مسئولانی که به سهمیه واکسن پاکبان‌ها رحم نکردند

زیتون– نه تنها واردات واکسن کرونا در ایران تبدیل به چالش شده است٬ بلکه هر روز اخبار تزریق خارج از نوبت تعداد محدود واکسن موجود نیز بیش از پیش موجب مشوش شدن شهروندانی‌ می‌شود که ماه‌هاست در انتظار واکسن هستند.

روز گذشته تزریق واکسن سهمیه پاکبان‌ها به مدیران شهری و امام جمعه آبادان خبر ساز شده بود.

شکرالله سلمان‌زاده٬ رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان٬ روز گذشته (جمعه) خبر استفاده برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری این شهر از سهمیه واکسن کرونای پاکبان‌ها را تایید کرد.

شکرالله سلمان‌زاده گفته بود که چون این افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آن‌ها برای کادر درمان «امکان‌پذیر نبوده»، اما نام این افراد در فهرست ارسالیِ شهرداری موجود است.

چند ساعت پس از انتشار این خبر، محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان، در ویدئویی این اتفاق را چنین توجیه کرد که تزریق واکسن به برخی مدیران شهری و امام جمعه این شهر «به درخواست» خود پاکبان‌ها و با هدف جلب اعتماد آن‌ها درباره واکسن انتخاب‌شده رخ داده است.

بنا بر اعلام او بیش از ۳۰ نفر از مدیران و مسئولان آبادانی از واکسن کرونای سهمیه پاکبانان تزریق کرده‌اند.

در واکنش به این خبر سعید نمکی٬ وزیر بهداشت٬ ساعتی پیش خواهان برکناری فوری مقامات بهداشتی مسئول در این «سوء‌استفاده» شد.

نمکی همچنین خواست تا تمامی کسانی که« عامداً با این رفتار غیرمنصفانه و سوءاستفاده» همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو «ناشایست و ناعادلانه» واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

وزیر بهداشت همچنین تهدید کرده است که «هرگونه تکرار این قبیل موارد با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

چه کسی «شان» ارزیابی واکسن کرونا را دارد؟

واکسن نخرید، بچه بیاورید

سیاست واکسیناسیون و واکسن‌سازی سیاسی

«نمکی» بر زخم مردم

اما هم‌زمان با خط و نشان کشیدن وزیر بهداشت برای تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران شهرداری آبادان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تکرار این موضوع در علی‌آبادکتول خبر داد.

علی متکی ساعتی پیش خبر داد که از سری آخر سهمیه پاکبان‌ها چهار واکسن باقی مانده بود و به مسئول خدمات شهری، یک پیمانکار و دو نفر از کارکنان شهرداری تزریق شده است.

به گفته متکی، تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، نیز گفت که گزارش‌های مطرح شده در این‌باره «در حال رسیدگی است و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.»

او تاکید کرد که «دستور رسیدگی فوری به این مساله داده شده و در صورت تخلف با افراد خاطی برخورد می‌شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »