? زنده| رییس مجلس: زن‌ها نباید به سمت مرد شدن بروند

 



رییس مجلس: زن‌ها نباید به سمت مرد شدن بروند

محمدباقر قالیباف٬ رییس مجلس٬ با اشاره وجود «تهدیداتی که متوجه حوزه زنان است» مدعی شد:« نباید زن‌ها به سمت مرد شدن بروند.»

او افزود «نگاه لاابالی مدرن دنیا، زنان را به عنوان ابزار می بیند و از سوی دیگر نگاه متعصب و متحجر، زنان را به سمت سرخوردگی می برد.»

قالیباف همچنین با بیان اینکه زن و مرد به لحاظ آزادی و آزادگی انسان، تفاوتی با یکدیگر ندارند، عنوان کرد: «صرفا از جهت ساختار شرعی، زیستی و فطری تفاوت ها و استثنائاتی میان زنان و مردان وجود دارد.»


https://twitter.com/Entekhab_News/status/1368852463474909184


تالاب انزلی به نام وزارت نیرو سند خورد

درحالی که سازمان ثبت اسناد و املاک سند تالاب انزلی را به نام وزارت نیرو صادر کرده است، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت که در این مورد اشتباه شده و تالاب‌ها قابل واگذاری نیستند.

غزال جعفری، مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل وزارت نیرو به طور رسمی اعلام کرده است که علاوه بر تالاب انزلی، وزارت نیرو اقدام به تهیه اسناد مالکیت خود بر ۴۲ تالاب بزرگ ایران را آماده و با درخواست صدور سند، به سازمان ثبت املاک ارائه کرده است.

مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل وزارت نیرو، یک هفته قبل در مصاحبه با روزنامه ایران، گفت که «۴۲ تالاب در راستای ماده ۹ قانون کاداستر(حدنگار) به ادارات ثبت اسناد واملاک داده شده که در سامانه جانمایی شده و در فرایند تثبیت و صدور سند ماده ۱۱ قانون مذکور است. تا این لحظه فقط سند تالاب انزلی صادر شده است.»

جعفری افزود که «تالاب‌های امیرکلایه، شور و شیرین میناب، طشک و بختگان در فارس، هورالعظیم و شادگان در خوزستان، قره قشلاق، قوری گل، آلاگل، الماگل و اجی گل در گلستان» از مهم‌ترین تالاب‌هایی است که به‌نام وزارت نیرو سند می‌خورند.

مسعود منصور، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری روز یک‌شنبه هفدهم اسفند ماه و در پی انتشار گزارش‌های رسانه‌ای از صدور سند تالاب انزلی به‌ نام وزارت نیرو و پیگیری این وزارتخانه برای دریافت سند ۴۲ تالاب دیگر، گفت که «تالاب‌ها به‌هیچ وجه قابل واگذاری نیستند، درمورد تالاب انزلی اشتباه شده و سند این تالاب به‌زودی به سازمان جنگل‌ها برمی‌گردد.»



شمخانی: «خسارت‌»های آبان ۹۸ «خسارات قابل پیشگیری» بود

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی٬ گفت «خسارت‌هایی» که در جریان رویدادهای آبان ۹۸ به کشور وارد شد، «قابل پیشگیری» بود.

او در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرده است که «انتقادات جدی» درباره نحوه اجرای طرح گران شدن بنزین در آبان سال ۹۸ «وجود دارد.» شمخانی همچنین در ادامه گفت که در «نحوه اعلام، اجرا و مدیریت کاهش هزینه‌های اجرای طرح» مشکلاتی وجود داشته است.

این اظهارات ۱۵ ماه پس از رویدادهای اعتراضی آبان ۹۸ که بر اساس برخی گزارش‌ها منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ نفر شد٬ منتشر شده است.

جمهوری اسلامی تاکنون گزارش دقیقی از آمار کشته‌ها و زخمی‌های این اعتراض‌ها و همچنین تعداد افراد بازداشت شده نداده است و کماکان در حال برگزاری دادگاه محاکمه معترضان بازداشت شده در جریان اعتراض‌های آبان ۹۸ است.


خبرهای روز گذشته را اینجا بخوانید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »