? زنده| دامدار معترض شیرها را به زمین ریختند

 



دامدار معترض شیرها را به زمین ریختند

دامداران استان‌های یزد، فارس، کرمان، اصفهان و خراسان رضوی در روزهای گذشته اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کرده‌اند.

«دامدار ورشکسته دیگر توان ندارد» و «گرانی نهاده امان از دامدار بریده» از جمله شعارهای دام‌داران معترض بوده.

غلامعلی کارگر، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان کرمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، علت اعتراض دامداران در این استان را «افزایش شدید قیمت علوفه» در شرایط خشکسالی و بالا بودن قیمت حمل و نقل ذکر کرده و گفته است قیمت تمام شده شیر با قیمت مصوب دولت همخوانی ندارد.

قاچاق علوفه به کشورهای همسایه ایران به ویژه ترکیه و عراق نیز از دیگر دلایل افزایش قیمت علوفه اعلام شده است.

امروز همچنین ویدئوهایی از تجمعات اعتراضی در استان‌های فارس و یزد منتشر شده است که در آن کشاورزان می‌گوید شیر از کاه ارزان‌تر شده است.

در این تجمعات از جمله در شهر مشهد، برخی از دامداران اقدام به پاشیدن شیر در خیابان به نشانه اعتراض کرده‌اند.



جهانپور: لایق بیشتر از این‌ها بودند٬ اما ادب اجازه نداد

کیانوش جهانپور٬ مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص پفیوز خواندن منتقدانش گفت: « این افراد قطعا لایق خیلی بیشتر از این‌ها هستند و من ابزار صحبت بیشتر درباره این موضوع را نداشتم و ادب اجازه نمی‌داد که بیشتر صحبت کنم.»

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه دوم تیرماه٬ خطاب به معترضان به کمبود واکسن معتبر کرونا در ایران و قیمت واکسن‌های تولد داخل نوشته بود که «مرحوم شریعتی بخطا جای دگر در پی پفیوزان تاریخ می‌گشت.»

او به خبرآنلاین گفت: «این متن توییت بنده اصلا ربطی به منتقدان ندارد و اگر کسی آن را بخواند متوجه می‌شود که منظور من با کیست.»

جهانپور ادامه داد: «دقیقا آنجا خطاب به کسانی این توییت را نوشتم که مواضع مختلفی در مورد واکسن خارجی و آسترازنیکا دنبال می‌کردند، زمانی که دولت می‌خواست این واکسن را وارد کند مخالف واردات بودند، بعد وقتی خودشان خواستند وارد کنند، قیمت‌های عجیب‌وغریب برای این واکسن می‌گذاشتند. الان هم که واکسن ایرانی وارد شده مجددا با مواضع متناقض همان واکسنی که تا دیروز رفقا و همکارانشان می‌خواستند با قیمت بیشاتر بیاورند را دوباره به جلو آوردند.»



کرباسچی: دلیل ردصلاحیت جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری، «تاجزاده» بود

غلامحسین کرباسچی٬ دبیرکل حزب کارگزاران٬ درباره انتخابات اخیر با هفته‌نامه صدا مدعی شد که ورود مصطفی تاجزاده به عرصه انتخابات از دلایل رد صلاحیت جهانگیری٬ پزشکیان و شریعتمداری شد.

او ادامه داد: «اگر این افراد مستقل وارد انتخابات می‌شدند بعید می‌دانم رد صلاحیت می‌شدند اما وقتی تاجزاده کنار این افراد می‌آید صحنه تغییر می‌کند، خوب یا بد کسی که قانون اساسی را قبول ندارد ردصلاحیت می‌شود.»

شهردار اسبق تهران ادامه داد: «ما نمی‌توانیم هم زمان هم در انتخابات شرکت کنیم و هم بگوییم می‌خواهیم قانون اساسی را زیر و رو کنیم.»

کرباسچی در بخش دیگری از این گفت‌وگو این پرسش را مطرح کرد: «تاج‌زاده چه راهکاری دارد؟ هر شب دارد صحبت می‌کند. چه راهکاری دارد؟ آن را بگوید، خب مردم نیامدند، پلن B شما چیست؟ فقط حرف بزند؟ توقع مردم اکت سیاسی است.»

به گفته دبیر کل حزب کارگزاران «آدمی مثل تاجزاده به این نتیجه که قانون اساسی، صداوسیما و رهبری را قبول ندارد، می‌رسد بعد همه جبهه اصلاح‌طلبان به این آقا یکپارچه رای می‌دهند، طبیعی است که شورای نگهبان همه را می‌بیند… صد نفر هم باشند رد می‌کند.»

او همچنین افزود: «خاتمی به تردید نجیبانه رسید و ما به عمل ایشان نقد داریم.»



تاکید نمایندگان طالبان بر تشکیل حکومت اسلامی با مشورت ایران و روسیه

نمایندگان طالبان در یک کنفرانس خبری بر تشکیل حکومت اسلامی با مشورت ایران و روسیه تاکید کردند. به گفته نمایندگان طالبان این گروه به دنبال ایجاد یک نظام با رویکرد اسلامی است.

در همین رابطه حسام رضوی، مدیرکل دفترهای خارجی خبرگزاری اصول‌گرای تسنیم، شب گذشته در برنامه زنده صداوسیمای دست به تطهیر طالبان افغانستان زد و تلویحا گفت: «اگر شیعیان با طالبان بجنگند و شیعیان کشته شوند، تقصیر شیعیان است و تاکید دارد که این به‌معنای شیعه‌کشی نیست.»



آغاز موج پنجم کرونا در ایران: روند کرونا با شیبی آرام در حال افزایش است

پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران، اعلام کرد که کشور در موج پنجم کرونا قرار گرفته است.

او ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، گفت: «شهرهای جنوبی کشور قرمز است و ما ۳۲ شهر قرمز داریم. در جنوب ایران ویروس دلتا ردیابی شده است و مطمئنا در تهران و شهرهای دیگر هم وجود دارد. ویروسی که شهرها را قرمز کرده ویروس هندی است.»

طبرسی افزود: «فیروزکوه و دماوند که در همسایگی تهران هستند قرمز هستند و تهران هم نمی‌تواند وضعیت عادی داشته باشد. در یک تا دو هفته آینده با موج جدیدی از بیماری در تهران مواجه خواهیم شد.»

در همین رابطه عاطفه عابدینی، دبیر کمیته علمی ایران در خصوص کووید ۱۹ نیز گفت: «روند بیماری در کشور با شیبی آرام در حال افزایش است” و “اگر روند به همین صورت باشد ممکن است در اواخر تیرماه بروز پیک پنجم را هم داشته باشیم.»

عابدینی تاکید کرد: «چند شهر از نواحی جنوبی کشور در حال افزایش موارد بیماری هستند و این روند به حالت شاخه‌ای از جنوب کشور به سمت بالا در حرکت است.»



تهران به وضعیت قرمز «کم آبی» نزدیک شد

محمدرضا بختیاری٬ مدیرعامل آبفای تهران٬ اعلام کرد که هنوز به وضعیت قرمز نرسیده‌ایم اما زنگ هشدار برای تهران به صدا درآمده است.

محمدرضا بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه اکنون تهران از وضعیت سبز خارج و به وضعیت نارنجی رسیده است، توضیح داد: «امسال بارندگی در تهران و کل کشور نامناسب بود، بر خلاف اینکه سال قبل بهترین وضعیت بارندگی را در ۵۰ سال اخیر داشتیم، امسال بدترین وضعیت را طی نیم قرن اخیر داریم، بنابراین در دو سال متوالی تنوع آب و هوایی بسیار شدیدی را تجربه کردیم.»

او با بیان اینکه امسال بدون استثناء در کل کشور حتی در استان‌های شمالی بارندگی کاهش یافته است، افزود: «میزان بارندگی در تهران تابحال حدود ۲۹۰ میلی‌متر بوده در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۴۰ میلی‌متر بوده است، یعنی نسبت به سال قبل ۳۵ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.»

محمدرضا بختیاری افزود: «طبیعتا مصرف بالا است یکی از علل هم بحث کرونا و شدت گرما نسبت به سال قبل است. البته امسال میزان مصرف نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری نداشته ولی واقعیت این است که مصرف بالا است، مصرف آب شرب تهران ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار متر مکعب مصرف بالاتر رفته است.»

مدیرعامل آبفای تهران ادامه داد: «فعلا برنامه این است که به مشترکین پرمصرف خانگی و غیرخانگی هشدار می‌دهیم، رفتار مصرف در یک دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای رصد می‌شود چنانچه بیش از دو برابر میانگین مصرف داشته باشند اخطار دریافت می‌کنند و اگر در میزان مصرف تغییری اعمال نکنند اخطار دریافت می‌کنند و آب مشترکین به طور موقت قطع می‌شود.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »