واکسیناسیون کارمندان صدا و سیما تائید شد

زیتون–  کیانوش جهانپور٬ رییس روابط عمومی وزارت بهداشت و علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا واکسیناسیون «کارمندان صدا و سیما» را تایید کردند؛ هرچند هر دو تاکید کردند که واکسیناسیون برای عده «محدودی» از کارمندان صدا و سیما انجام شده که قرار است درگیر انتخابات و مناظره‌ها باشند.

در نهایت مشخص شد که عدد این «کارمندانی که قرار است درگیر انتخابات و مناظره‌ها باشند» ۳۰۰۰ نفر است.

کیانوش جهانپور شب گذشته در حساب کاربری‌اش در توییتر در جواب خبرنگاری که از او در این باره پرسیده بود افشا کرد: «مصوبه ستاد ملی کرونا است برای عوامل درگیر در انتخابات. از جمله ۳۰۰۰ نفر مشمول آن در صدا و سیما هستند، از خبرنگار و تصویربردار تا عوامل فنی.»

این در حالی‌است که علیرضا رئیسی پیشتر گفته بود: «آن دسته از کارکنان صداوسیما که درگیر موضوع انتخابات هستند و قرار است ساعت‌ها در ساختمان این سازمان که از نظر تهویه هم وضعیت نامناسبی دارد کار کنند، واکسن کرونا را تزریق می‌کنند و تعداد این افراد هم بسیار محدود است.»

رئیسی پیشتر اعلام کرده بود واکسیناسیون خبرنگاران در فاز سه صورت می‌گیرد و خبرنگاران میدانی و خبرنگارانی که در نشست‌ها و برنامه‌های خبری حضور پیدا می‌کنند و مصاحبه نزدیک با افراد انجام می‌دهند در فاز سوم اولویت واکسیناسیون کرونا قرار دارند.

این تصمیم و اقدام با واکنش های تندی در شبکه های اجتماعی همراه بوده و بسیاری از آن انتقاد کرده اند.

چرا که بین این سه هزار نفر تعداد زیادی از کارکنان «غیر مرتبط با انتخابات» نیز جای دارند.

این درحالیست که به گفته وزیر بهداشت ۸۷درصد از فوتی‌های ناشی از کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون هستند.

با این وجود اما افراد مبتلا به بیماری‌های‌ زمینه‌ای هنوز واکسینه نشده‌اند.

کدام کارکنان واکسینه شدند؟

صدا و سیما میزبان مناظرات انتخاباتی است و با توجه به حساسیت این موضوع دور از ذهن نیست اگر دست اندرکاران برگزاری مناظرات واکسینه شوند. اما عدد ۳۰۰۰ واکسن بیشتر از عوامل برگزاری مناظرات است.

شب گذشته در اتاقی در کلاب هاوس برخی از کارکنان صدا و سیما حضور یافتند و پس از تایید و تاکذیبیه‌های طولانی٬ در نهایت توضیح دادند که برخی از عوامل صدا و سیما از جمله مجریان بخش‌های ورزشی نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

از سوی دیگر به گفته حاضران در اتاق برخی از عوامل سازنده سریال‌های تلویزیونی نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

همچنین یکی از پزشکان مرکز درمانی صداوسیما در اتاق ضمن تایید این موضوع که جز دست اندرکاران مناظرات انتخاباتی٬ کارکنان دیگر صدا و سیما نیز واکسن دریافت کردند٬ گفت که برخی افراد غیر مرتبط با صدا و سیما و حتی پروژه‌های ساخت سریال‌ها نیز نامشان در بین این افراد قرار گرفته و واکسینه شده‌اند.

سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ دی ماه سال گذشته تصویب شد.

بر اساس این سند در فاز اول کارکنان بهداشت و درمان که «در خط اول مواجهه با بیماری کرونا» هستند و پس از آنا سالمندان بالای ۸۰ سال٬ معلولان و جانبازان واکسن دریافت خواهند کرد. پس از آن به ترتیب در گروه‌های سنی پنج ساله٬ افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای٬ افراد شاغل در بخش‌های دیگر بهداشت قرار دارند. در این سند که پیشبینی کرده است در زمستان سال ۱۴۰۰ وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهد شد٬ در فاز سوم که قرار است قرار است در مرداد تا آذر امسال کسانی واکسینه شوند که شغل‌هایی دارند که با «مردم در ارتباط هستند.»

همچنین در این سند قید شده است «تخطی از مفاد این سند و تزریق واکسن به افرادی که جزو گروههای هدف نیستند به  هیچ وجه امکان پذیر نیست.»

با این حال برخلاف این سند حداقل ۳۰۰۰ نفر از کارکنان صدا و سیما واکسینه شدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »