? زنده| صدور مجوز واردات واکسن برای سه شرکت خصوصی

 

 



ایران اینترنشنال: کانادا گزارش پزشکی قانونی هواپیمای اوکراینی را منتشر می‌کند

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد به زودی گزارش پزشکی قانونی و تیم ارزیابی خود را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

سخنگو و مسئول ارتباطات رسانه‌ای وزارت خارجه کانادا در پاسخ به ایران‌اینترنشنال گفت:‌ «فقط ایران به شواهد،‌ محل سقوط هواپیما، ‌شاهدان و افرادی که در نهایت مسئول هستند دسترسی کامل دارد، بنا بر این موظف است توضیح شفاف و معتبری درباره سرنگونی ارائه دهد.»

او همچنین هشدار داده است که اگر ایران اطلاعات و شواهد معتبر در این زمینه ارائه نکند، در خطر از دست دادن اعتماد بین‌المللی در زمینه توانایی «حفظ حریم امن هوایی» قرار می‌گیرد.

این وزارتخانه تاکید کرده که خانواده‌ها و عزیزان کشته‌شدگان این پرواز «شایسته» دریافت پاسخ از طرف ایران هستند. سخنگوی وزارت خارجه کانادا همچنین از کمبود شواهد و اطلاعات قانع‌کننده در گزارش تحقیقات ایران ابراز نگرانی کرده است.



صدور مجوز واردات واکسن برای سه شرکت خصوصی

حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت که «تاکنون سه شرکت از بخش خصوصی مجوز واردات واکسن کرونا» را دریافت کرده‌اند.

پیشتر حسن روحانی، اعلام کرده بود که بخش خصوصی می تواند با ارز نیمایی نسبت به واردات واکسن کرونا البته با مجوز و تایید وزارت بهداشت اقدام کند.

محمدی گفت: «کسی که داوطلب واردات واکسن کرونا به ایران است، اولا باید یک شرکت دارویی مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد و دوما از طرف خارجی که تولیدکننده واکسن است، یک نامه نمایندگی برای ما بیاورد که اتاق بازرگانی کشور مبداء و سفارت ما در آن کشور، آن را تایید کند. بنابراین لازم است از سمت طرف خارجی یک نامه نمایندگی یا معرفی نامه مورد تایید داشته باشند.»

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو روز گذشته گفته بود که «هر واکسن مجاز از هرجا وارد کشور شود توسط وزارت بهداشت خریداری و در چارچوب برنامه واکسیناسیون ملی علیه کووید ۱۹ بصورت رایگان توزیع و تلقیح خواهد شد.»



شرط قالیباف برای نامزدی در انتخابات: بیخیال پرونده «عیسی شریفی» شوید

روزنامه سازندگی در تیتر یک خود، از شروط محمدباقر قالیباف برای پذیرفتن نامزدی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

این روزنامه نوشته است: محمدباقر قالیباف اخیرا به اصولگرایان پیام داده که به سه شرط حاضراست در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای آنها باشد.

این سه شرط عبارتند از اینکه:
– رئیسی نیاید

-رسما اعلام شود پرونده عیسی شریفی مربوط به او نیست

– او در انتخابات هیات رئیسه مجلس،کاندیدا شود



تکذیب خبر تسنیم؛ نمکی استیضاح نمی‌شود

ساعتی پس از انتشار خبر کلید خوردن طرح استیضاح سعید نمکی، وزیر بهداشت، توسط برخی نمایندگان مجلس، هیات رئیسه مجلس آن را «شایعه» خواند.

علی کریمی فیروزجایی، نماینده بابل، روز دوشنبه ۳۰ فروردین‌ماه درباره این موضوع گفت: «این ادعاها صحت ندارد و چنین طرحی توسط هیات‌ رئیسه دریافت نشده است.»

او مرجع اعلام این اخبار را مجلس و هیات رئیسه آن دانست و افزود: «نباید اجازه داد برخی شایعات و فضاسازی‌ها در مسیر وزارت بهداشت برای مقابله با موج چهارم کرونا اختلال ایجاد کند.»

ساعتی پیش از این سخنان، خبرگزاری تسنیم نوشته بود روز یکشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح سعید نمکی را تدوین و در «کارتابل هیات رییسه» قرار داده‌اند.

تسنیم اشاره کرده بود جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، در حال تدوین و جمع‌آوری امضا برای این طرح است که محورهای آن شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها، عدم شفافیت وضعیت هزینه‌کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور هستند.

تسنیم پس از تکذیب هیات رئیسه مجلس بدون انتشار توضیح، این خبر را از روی خروجی خود حذف کرد.



شکایت اهل سنت از حسن روحانی در دیوان عالی کشور

اهل سنت به دلیل عدم تامین حقوق ادیان، اقوام و مذاهب از حسن روحانی به دیوان عالی کشور شکایت کرده‌اند.

سهرابی، نماینده مریوان در مجلس ششم در ایران باره به اعتماد گفت: «در این شکایتنامه  تاکید شده که اجرای بندهای ۲، ۳ و ۸ یعنی «مشارکت عمومی همه اقوام و ادیان»، «انتصاب نیروهای شایسته محلی در پست‌های مدیریتی» و «رفع تبعیض ناروا» بدون بار مالی و در حیطه اختیارات رییس‌جمهوری بوده ولی حسن روحانی نسبت به اجرای آن اقدام نکرده است.»

به گفته او این شکایت در کارتابل دیوان عالی کشور قرار گرفته ولی هنوز شعبه رسیدگی‌کننده تعیین نشده است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »