از بازسازی مجددا افتتاح شده بود، دوباره آسیب دید.


مهاجرانی: طالبان بیش از ۵۰ هزار «شهید» داد


طالبان: حجاب در افغانستان اجباری است

سهیل شاهین٬ یکی از سخنگویان گروه طالبان٬ اعلام کرد که زنان باید از این پس «حجاب» را در افغانستان رعایت کنند. هرچند به گفته او پوشیدن برقع الزامی نیست و آن‌ها می‌توانند انواع دیگری از حجاب را برگزینند.

به گزارش یورونیوز سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، گفته است: «برقع تنها حجابی نیست که می‌توان از آن استفاده کرد. انواع مختلفی از حجاب وجود دارد که محدود به برقع نیست.»

بیشتر بخوانید: درد مشترک یا سرنوشت مشترک؟


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »