? زنده| تجمع اعتراضی مردم اهواز علیه خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها

 



تجمع اعتراضی مردم اهواز علیه خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها

صدها تن از روستاییان اهوازی علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهای از تجمع شهروندان عرب مقابل استانداری منتشر شده است که نسبت به «بستن دریچه سدها» و قطع عمدی جریان آب رودخانه‌ها اعتراض می‌کنند.

همچنین ویدئویی از اعتراض فعالان محیط زیستی به مدیریت سد کرخه منتشر شد که نسبت به قطع حقابه «هور العظیم» معترض بودند. در این ویدیو مدیر سد کرخه به تندی نسبت به اعتراض فعالان واکنش نشان می‌دهد.



نماینده خاش: بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تخت خالی ندارند

اسماعیل حسین زهی، نماینده خاش، به ایلنا گفت که با وجود ابتلای سه تا چهار نفر به کرونا در هر خانواده در سیستان و بلوچستان بیشتر مردم در خانه‌هایشان «خوددرمانی انجام می‌دهند» و وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، به آن‌ها گفته می‌شود که تخت نداریم.

حسین‌زهی تاکید کرد که امکانات و زیرساخت‌های لازم در این استان وجود ندارد و با توجه به «گزارش‌های غلطی که به وزیر» بهداشت ارائه شده، او می‌گوید ۴۰۰ تخت بیمارستان خالی وجود دارد.

همچنین هادی میرزایی٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل٬ اعلام کرد که از تست‌های کرونا که در منطقه سیستان انجام می‌شود حدود ۵۵ درصد آنها مثبت است.

این در حالی‌ست که سعید نمکی وزیر بهداشت، پیش از این کمبود امکانات در استان بحران‌زده سیستان و بلوچستان را رد کرده بود و گفت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت خالی در این استان وجود دارد.

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با استناد به همین سخنان گفت: « بازی‌های تبلیغاتی راه انداختند و وزیر بهداشت به صراحت اعلام کرد در همان استانی که این همه سر و صدا کردند، تخت های خالی وجود دارد».



بازداشت یک زن ایرانی پس از کشف «چمدان مشکوک» در بروکسل

در پی کشف یک چمدان مشکوک توسط ماموران امنیتی اسرائیل در بخش مسافران اسرائیلی فرودگاه بروکسل، یک زن ایرانی بازداشت شد.

رادیو فردا اساس گزارش روزنامه یدیعوت اخرونوت، نوشت که ماموران اسرائیلی روز پنج‌شنبه، ۱۷ تیرماه، یک چمدان مشکوک در بخش مسافران اسرائیلی فرودگاه بروکسل کشف کردند و در پی آن دو سالن فرودگاه و ساختمان مجاور که برای واکسیناسیون مسافران کاربرد دارد، تخلیه شد و پروازها به مدت ۹۰ دقیقه به تعلیق درآمد.

مقامات بروکسل بعد از بررسی‌ها متوجه شده‌اند که چمدان متعلق به زنی ایرانی بوده که از همین فرودگاه و با پرواز خطوط هوایی قطر راهی دوحه شده است.

بر اساس این گزارش، فرودگاه بروکسل با بازگرداندن این هواپیما از نیمه راه، این زن ایرانی را بازداشت کرده است.

از این چمدان مواد منفجره پیدا نشده و داخل آن تنها بسته‌های ژل ضد عفونی وجود داشته، اما مقامات امنیتی اسرائیل می‌گویند ایران آشکارا در حل محک زدن تمهیدات امنیتی اسرائیل برای مسافران هوایی این کشور است.

مقامات امنیتی اسرائیل به روزنامه «یدیعوت احرونوت» گفته‌اند چمدان یاد شده در بخش منطقه چک بلیط پروازهای اسرائیلی کشف شده و به نظر می‌رسد ایران در حال محک زدن اقدامات امنیت هوایی اسرائیل است.

مقامات اسرائیلی نیز به این روزنامه گفته‌اند که بررسی‌ها پیرامون کشف چمدان مشکوک متعلق به زن ایرانی را که نامی از وی برده نشده، اما گفته می‌شود تابعیت یک کشور اروپایی را نیز دارد، آغاز کرده‌اند.



روحانی: شرایط کرونا نامناسب‌تر شده است

حسن روحانی، رییس جمهوری،‌ در سخنرانی امروز خود از « آمادگی» برای تزریق روزانه ۵۰۰ هزار دوز واکسن خبر داد.

روحانی با اشاره به شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایران، گفت که شرایط نسبت به هفته‌های گذشته «نامناسب‌تر» است و تلاش‌های برای «محبوس‌ ماندن» ویروس در استان‌های جنوبی و شرقی ایران موفق نبود و این ویروس «وارد عمق کشور شده است».

او همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید واکسن داخلی، گفت: « فکر می‌کردیم دو ماه زودتر به نقطه امروز برسیم که البته با فاصله رسیدیم.»

این در حالی است که تا کنون آمار دقیقی از میزان تزریق واکسیناسیون در ایران منتشر نشده است و حتی در سخنان امروز رییس جمهوری نیز اشاره‌ای به میزان واکسیناسیون روزانه نشده است.



با ورود ۵۰۰ هزار دوز، مجموع واردات واکسن کرونا به ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز رسید

مهرداد ارونقی٬ معاون گمرک٬ از ورود یک محموله جدید واکسن کرونا شامل ۵۰۰ هزار دوز خبر داد.

به گفته معاون فنی گمرک محموله واکسن حاوی ۵۰۰ هزار دوز در ۳۲ پالت وارد «فرودگاه امام خمینی» شده است.

مهرداد ارونقی افزود که به روال واکسن‌های وارداتی قبلی، برای محموله جدید هم تشریفات گمرکی در حداقل زمان در پای پرواز انجام، ترخیص و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

او همچنین افزود که به‌زودی محموله‌های دیگر واکسن نیز وارد ایران خواهد شد.

معاون فنی گمرک ایران درباره آمار واکسن‌های وارداتی به ایران گفت که از نیمه بهمن سال گذشته تاکنون ۲۰ مرحله واردات واکسن صورت گرفته که مجموع آن به ۹ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۸۰۰ دوز می‌رسد.

به گفته ارونقی واکسن‌های وارداتی از چند کشور از جمله روسیه، هند، ایتالیا و کره جنوبی وارد ایران شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »