? زنده| وکیل تعیین شده برای جمشید شارمهد «۲۵۰ هزار دلار دستمزد می‌خواهد»

 

 



وکیل تعیین شده برای جمشید شارمهد «۲۵۰ هزار دلار دستمزد می‌خواهد»

غزاله شارمهد، دختر جمشید شارمهد که در ایران زندانی است، در حساب کاربری‌اش در توییتر اعلام کرد کرد که دادگاه وکیل منتخب خانواده شارمهد را قبول ندارد و وکیل «معتمد» قوه قضاییه هم برای به عهده گرفتن وکالت از آنها درخواست ۲۵۰ هزار دلار دستمزد کرده است.

جمشید شارمهد، رییس گروه تندر و رسانه انجمن پادشاهی ایران٬ مرداد ماه گذشته به گفته خانواده‌اش در امارات متحده عربی «ربوده» و به ایران منتقل شد.



تردد بین استانی از۱۱ تا ۱۷ خرداد ممنوع

بنابر تصمیم نشست کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ سه‌شنبه (۱۱ خرداد) تا ساعت ۱۲ دوشنبه (۱۷ خرداد) ممنوع است.



بیماری «قارچ سیاه» به تهران رسید

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی٬ خبر از مشاهده موارد ابتلا به قارچ سیاه داد.

کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا توضیح داد: «به صورت رسمی موردی اعلام نشده اما موارد تکی بوده که بیمار کرونایی بهبود پیدا کرده ولی به دلیل مصرف کورتون و دگزامتازون به عفونت قارچی یا هوی مایکوزین مبتلا شده است که در بیمارستان لقمان تهران بستری و با درمان مناسب ضدقارچی مرخص شد.»

او با اشاره به علت بروز عفونت «قارچ سیاه» گفت: «عفونت قارچی به دنبال مصرف کورتون یا دگزامتازون به وجود می‌آید که این روزها این دو دارو به عنوان درمان انتخابی ضدالتهابی برای بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان استفاده می‌شود.»

مردانی درباره عوارض این بیماری افزود: «این بیماری، عارضه شایعی نیست و عوارض خاصی ندارد اما اگر در سطح جامعه عفونت قارچی مهاجم فراگیر شود منجر به مرگ و میر خواهد شد مانند کشور هندوستان که این روزها درگیر واریانت خطرناکی است و موارد ابتلا به بیماری کرونا در آن افزایش شدیدی داشته و از آنجایی که بی رویه، بی حساب و کتاب کورتون و دگزامتازون تجویز می‌کنند، عفونت قارچی به وجود آمده است.»



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هشدارداد: ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح بمب اتم است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن «بسیار جدی» خواندن غنی‌سازی ۶۰ درصدی هشدار داد که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطحی از خلوص است که «فقط کشورهای سازنده بمب [اتمی] به آن می‌رسند».

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس، در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال‌تایمز که روز چهارشنبه، پنجم خردادماه، منتشر شد گفت که وضعیت «بسیار نگران‌کننده» است، زیرا برنامه هسته‌ای ایران طی دو سال گذشته پیچیده‌تر شده است.

او در این باره توضیح داد: «غنی‌سازی ۶۰ درصدی از سوی هر کشوری امری بسیار جدی است – فقط کشورهایی که بمب می‌سازند به این سطح می‌رسند. ۶۰ درصد تقریباً درجه تسلیحاتی است، غنی‌سازی تجاری ۲، ۳ [درصد] است.»

وی در این مصاحبه گفت این «حق حاکمیت» ایران است که برنامه خود را توسعه دهد، اما هشدار داد که «این درجه‌ای است که نیاز به نظارت هوشیارانه دارد.»

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته‌ای، با عدول از مفاد این توافق در حال افزایش درجه غنی‌سازی خود بوده است.

تهران ماه گذشته اعلام کرد که در حال غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصدی است، میزانی که بسیار بیشتر از خلوص ۳.۶۷ درصد توافق‌شده در برجام است.



سید حسن خمینی: من اگر جای تایید شده‌ها بودم، انصراف می‌دادم

حسن خمینی به تایید صلاحیت شده‌های شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پیشنهاد داد انصراف دهند.

او افزود: «هر روز و امروز هر حرکتی که بخواهد نافی عنصر جمهوریت باشد یک حرکت ضدانقلابی است. مگر می شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟! اینکه کسی بگوید اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند هم مشروعیت نظام باقی است ناشی از نشناختن روح و ماهیت جمهوری اسلامی است. این فکر ناشی از اندیشه تحجر یا اندیشه غربگراست. اگر روزی جمهوریت نظام لطمه دید و مردم در آن نادیده گرفته شوند یا مثلا امروز عده ای حق جمهور را محدود کردند همان اندازه جمهوری اسلامی لطمه خواهد دید که اگر اسلام و آموزه های آن زائل شوند.»

به گفته حسن خمینی عامل اصلی چنین ردصلاحیت هایی توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد و ماندن در همان اندیشه بسته و ناکارآمد است.
سید حسن خمینی با اشاره به ردصلاحیت گسترده داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: «به نظر می رسد عامل اصلی چنین ردصلاحیت هایی توجه نداشتن به عنصر زمان و مکان در اجتهاد و ماندن در همان اندیشه بسته و ناکارآمد است. اگر کسی جهان را بشناسد، آن را بفهمد، فضای جامعه اسلامی و اندیشه ورزیدن و مشکلات را دریابد به راحتی می فهمد این گونه عملکرد پایه های مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی را سست می کند. اگر ما سخن می گوییم فقط از این جهت است والا اگر بحث اشخاص مطرح بود می گذاشتیم آنها تا هر وقت که بخواهند باشند. در قرآن می فرمایند: «وَاتَّقوا فِتنَهً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّهً ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ» (و از فتنه‌ای بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی‌رسد؛ (بلکه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا که دیگران سکوت اختیار کردند.) و بدانید خداوند کیفر شدید دارد!). امروز واقعا باید به همه دست اندرکاران مضمون این آیه را یادآور شد.»


بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از رد صلاحیت های گسترده

نمایندگان مجلس انقلابی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با امضا بیانیه‌ای از اقدام شورای نگهبان در بررسی دقیق صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حمایت کردند.

روز گذشته نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. پرونده داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۰ روز در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، محمود احمدی نژاد و مسعود پزشکیان از داوطلبان شاخصی بودند که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.



روحانی نامه نگاری با آیت‌الله خامنه‌ای را تایید کرد

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تایید نامه نگاری با آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «درباره تصمیم شورای نگهبان به ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشته ام و آنچه در ذهنم بود به ایشان منتقل کردم.»

روز گذشته خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ در خصوص رد صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشت.

محمد مهاجری، روزنامه اصول‌گرا و نزدیک به علی‌لاریجانی، خبر از آن داده که «با اطلاع می‌گویم حسن روحانی رئیس جمهوری در نامه‌ای به رهبرمعظم انقلاب از ایشان درخواست کرده که تغییراتی در لیست اعلام شده از سوی شورای نگهبان انجام گیرد.»

امروز روحانی ضمن تاکید این خبر توضیح داد: «درباره اصل ۱۱۳ قانون اساسی به شورای نگهبان تذکر دادم، اما این شورا هر بار درباره این اصل تذکر می دهیم تفسیر خودش را دارد و می گوید نمی توانید در این زمینه تذکر دهید.»

رییس جمهور افزود: «ما هم از رهبری درخواست و تقاضا کردیم تا اگر ایشان صلاح می دانند در این مساله ورود کنند. هر چند آقا کمتر در این زمینه ها وارد می شوند ولی به هر حال مواردی هم بوده است.»



قالیباف برای دومین سال رییس مجلس شد

محمد باقر قالیباف در دومین دوره انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس مجلس انتخاب شد.

دومین انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای تعیین اعضای هیات رییسه برگزار شد و محمد باقر قالیباف در جریان این انتخابات با ۲۳۰ رای به عنوان رییس مجلس یازدهم برای دومین سال انتخاب شد،فریدون عباسی ۱۸ رای کسب کردند. قالیباف سال گذشته هم ۲۳۰ رای کسب کرده بود

نخستین انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در هشتم خرداد ماه سال ۹۹ برگزار شد و در جریان این انتخابات محمدباقر قالیباف رییس مجلس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نایب رییس اول، علی نیکزاد» نایب رییس دوم، احمدامیرآبادی فراهانی دبیر، حسینعلی حاجی دلیگانی دبیر، سید محسن دهنوی دبیر، علی کریمی فیروزجایی دبیر، روح الله متفکر آزاد دبیر، سید ناصر موسوی لارگانی دبیر، محسن پیرهادی ناظر، علیرضا سلیمی ناظر و محمدحسن فرهنگی با سمت سخنگو اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم انتخاب شدند.



هشدار درباره شیوع سرخک در ایران

محمدمهدی گویا٬ رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت٬ هشدار داد که ایران در خطر شیوع سرخک است.

محمد مهدی گویا در نامه‌ای خطاب به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور اعلام کرد: « تا کنون ۲۵ مورد ابتلا به سرخک در ایران مشاهده شده است.»

در این نامه نوشته شده است که شاهد افزایش روزافزون موارد تائید شده سرخک در کشور هستیم و تاکنون ۲۵ مورد بیماری در استان‎های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و آذربایجان شرقی مشاهده شده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »