? زنده| سازمان هواپیمایی: پروازهای ارمنستان افزایش می‌یابد٬ اما تور واکسن نداریم

 

 



سازمان هواپیمایی: پروازهای ارمنستان افزایش می‌یابد٬ اما تور واکسن نداریم

محمد ذیبخش٬ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری٬ ضمن اعلام خبر افزایش پروازهای بین ایران و ارمنستان، تاکید کرد که هیچ توری برای واکسیانسیون کرونا برگزار نمی‌شود.

محمد ذیبخش در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان پروازهای بین ایران و ارمنستان توضیح داد: «در هفته شرکت ایرکمپانی ۲ پرواز بین ایروان- تهران، شرکت هواپیمایی ارمنیا ایرویز ۵ پرواز بین ایروان- تهران و شرکت ارمنیا ایرویز ۲ پرواز بین ایروان – تبریز انجام می‌دهد.»

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در آینده در مجموع ۹ پرواز بین ارمنستان و ایران برقرار می‌شود.

او درباره افزایش درخواست تقاضا برای خرید بلیت به ارمنستان و افزایش برگزاری تورهای واکسن ارمنستان مدعی شد: «با این حال هیچ توری با عنوان تور واکسن به کشورهای همسایه نداریم.»

این در حالی است که کیانوش جهانپور٬ در واکنش به هجوم مسافران ایرانی به ارمنستان برای تزریق واکسن گفت که این موضوع «معضل» ارمنستان است، نه نقطه قوت آن. به گفته جهانپور، در ارمنستان از تزریق واکسن استقبال «استقبال نشده» و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند، به توریست‌ها تزریق می‌شود.

در همین رابطه مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره سه سفر ایرانی‌‌ها برای تزریق واکسن رایگان در ارمنستان گفت: «واکسنی که در ارمنستان به مردم می‌زنند اسپوتنیک و آسترازنکا است و واکسن خارق‌العاده‌ای نیست. توصیه می‌کنم مردم سفر نکنند و صبر کنند.»



محمود موسوی مجد در ایران با اتهام جاسوسی اعدام شد٬ در سوریه به عنوان شهید دفن شد

در فضای‌ مجازی تصویری از محل دفن محمود موسوی مجد در سوریه منتشر شده که «روی سنگ آن واژه شهید حکاکی» شده است.

موسوی مجد تیر ماه سال گذشته به اتهام جاسوسی و لو دادن محل‌های تردد سردارسلیمانی در سوریه و فروش برخی از اطلاعات محرمانه اعدام شد.

بیشتر بخوانید: محمود موسوی مجد اعدام شد



شرکت آب: علیرغم نیاز ۸ هزار روستا هنوز به شرایط کوپن آب نرسیده‌ایم

بر اساس گزارش شرکت آب و فاضلاب ایران، به رغم اینکه هنوز به شرایط توزیع «کپن آب» نرسیدیم؛ اما تعداد روستاهای نیازمند به آبرسانی سیار از ۵ هزار و ۵۰۰ مورد در سال گذشته به ۸ هزار مورد در سال جاری افزایش یافته است.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران، امروز ضمن تکذیب خبرها مبنی بر توزیع کوپن آب گفت که «هنوز به شرایط کوپن نرسیده‌ایم.»

جانباز در عین حال اعلام کرد که از میان ۳۰۴ شهر در معرض تنش آبی ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارد.»

در همین رابطه حمیدرضا کشفی، معاون این شرکت٬ در گفت‌وگو با ایسنا دلیل این افزایش آمار را «خشکسالی» عنوان کرده و با اشاره به افزایش «هزینه‌های تانکرهای آبرسانی» وعده داده که با اختصاص اعتبار، آبرسانی به سرعت انجام شود.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته، گزارش‌هایی از بحران آبرسانی حتی با تانکر در برخی نقاط کشور منتشر شده است.



اجرای حکم اعدام یک کودک-مجرم در زندان ارومیه

حکم اعدام بهاءالدین قاسم‌زاده، زندانی محکوم به اعدام که در هنگام ارتکاب جرمش تنها ۱۵ سال سن داشته اجرا شد.

خبرگزاری هرانا ضمن انتشار این خبر نوشت که علاوه بر بهاءالدین قاسم زاده، «برادر بیمار وی داوود قاسم زاده و انور عبدالهی شهروند اهل مهاباد» نیز صبح امروز یک‌شنبه، ۱۳ تیرماه در زندان ارومیه اعدام شده‌اند.

این در حالی است که پیشتر سازمان عفو بین الملل درخواست داده بود تا اجرای این حکم متوقف شود.

در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل که روز شنبه ۱۲ تیرماه منتشر شده بود، آمده است: «اعمال مجازات اعدام علیه کسانی که در زمان وقوع جرم کودک بوده‌اند نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تعهدات ایران تحت کنوانسیون حقوق کودک و نیز میثاق‌ بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است.»

بهاءالدین قاسم‌زاده در آذر ۱۳۸۸ پس از وقوع یک قتل دستگیر شد و هنگام بازداشت ۱۵ سال سن داشت.

او و برادرش اهل سلماس هستند و به اتهام قتل دو نفر در یک درگیری طایفه‌ای بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا نوشته است که داوود قاسم‌زاده در زندان به «دلیل ضرب و شتم شدید» دچار آسیب دیدگی در ستون فقرات و نخاع شده بود و بیمار بود.



توانایی تولید واکسن کوو برکت از سوی ستاد اجرایی فرمان امام زیر سوال رفت

حجت نیکی‌ملکی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام٬ امروز مدعی شد که ۱.۲ میلیون دُز واکسن برکت «در مرحله پر کردن ویال‌ها» دچار مشکل شده و از چرخه خارج شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام نهاد مدعی تولید واکسن کرونای برکت است.

حجت نیکی‌ملکی ۲۰ روز پیش در توییتر خبر داده بود که نزدیک به ۴ میلیون واکسن دُز کرونای برکت تولید شده است ولی روز گذشته خبر داد که دو میلیون و پنجاه دُز واکسن تولید شده است.

او در توضیح این اعداد متفاوت، بدون ارائه جزییات یا سند خاصی گفته است که یک میلیون و دویست هزار دُز واکسن در مرحله پر کردن ویال‌ها دچار مشکل شده است.

او همچنین گفته است که ستاد اجرایی امام به ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون دُز واکسن در هفته رسیده است که به معنای تولید بیش از ۱۷۰ هزار دُز در روز است.

این اعداد در حالی اعلام می‌شود که حیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، شامگاه یک‌شنبه، ۱۲ تیرماه در یک برنامه تلویزیونی گفته است که اخیرا تنها ۴۰ هزار دُز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت شده و مجموع واکسن‌های برکت دریافت شده تاکنون صرفا ۳۲۰ هزار دُز بوده است.

ستاد اجرایی فرمان امام که به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده واکسن داخلی کرونا معرفی شده، مهم‌ترین نهاد اقتصادی وابسته به دفتر رهبر جمهوری اسلامی است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سال گذشته با واردات واکسن آمریکایی و بریتانیایی مخالفت کرد و اخیرا نیز اعلام شد که واکسن کرونای برکت را تزریق کرده است.



کشتی‌باری مورد حمله قرار گرفته در اقیانوس هند «ارتباطی با شرکت اسرائیلی ندارد»

شب گذشته شبکه المیادین، وابسته به حزب‌الله لبنان، از هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند خبر داده بود؛ اما رسانه‌های اسرائیلی امروز اعلام کردند این کشتی تا چند ماه پیش تحت مدیریت یک شرکت اسرائیلی بوده است، ولی حالا فروخته شده است.

المیادین روز شنبه ۱۲ تیرماه گزارش داده بود که «یک کشتی‌باری اسرائیلی» که از جده راهی جبل علی در امارات بود، در اقیانوس هند هدف حمله قرار گرفته است.

به گزارش رادیو فردا یک منبع ناشناس به المیادین گفته بود کشتی باری «تین‌دال» در این حمله دچار آتش سوزی شده است.

تایمز اسرائیل هم می‌گوید در این حمله کسی صدمه ندیده است و تنها آسیب جزیی به این کشتی وارد شد و این کشتی‌باری بدون مشکل به مسیر خود ادامه داد.

ابتدا رسانه‌ها گزارش دادند که این کشتی باری متعلق به ایال اوفر، تاجر اسرائیلی و شرکت او یعنی شرکت «دریانوردی زودیاک» است. ولی بعدا اعلام شد که شرکت دریانوردی زودیاک این کشتی را فروخته است.

شرکت دریانوردی زودیاک هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که صاحب کشتی‌بار «تین‌دال» نیست و این کشتی را مدیریت نمی‌کند.

یک فرد مطلع هم نیویورک تایمز گفته است، یک شرکت دیگر به تازگی این کشتی را در اختیار گرفته است و این کشتی هیچ رابطه ای با اسرائیل ندارد.



حمایت ۴۴ وکیل دادگستری از اعتصاب‌های کارگری

۴۴ وکیل دادگستری در ایران ضمن صدور بیانیه‌ای حمایت از این اعتصاب‌های کارگری را «حمایت از حقوق بی‌پناهان» دانسته‌اند.

در این بیانیه به ابلاغ آیین‌نامه جدید وکالت در ایران و همچنین «اعلام وصول طرح انحلال کانون وکلا در مجلس» نیز اشاره شده است و این اقدامات به معنای «اعمال محدودیت بیشتر بر حق دفاع شهروندان توسط وکلای مستقل» تعبیر شده است.

آیین‌نامه جدید وکالت را که در ۱۶۴ ماده تنظیم شده است روز ششم تیرماه امسال ابراهیم رئیسی در آخرین روزهای ریاست خود در قوه قضاییه تصویب و ابلاغ کرد.

در این آیین‌نامه حق صدور پروانه وکالت از کانون وکلا گرفته و به قوه قضاییه داده شده است و در آزمون وکالت نیز مواردی چون درس متون فقه و حقوق اساسی اضافه شده است.

وکلای امضاکننده نامه تاکید کرده‌اند که با وجود چنین فشارهایی، خود را در حمایت از اعتصاب‌های کارگری و همچنین معلمان و بازنشستگان و پزشکانی» که گرفتار مشکلات معیشتی هستند، مصمم هستند.



ستاد مقابله با کرونای تهران: ده روز است که وارد موج پنجم کرونا شده‌‌ایم

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران، اعلام کرد که دو موج چهارم و پنجم کرونا در پایتخت ادغام شده و ده روز است که پایتخت وارد موج پنجم کرونا شده‌ است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران در گفت‌وگو با روزنامه ایران، ضمن تاکید براینکه ده روز است وارد موج پنجم کرونا شده‌ایم، گفت که شاخص این ورود به این موج نیز افزایش ۱۵ درصدی بیماران بستری و بیماران سرپایی است و در شبانه روز گذشته نزدیک به هزار بیمار را در پایتخت بستری کردیم.

توکلی همچنین گفت که همین وضعیت و آغاز موج پنجم کرونا در تهران سبب شد که روز دوشنبه جلسه اضطراری برای پایتخت تشکیل شود

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه هزار نفر در تهران بستری می‌شوند و هم اینک ۴ هزار و ۸۰۰ بیمار بستری در استان تهران داریم، اضافه کرد که این موج ادامه دارد و توقف پیدا نکرده و بیم داریم وضعیت بدتر شود.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »