? زنده| آتش سوزی گسترده در پالایشگاه تهران

 



آتش سوزی گسترده در پالایشگاه تهران

پالایشگاه تندگویان  در جنوب تهران آتش گرفت.

محمد نظری، رییس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تایید کرد که این دود ناشی از آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری است.

خبرگزاری تسنیم هم گزارش داده که مخازن کروی LPG پالایشگاه تهران آتش گرفته و تمامی فعالیت‌های آن متوقف شده است. بر اساس این گزارش آتش‌سوزی در «مخزن گازوئیل این پالایشگاه رخ داد و ۲۰ هزار بشکه گازوئیل دچار حریق شده است».

محمد نظری در این رابطه گفت: «به‌دلیل این‌که در این حریق فرآورده‌هایی مثل گازوئیل دچار آتش‌سوزی شده است نمی‌توان آتش را خاموش کرد و باید تنها آتش را مهار کرد تا تمام فرآورده بسوزد.»

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نیز به نقل از آتش‌نشانی تایید کرد که تاکنون ۱۸ مخزن پالایشگاه دچار حریق شده و به‌دلیل حجم بالای آتش، مخازن، یک به یک، دچار حریق می‌شوند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر هم از اعزام تیم‌های ارزیاب این سازمان به منطقه برای بررسی علت آتش‌سوزی خبر داده است.

در همین حال، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، اعلام کرد که ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران اعزام شده است.



راه اندازی صدا وسیمای اختصاصی در زندان تهران بزرگ

صداوسیمای ندامتگاه تهران بزرگ کار خود را با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور و پخش اخبار رویدادهای این مرکز آغاز کرد.

سیدعبداله مرتضوی در مراسم افتتاح صدا و سیمای ندامتگاه تهران بزرگ با اشاره به لزوم ارتقای امر اطلاع رسانی و نیز غنی سازی اوقات فراغت مددجویان گفت: بایستی از اینگونه ظرفیت ها در تمام زندان های کشور جهت ارتقای امور آموزشی و اطلاع رسانی استفاده نماییم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور٬ در گفت‌وگو با ایرنا افزود: «از طریق زیرساخت صدا وسیمای زندان ها می توان برنامه های متنوع به ویژه در بخش فرهنگی تولید و پخش نمود تا اهداف اصلاحی و تربیتی سریعتر از گذشته محقق شود.»



امکان صدور دستور قطع چندروزه شبکه‌های اجتماعی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، گفت: «ممکن است شورای عالی امنیت ملی در مواقع بحران، این دستور را صادر کند.»

جهرمی در این رابطه توضیح داد: «شورای عالی امنیت ملی ممکن است در بحران‌ها مثل اتفاقاتی که بعضا در این سال‌ها افتاد، بگوید شبکه‌های اجتماعی را چند روز قطع و بعد وصل کنید.»

با این حال، او اشاره کرد که این شورا یا شورای عالی فضای مجازی نمی‌توانند حکم انسداد طولانی‌مدت رسانه‌های اجتماعی را بدهند.

جهرمی همچنین از حضور مقام‌های کشور در رسانه‌های اجتماعی که برای مردم مسدود است،‌ استقبال کرد و گفت: «برخی قبلا به حضور پلتفرم‌ها اعتراض داشتند، اما امروزه همان‌ها از همان پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند.»

پیش از این جمهوری اسلامی طی اعتراضات سراسری آبان سال ۱۳۹۸، دسترسی مردم به رسانه‌های اجتماعی برای مدت چند روز قطع شد.



یکی از بزرگترین شناورهای نظامی ایران غرق شد

عملیات اطفای حریق در ناو خارک که ساعت‌ها به طول انجامید ناموفق ماند و این ناو ایرانی صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.

به گفته یک مقام نیروی دریایی، این ناو «با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان… در نزدیکی آب‌های بین‌المللی و در آب‌های داخلی» دچار حریق شده بود.

روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک پیشتر اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه یک شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش در حوالی بندر جاسک دچار حریق شده، اما در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

عملیات اطفای حریق در ناو خارک که ساعت‌ها به طول انجامید ناموفق ماند و این ناو ایرانی صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.

به گفته یک مقام نیروی دریایی، این ناو «با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان… در نزدیکی آب‌های بین‌المللی و در آب‌های داخلی» دچار حریق شده بود.

روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک پیشتر اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه یک شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش در حوالی بندر جاسک دچار حریق شده، اما در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.



دریاچه ارومیه ۸۸ کیلومتر کوچک شد

فرهاد سرخوش٬ نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه٬ خبر از آن داد که وسعت دریاچه ارومیه کاهشی ۸۸ کیلومترمربعی پیدا کرده است.

سرخوش در این رابطه توضیح داد: «هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که در مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.»

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به طرح‌های ملی اجرا شده نجات دریاچه ارومیه توضیح داد که در این راستا ضمن اجرای پروژه‌های انتقال سریع آب بر پیکره اصلی دریاچه ارومیه، پروژه تونل انتقال آب از حوضه گلاس به دریاچه ارومیه انجام شد.

به گفته او همچنین پساب تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و کنترل و کاهش مصرف آب کشاورزی از طریق کاهش ۴۰ درصدی حقابه های سطحی صورت گرفت و برنامه‌های افزایش بهره‌وری نیز تهیه و اجرا شد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد که تهیه نقشه کاداستر اراضی و شناسایی کانون‌های تولید ریزگرد و تثبیت آنها و تهیه برنامه جامع اشتغال و معیشت جایگزین از جمله اقدامات برای نجات دریاچه ارومیه بوده است.

او در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از حیث تراز، وسعت و حجم افزود: «امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۳۱ بوده در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱.۸۹ متر بوده است.»

سرخوش با اشاره به کاهش ۸۸ کیلومترمربعی وسعت دریاچه ارومیه افزود: «هم اکنون وسعت دریاچه سه هزار و ۵۶۶ کیلومتر مربع بوده در حالی که مشابه سال گذشته سه هزار و ۷۴۳ کیلومترمربع بوده است.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »