بازداشت سه نفر به اتهام قتل جوان همجنس‌گرا

زیتون– در پی قتل علیرضا  فاضلی‌‌منفرد، ۲۰ ساله، ساکن شهر اهواز، که روز ۱۴ اردیبهشت به قتل رسیده٬ سه نفر بازداشت شد.

سازمان شش‌‌ رنگ که اخبار مربوط به همجنسگراها و تراجنسیتی های ایران را پوشش می‌دهد، گزارش داده است که سه نفر در اهواز به اتهام قتل علیرضا فاضلی منفرد، جوان همجنسگرا، بازداشت شده‌اند.

علی فاضلی‌منفرد همجنسگرای ۲۰ ساله و ساکن محله مسیر تصفیه شکر اهواز، توسط چند تن از مردان خانواده‌اش٬ از جمله پسرعموها و برادر نانتنی‌اش٬ به منطقه‌ برومی در اهواز برده شد و روز چهارشنبه جسد او پیدا شده است.

متهمان به قتل روز چهارشنبه با مادر این اقلیت جنسی تماس گرفته و به او محل جسد را خبر داده‌ و گفتند که می‌تواند جسدش را زیر نخل پیدا کند.

سازمان شش رنگ خبر داده که مادرعلی فاضلی منفرد از خبر تنها فرزند خود دچار شوک شده و در بیمارستان بستری است.

اعضای خانواده مقتول بعد از باز کردن پاکت حاوی کارت معافی از خدمت او متوجه گرایش جنسی‌اش شده بودند.

عقیل عبیات٬ شریک زندگی علیرضا فاضلی‌منفرد٬ به ایران‌اینترنشنال گفته است که او قصد داشته است تا امروز (شنبه) به ترکیه برود و در آن کشور در خواست پناهندگی کند.

معافیت از سربازی برای اقلیت‌های جنسی

ذیل بخش پنجم آیین‌نامه معاینه و معافیت مشمولان خدمت نظام وظیفه مصوب سال۹۳ هیئت وزیران که به «بیماری‌های روانپزشکی» اختصاص دارد٬ مسئله اقلیت‌های جنسی مورد بررسی قرار گرفته است.

در بند ۷ این بخش از آیین‌نامه معاینه و معافیت مشمولان خدمت نظام وظیفه آمده است «کژخویی‌های که مغایر شئونات اجتماعی و نظامی (از جمله انحرافات جنسی و سکسئوالیتی) باشد، ۶ ماه معافیت موقت» داده می‌شود.

در این بند آمده بود افراد دارای «اختلال رفتار عدم تعادل عصبی و روانی و کژخویی‌ها به‌طوری که مغایر شئونات نظامی باشد همچنین انحرافات اخلافی و جنسی مانند ترانس سکسوالیسم»  معاف دائم هستند.

بر اساس این مصوبه با درج ماده و بند مورد اشاره روی کارت معافیت همجنسگرایان «بیماری‌های روانی» و «انحرافات اخلاقی و جنسی» نوشته می‌شود.

درج این بند روی کارت معافیت پیامدهای گسترده‌ای برای همجنسگرایان در پی دارد که از جمله آنها محرومیت آنها از استخدام در دستگاه‌ها و سازمان‌های رسمی و در موارد متعددی مشاغل خصوصی است.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور وضعیت حقوق بشر در ایران، در گزارشی که بهمن سال گذشته به شورای حقوق بشر این سازمان ارائه داد، با اشاره به این موضوع، برای نخستین بار به مسئله «شکنجه‌درمانی» اقلیت‌های جنسی در ایران اشاره کرد.

در این گزارش از دادن «شوک الکتریکی» و «تزریق اجباری هورمون یا تجویز داروهای قوی» به کودکان همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسی در ایران ابراز نگرانی شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »