? زنده| سه تن از فعالان محیط زیستی زندانی به مرخصی آمدند

 



عفو هواپیماربایان «ارتفاع پست» بعد از ۲۰ سال

با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز-بندرعباس بعد از ۲۰ سال عفو و از زندان آزاد شدند.

حاتمی کیا ۳۱ فروردین ۹۹ طی نامه‌ای به رییس قوه قضاییه  پیشنهاد عفو و بخشش این ۴ هواپیماربا را داده بود.

خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، عاملان اصلی این هواپیماربایی، ابتدا به اعدام محکوم شدند اما این حکم در نهایت به حبس ابد تبدیل شد.

فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و نویسندگی مشترک حاتمی کیا و اصغر فرهادی براساس این قصه واقعی ساخته شده بود.

خانواده حردانی ۲۳ آذر ۷۹ سعی کردند هواپیمای اهواز – بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند.



سه تن از فعالان محیط زیستی زندانی به مرخصی آمدند

سه تن از فعال محیط‌ زیستی زندانی٬ سام رجبی، سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی به مرخصی آمدند.

بیدار زنی خبر از آن داد که سام رجبی، سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی، فعالین محیط زیست زندانی امروز دوشنبه ۹ فروردین‌ماه از زندان اوین به مرخصی کوتاه مدت اعزام شدند. از میان این فعالین که از زمستان ۹۶ در بازداشت و زندان به سر برده‌اند، اعزام کاشانی و خالقی به مرخصی برای نخستین بار در دوره محکومیتشان صورت گرفته است.

سام رجبی در تاریخ ۲۰ دیماه ۹۹ برای نخستین بار در پی درگذشت مادر به مرخصی اعزام شده بود. لیلی هوشمند افشار، مادر آقای رجبی از مدت‌ها قبل به بیماری سرطان مبتلا بود و به دلیل وخامت حال حتی از رفتن به زندان و ملاقات با فرزندش نیز ناتوان بود؛ با این وجود دادستانی تهران همواره با درخواست مرخصی وی مخالفت می‌کرد. خانم هوشمندافشار روز جمعه ۱۹ دیماه ۹۹ درگذشت.



پرواز‌های عبوری از ایران ۷۲ درصد کاهش یافت

محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی٬ گفت: «به دلیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی با مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز برای تامین برخی ملزومات واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه هستیم.»

او افزود: «چنانچه راهکاری برای حل آنها پیدا نشود، تولید برق این واحد در سال‌ جاری با مشکلات جدی مواجه شده و متأسفانه بیم آن می‌رود که فعالیت آن متوقف شود.»



پرواز‌های عبوری از ایران ۷۲ درصد کاهش یافت

براساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ۷ ماهه اول سال ۹۹، در مجموع ۵۲ هزار و ۱۱۹ پرواز عبوری از آسمان ایران ثبت شد و در مدت مشابه سال ۹۸ این تعداد به ۱۸۴ هزار و ۹۵۸ می‌رسید که حکایت از کاهش ۷۱/۸ درصدی پروازهای عبوری در این مدت دارد.

محمد اسلامی٬ وزیر راه و شهرسازی٬ «تبلیغات گسترده دشمنان مبنی بر ناامن نشان دادن آسمان ایران جهت پروازهای عبوری» را مسبب کاهش پروازهای عبوری دانست.
این در حالی است که ۱۸ دی ماه سال ۹۸ پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین در مسیر تهران کی‌یف پس از اصابت دو موشک پدافند هواپیمایی سپاه پاسداران سقوط کرد و تمامی ۱۷۵ سرنشین آن کشته شدند.

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »