? زنده| مداحی محمود کریمی علیه ظریف



مداحی محمود کریمی علیه ظریف

محمود کریمی٬ از مداحان در مراسمی به مناسبت شب‌های قدر٬ به ظریف در یک مجلس عزاداری حمله لفظی کرد و گفت: «وقت تضعیف مرد میدان شد….اشعری شیر شد، رجزخوان شد»



درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نان از سوی اتحادیه نانوایان سنتی

بیژن نوروز مقدم، رییس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به اینکه افزایش غیررسمی و چند نرخی قیمت نان، خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت رسمی نان در سال جاری شد.

نوروز مقدم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کنونی فروش نان در ایران به عنوان نمونه گفت اکنون نان لواش از سوی واحدهای مختلف عرضه نان به قیمت‌های سیصد، چهارصد و چهارصد و پنجاه تومان عرضه می‌شود و نان بربری نیز ممکن است به قیمت هزار، دو هزار یا دو هزار و پانصد تومان عرضه شود.

رییس اتحادیه نانوایان سنتی با تاکید بر این که از آبان ۹۸ قیمت نان به صورت رسمی افزایش نیافته، گفت: «در بخشنامه قیمت نان در سال ۹۸، آمده که این نرخ تا زمانی که قیمت گندم و سایر هزینه‌های تولید افزایش نداشته باشد، ملاک عمل است.»

نوروز مقدم اضافه کرد: «بنابراین این بخشنامه از نظر ما از ابتدای سال ۹۹ با توجه به افزایش هزینه‌های تولید دیگر ملاک عمل نبود.»



 محمود صادقی نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شد

محمود صادقی نماینده دوره دهم مجلس ضمن تایید اینکه داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد، گفت: «برنامه‌ام را به جبهه اصلاحات ارائه خواهم کرد.»

او در پاسخ به این سوال که شما در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ردصلاحیت شدید، آیا ممکن است در این انتخابات نیز صلاحیت‌تان تایید نشود؟ عنوان کرد: «با خداست.»

صادقی در خصوص ارتباط خود با دیگر افراد پیشنهاد شده در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم اظهار داشت: «همه افراد عضو یک مجموعه هستند و تعاملاتی با یکدیگر دارند.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری امسال در پاسخ به این سوال هم که اگر تایید صلاحیت بشوید و چند کاندیدای اصلاح‌طلب در صحنه حضور داشته باشند، برنامه‌تان چه خواهد بود؟ گفت: «ما تابع تصمیم جمعی هستیم. کاندیدای نهایی از طریق جبهه اصلاحات معرفی خواهد و دیگر کاندیداها به نفع کاندیدای واحد کناره‌گیری خواهند کرد.»



«واکسیناسیون شهرواندان افغانستانی» آغاز خواهد شد

غلامحسین محمدی٬ رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران٬ از پیگیری شهرداری پایتخت برای تزریق واکسن کرونا به تمامی پاکبانان اتباع غیرایرانی خبر داد.
او همچنین تاکید کرد که این فرآیند در برخی مناطق آغاز شده است.

محمدی افزود: «در همین راستا تاکنون در بعضی مناطق با توجه به کارت سبز اقامت، واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی انجام شده است.»

تزریق واکسن به پاکبانان تهران و نیروهای خدماتی شهرداری از هفته گذشته آغاز شده است و با انتشار خبر تزریق واکسن به تنی چند از مسئولان شهرداری برخی مناطق، شهرداری کد ملی افراد دریافت کننده واکسن را در سامانه شفافیت منتشر کرد.

همچنین اعلام شده بود که پاکبانان غیر ایرانی به دلیل نداشتن کد ملی واکسن دریافت نکرده‌اند.

در فضای توییتر نیز کاربران مجازی با گذاشتن توییت یا منشن، این مطلب را که در برخی مناطق تهران پاکبانان غیر تبعه ایران با توجه به کارت سبز اقامت واکسن زده اند را تایید کرده اند.



سخنگوی ستاد ملی کرونا: واکسن کرونای آمریکایی و انگلیسی ساخت دیگر کشورها را می‌خریم

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا، اعلام کرد دولت ایران به شرکت‌های بخش خصوصی اجازه خرید واکسن‌های کرونای بریتانیایی و آمریکایی را تنها در صورتی می‌دهد که این واکسن‌ها در کشور دیگری تولید شده باشند.

رییسی که در یک نشست آنلاین با فعالان بخش خصوصی در کلاب‌هاوس صحبت می‌کرد گفت: «ما روی برند واکسن بحثی نداریم و فقط از آمریکا و انگلیس واکسن نمی‌خریم.»

او افزود: «اگر برند واکسنی آمریکایی باشد و در کشور دیگری تولید شود،‌ ما اجازه خرید این واکسن را می‌دهیم.»

این مقام وزارت بهداشت اشاره کرد: «بخش خصوصی می‌تواند واکسن آمریکایی مادرنا را از آلمان یا هلند خریداری کند و فقط واردات واکسن تولیدشده در آمریکا و بریتانیا ممنوع است.»

دستور ممنوعیت ورود واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی را علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دی‌ماه سال گذشته صادر کرده بود.

جمهوری اسلامی پس از آن برای خرید و واردات واکسن‌های آسترازنکا-آکسفورد که محصول مشترک بریتانیا و سوئد است از طریق کشور کره جنوبی اقدام کرد.



دستگیری ۸ عضو عرفان حلقه در همدان توسط سپاه پاسداران

علی‌‌اکبر کریم‌پور٬ مسئول روابط عمومی سپاه انصارالحسین استان همدان٬ اعلام کرد: «تعدادی از اعضای فرق انحرافی عرفان حلقه توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سپاه استان همدان دستگیر شدند.»

او به ایسنا گفت که این بازداشت‌ها «طی یک عملیات پیچیده» صورت گرفته است.



خرید سه میلیون دوز واکسن چینی «با ایمنی نامشخص»

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از خرید سه میلیون واکسن کرونای چینی خبر داد. واکسن‌هایی که به گفته او شرط فروشندگان آن این است که شرکت هیچ تعهدی دربارهٔ عوارض واکسن و زمان تحویل واکسن نداشته باشد.

به گفته این مقام وزارت بهداشت تاکنون ایران یک میلیون دوز واکسن چینی اهدایی صلیب سرخ چین را دریافت کرده و سه میلیون دوز واکسن چینی دیگر نیز درهفته آینده وارد کشور می‌شود.

علیرضا رئیسی تأکید کرده که ایمنی واکسن چینی مشخص نیست و ممکن است تنها ۸ ماه تا یک سال ایمنی ایجاد کند.

تا کنون یکصد میلیون نفر در کشورهای شیلی، برزیل و ترکیه دست‌کم یک دوز واکسن چینی دریافت کرده‌اند.

بر اساس آماری که تاکنون منتشر شده، شمار کسانی که در ایران در برابر همه‌گیری ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، کمتر از یک درصد جمعیت کشور است.



تایید وجود چند مورد کرونای هندی در ایران

مسعود مردانی٬ عضو ستاد ملی مقابله با کرونا٬ تایید کرد که چند مورد کرونای هندی در ایران کشف شده است.

او البته افزود:‌«موارد ابتلا به کرونای هندی در ایران افزایش نیافته است و نباید با اطلاعات نادرست، تنش و استرس جسمانی و روانی را در میان مردم زیاد کرد.»

مسعود مردانی گفت: «فقط چند مورد از ابتلا به کرونای هندی در بوشهر وجود دارد و افزایش موارد ابتلا و همه گیری این نوع ویروس در کشور تایید نشده است.»

او ادامه داد: «مردم با شنیدن اخبار منفی، دچار تنش، استرس، اضطراب و افسردگی می شوند، همه کارشناسان و مسوولان بهداشتی باید اقشار مختلف جامعه را به سمت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ترغیب کنند و از ایجاد تنش های روانی میان آنها بکاهند.»


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »